Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leter etter et par caterpillar sko som er litt samme stil som dette:

 

Postet Bilde

 

Men saken er at den ser ikke sånn ut i det hele tatt.. Mye kulere. Det er på en måte ett "skall" over lissene, hvis dere skjønner...

tbh vet jeg ikke hva caterpillar sko er, men de der var ikke fine.

 

Nei, vet det. Men det sa jo at de ikke så sånn ut, sant. Er bare selve ideen...

 

Assa, i formen så er de mer sånn her:

 

1346398398_125330898_1-Caterpillar-Safety-Shoe-steel-toe--rawalpindi.jpg

Bare med mere skallpreg som på det andre bildet.

Endret av Balthier
Lenke til kommentar

Får se om jeg ikke retunerer Filippa K-skoene, brandos har jo alltid fri frakt og retur :) de har forresten 20% på alle boots nå også, om det er noen som skal ha noe til høst/vinter! Enormt utvalg.

 

Når det gjelder de siste skoene som er postet så skjønner jeg heller ingen verdens ting. Liker hvordan du leter etter sko i samme stil som i postet bilde, men at de ikke ligner på postet bilde i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Bare å beklage hvis spørsmålet har blitt diskutert tidligere i tråden. Men, skal kjøpe meg nye Chelsea boots. Har dere noen anbefalinger? Hvilke sko holder best kvalitet? Budsjettet mitt er på 1200 kr, men kan strekke meg til 1700-1800 kroner hvis skoene virkelig holder bra kvalitet og ser bra ut.

 

Trenger også gjerne tips til andre skotøy jeg kan bruke på vinteren til hverdags. Jeg er 19 år og studerer.

 

Var på våren innom Hagen sko i Bogstadveien og der hadde de veldig bra utvalg. Tenkte meg kanskje en tur innom igjen snart. Noen som har vært der i det siste? Noe å anbefale der?

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp tre (...) par fra heppo skjønner du, hvor det står i beskrivelsen på de ene:

"Yttersåle av skinn. Ikke noe problem å bruke i vårt klima, så lenge det er tørt ute, men det anbefales ikke på vått underlag. Sålen blir fort slitt når det er vått. Hvis du vil bruke skoene på vått underlag, anbefaler vi at du bruker kalosjer eller legger på en gummisåle."

 

Man skal vel ikke alltid stole blindt på slike sider, men gummi gjør vel ofte at skoene får bedre "grep" på glatt underlag også? Hælen er i tillegg i tre, og jeg hater skarpe klikkelyder når jeg går. Av erfaring demper gummien lyden litt.

 

Edit: leif.

Endret av whistle
Lenke til kommentar

Har et spørsmål om lærsåle vs gummisåle.

 

Skal bytte ut sålene på Loake Mitchum (svarte chelsea boots) og Herring Hampstead pga hull i sålen. Begge har lærsåle.

 

Da skoene ikke var særlig dyre, tror jeg at jeg dropper å sende de til Herring for en skikkelig resåling. Edit: Herring vil ha 1570 kr for resåling av begge parene samt frakt. Synes dette blir noe i meste laget for sko som ikke er særlig dyre.

 

1: Men, resåling til ny lærsåle eller gummisåle?

 

Vet at å resåle til gummisåle vil koste meg 300 kr per par. Vil anta prisen er høyere for resåling til ny lærsåle. I tillegg er jeg usikker på om det er verdt å resåle til lærsåler da jeg sannsynligvis vil måtte gjøre det igjen om ikke så altfor lenge (kanskje 1 års tid).

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...