Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

 

 

Docksides på Obs til drøye 400 kroner. Endte med kjøp :)

Sliter som pøken med gnagsår på begge helene. Sto noe om vaselin litt tilbake i denne tråden, så skal prøve det.

Et tips som har blitt nevnt tidligere er å vasse litt med dem i saltvann, for å så gå de tørre. Funker fett på mine. De tåler det
Har sett tipset, men redd for at sålen skal løsne. Har ikke tilgang på saltvann, men kan ta en tur i ferskvann. Er det saltet som har effekten eller vannet?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å kjøpe NB 420 i grå, blir de fort stygge pga flekker? Og er det noen forskjell på u420 og 420?

Jeg har hatt et par lysegrå som er tre år gamle, og det er overraskende lite flekker og skitt. De er riktignok helt utgått og utslitt, men hadde aldri noen problemer med at de ble særlig skitne. U420 betyr vel bare at det er unisex tror jeg.
Lenke til kommentar

Supert! og takk for svar. Får ta en tur til butikken, noen som vet hvor de selges?

Stress har stort sett et ok utvalg av NB, og jeg mener også å huske at jeg kjøpte mine gamle på Lille Vinkel på Byporten. Ellers så har vel en del skobutikker begynt å føre dem etterhvert, så det burde ikke være så alt for vanskelig å oppdrive ett par.

Lenke til kommentar

Supert! og takk for svar. Får ta en tur til butikken, noen som vet hvor de selges?

Urban og Stress i hvert fall. Hvis ikke har du alltids internett med et langt bedre utvalg. Kan forresten nevne at 420 er pene, men mangler komforten og støtten som mange av de mer "massive" modellene har. 373 for eksempel.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Semsket eller glatt skinn?

Carmina har i glatt skinn til 340 euro, så det er vel akkurat innenfor. Sanders klarer du også på budsjett, vet at de har en modell. Allen Edmonds har jeg også sett fra, og Herring og Meermin har til langt under budsjett.
Mark McNairy har også et par helfrekke modeller, men de blir muligens litt spesielle med gule såler.

Lenke til kommentar

Semsket eller glatt skinn?

 

Carmina har i glatt skinn til 340 euro, så det er vel akkurat innenfor. Sanders klarer du også på budsjett, vet at de har en modell. Allen Edmonds har jeg også sett fra, og Herring og Meermin har til langt under budsjett.

Mark McNairy har også et par helfrekke modeller, men de blir muligens litt spesielle med gule såler.

Glatt skinn. Carmina hadde jeg helt glemt - lurer på om jeg kanskje skal gå for de. Likte de veldig godt rent utseendemessig. Jeg har en ganske lang og smal fot, men vil tro at forest-lesten skal passe. Har null erfaring med Carmina ellers, men har skjønt at det skal være veldig gode sko. McNairy er også fine, men det er noe jeg får kjøpe siden.

 

Meermin sine virket ikke så verst heller. Spesielt når jeg kan bestille to par sko til prisen av hva Carmina sine vil koste, så det er noe jeg også må vurdere. Kvaliteten er vel på linje med prisen?

Endret av August.
Lenke til kommentar

Meermin er nok litt sjansespill. Mine 4 par har jeg vært veldig fornøyd med, og de siste fikk jeg faktisk levert på en uke fra bestilling -- men skal man bestille derfra bør man være forberedt på at det er ventetid. Kvalitetskontrollen har tatt seg betraktelig opp da, de hadde en periode der de ikke var up to par, men nå er det lenge siden jeg har lest om noen som har fått mandagsprodukter.

Lenke til kommentar

Meermin sin såle er ikke noe behagelig å gå med imo. Sålen forblir rund under og former seg ikke etter foten selv etter flere måneders bruk. Har flere par Meermin sko som ikke blir brukt så mye rett og slett fordi de ikke er behagelig å gå med.

Endret av Rankiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...