Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ekstremt irritert på Herring, bestilte et par sko men de sendte tilbake pga en feil og har nå fått erstatningsskoene. Problemet er at jeg har fått en NY importfaktura fra DHL med moms og gebyrer. Jeg ba Herring spesifikt om å passe på at jeg ikke fikk regningen to ganger, og de svarte at de ville sende de som erstatningssko og at jeg derfor ikke ville trenge å betale noe importavgifter. Tok kontakt med Herring og fikk svar om at jeg bare måtte ordne det sjøl. What to do? Å betale regningen er ikke et alterantiv da det er ekstremt langsom prosess å få tilbake momsen, må ta kontakt med tollvesenet, legge ved ekstremt mye dokumenter, og mangler du noen dokumenter får du ikke den refundert likevel.

 

Vurderer å sende en melding til DHL og si at jeg nekter å betale regningen da dette er en erstatningsvare som jeg allerede har bet alt moms og toll for en gang, og at de eventuelt må rette sine krav mot selskapet som feilmerket pakken (Herirng).

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Er ekstremt irritert på Herring, bestilte et par sko men de sendte tilbake pga en feil og har nå fått erstatningsskoene. Problemet er at jeg har fått en NY importfaktura fra DHL med moms og gebyrer. Jeg ba Herring spesifikt om å passe på at jeg ikke fikk regningen to ganger, og de svarte at de ville sende de som erstatningssko og at jeg derfor ikke ville trenge å betale noe importavgifter. Tok kontakt med Herring og fikk svar om at jeg bare måtte ordne det sjøl. What to do? Å betale regningen er ikke et alterantiv da det er ekstremt langsom prosess å få tilbake momsen, må ta kontakt med tollvesenet, legge ved ekstremt mye dokumenter, og mangler du noen dokumenter får du ikke den refundert likevel.

 

Vurderer å sende en melding til DHL og si at jeg nekter å betale regningen da dette er en erstatningsvare som jeg allerede har bet alt moms og toll for en gang, og at de eventuelt må rette sine krav mot selskapet som feilmerket pakken (Herirng).

 

Kjedelig, da.

Jeg har handlet mye fra Herring, og har bare gode erfaringer. Slik jeg forstår det er dette Herrings skyld og ansvar. Det er der du bør rette kravet ditt.

 

Jeg har returnert mange vare opp gjennom tiden, spesielt fra Charles Tyrwhitt. Det er viktig å fylle ut proforma invoice på Posten. Da har det stort sett gått greit, unntatt ved ett tilfelle der invoicen var falt av på veien over. Da kom pakken tilbake til meg, og jeg måtte sende det enda en gang.

 

Jeg har fått igjen det jeg har betalt for mye til staten, men det har vært litt papirarbeid og det har tatt noen måneder før pengene har vært på konto.

 

Mail Herring og si at dette er dårlig reklame og at du forteller om dine erfaringer her på forumet. Det vil kanskje få dem til å åpne pengepungen.

Lenke til kommentar

De endret mening etter jeg sendte de meldingen under, så ordnet seg tilslutt.

 

When you ship out a replacement item, it's your responsibility to get the paperwork right, as you speficially told me per email:

We will send them to you as replacement shoes so you should not have to pay any duties.

 

So when they finally arrive and I get a new import invoice, which you now tell me I need to sort out myself, you are actually just moving your own liability over to me.

When you have used a shipping company like DHL, they pay the import charges for you when the package arrive in my country and send me the bill which include both customs and a import fee on 200 NOK. This is a amount that is non refundable because it's a outlay fee for importing the goods for you. This means that on of the import charges on 829 NOK, I would only get refunded 75% because 200 NOK are non-refundable. If the shoes indeed had been marked right, there would been no need for the non refundable outlay fee because there would no duties to pay.
But the biggest problem is that getting refunded duties is an enormous hassle where you need to contact the authorities and give them extremely many documents and the whole process take up to 6 months.

 

Lenke til kommentar

Har sett litt på disse https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=2792#

Noen som har erfaring med skoene og har noen mening om kvalitet etc og evnt. hvor lang tid det tar før de dukker opp når jeg har bestilt :)?

Jeg har den modellen. Jeg har inntrykk av at det er godt skinn, og de er veldig pene. Kvaliteten på meermins gummisåler er dessverre litt så som så, de har en tendens til å sprekke opp foran ved tærne. I alle fall har begge mine par gjort det, mens jeg ikke har det problemet på mine Loakes med forholdsvis lik såle.

 

Leveringstid har periodevis vært veldig lang hos meermin, men de skal ha blitt veldig bedre. Jeg har fått begge mine bestillinger etter ca to uker, men andre har ventet over dobbelt så lenge. Som sagt skal det være fikset nå, men det er et år siden sist jeg bestilte derifra (og to år siden første bestilling, gud så tiden flyr).

 

Edit: Jeg har den gamle modellen, ser at chukkas nå lages på hiro-lesten, og ikke på rui som mine er i. Ellers antar jeg det meste er likt. Disse er nok litt "slankere" enn de jeg har, uten at jeg skal si for sikkert hvilke som er penest.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

 

Har sett litt på disse https://www.meermin.es/articulo.php?idArt=2792#

Noen som har erfaring med skoene og har noen mening om kvalitet etc og evnt. hvor lang tid det tar før de dukker opp når jeg har bestilt :)?

Jeg har den modellen. Jeg har inntrykk av at det er godt skinn, og de er veldig pene. Kvaliteten på meermins gummisåler er dessverre litt så som så, de har en tendens til å sprekke opp foran ved tærne. I alle fall har begge mine par gjort det, mens jeg ikke har det problemet på mine Loakes med forholdsvis lik såle.

 

Leveringstid har periodevis vært veldig lang hos meermin, men de skal ha blitt veldig bedre. Jeg har fått begge mine bestillinger etter ca to uker, men andre har ventet over dobbelt så lenge. Som sagt skal det være fikset nå, men det er et år siden sist jeg bestilte derifra (og to år siden første bestilling, gud så tiden flyr).

 

Edit: Jeg har den gamle modellen, ser at chukkas nå lages på hiro-lesten, og ikke på rui som mine er i. Ellers antar jeg det meste er likt. Disse er nok litt "slankere" enn de jeg har, uten at jeg skal si for sikkert hvilke som er penest.

 

Hmm.. stort minus om de sprekker opp etterhvert.. hvor lang tid tok det ca.? Tenkte på å investere i noen fine hverdagssko med kvalitet.

Lenke til kommentar

Er enig i at sålene til Meermin kunne vært av bedre kvalitet. På chukkaene mine gikk det av en bit foran relativt fort. Det har jeg sett flere her har klaget på. Burde være mulig å få det på reklamasjon eventuelt.

Kikket under, og de bar preg av litt slitasje etter 1,5 år med litt sprekker. Jeg sliter ikke sko noe særlig, så litt rart å se slitasjen foran ved tærne og på helen, på en gummisåle. Slitasje jeg kun ser på sko med lærsåle ellers. Jeg synes skoene generelt er bra, så skal ikke klage. Har to andre Meermin par med "dainite-såle" som ikke er så ille, men de er ikke sko jeg bruker mye på vinteren.

Lenke til kommentar

De skrev ikke ned da jeg spurte sist gang. Pakken ble sendt med DHL og jeg fikk vel et gebyr på 500-og-noe kr, som forventet. (Var et par Loake Pimlico til fullpris.) For øvrig var det superrask levering, og ellers bra service fra alle hold.

Endret av gard.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...