Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen av dere andre som har fått hull i lærsålen på skoene deres?

 

Gjelder et par Herring Hampstead som jeg kjøpte i fjor sommer. Det er riktignok en stund siden, men jeg har kanskje brukt de ganske sjeldent, alltid hatt skotrær i de og ellers tatt godt vare på de.

 

Jeg synes det er litt rart med hull etter såpass lite bruk, men kanskje det er mine forventninger som bør justeres? :hmm:

 

Hvis det går hull i sålen har du ventet alt for lenge med å bytte såle. Den skal byttes så fort man begynner å kjenne et mykt område på midten, eller når slitasjen på tærne nærmer seg randen.

 

Det høres litt rart ut at det har gått hull på dem så fort, men det er sikkert mulig at sålen har vært fra et dårlig skinn eller noe sånt... Er det like slitt på begge skoene?

 

Vel, det er ikke hull helt gjennom enda, men jeg kan "trykke inn" der hullet i sålen er.

 

Nei, den andre skoen ser helt grei ut, er ikke det samme hullet der.

 

Christian B: Tja, var vel en dag eller to hvor jeg brukte de i relativt fælt regnvær, men ellers har jeg behandlet de ganske pent, vil jeg si.

 

Det er hull helt gjennom sålen, og det er det som er det viktigste, for det er bare den som kan byttes. Sliter du videre på innersålen er det sannsynligvis bare å kaste skoene, for det er som regel ikke mulig eller i det minste ikke hensiktsmessig å bytte noe mer enn yttersålen.

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på såler (lol), men for meg høres det ut som om du enten har ujevn gange, og sliter veldig mye på den ene skoen (det er vel noe du i så fall ville vært oppmerksom på selv, for det ville gjentatt seg på alle skoene dine), eller så har du kanskje fått en såle fra et dårlig skinn eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Det er hull helt gjennom sålen, og det er det som er det viktigste, for det er bare den som kan byttes. Sliter du videre på innersålen er det sannsynligvis bare å kaste skoene, for det er som regel ikke mulig eller i det minste ikke hensiktsmessig å bytte noe mer enn yttersålen. Nå er ikke jeg noen ekspert på såler (lol), men for meg høres det ut som om du enten har ujevn gange, og sliter veldig mye på den ene skoen (det er vel noe du i så fall ville vært oppmerksom på selv, for det ville gjentatt seg på alle skoene dine), eller så har du kanskje fått en såle fra et dårlig skinn eller noe lignende.

 

Ahh, jeg er med.

 

Jeg må nok ha relativt ujevn gange da, i og med at også høyre sko av Loake Mitchum (svart) er slitt på omtrent samme plassen. Det skulle jeg selvsagt nevnt i mitt første innlegg, men glemte det.

 

edit: Tok en tur til Kyrres skomakerverksted i dag (anbefalt av Phelge, mener jeg) og han anslo 300 kr pr. par for å bytte til gummisåle.

 

Gitt diskusjonen rundt gummi- vs lærsåle her på forumet, bør jeg be spesielt om nye lærsåler, eller bare si at gummisåler er OK? Gitt bruken min vil vel gummisåler vare lengre?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor jeg finner sko som det her til en litt rimeligere penge?

Helst så identiske som mulig!

http://www.grenson.c.../shop/seahouses

 

Fikk tak i lignende støvler som er utgått modell fra Grenson til en ganske bra pris på ebay. Om den også falt i smak, er det vel ikke en umulighet at en eller annen nettbutikk kanskje har igjen et par på lager.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk min flaks så får jeg mail av både Herring og Pediwear (prøvde begge sidene) om at det er 8-10 ukers ventetid på flere av modellene til Loake. Da inkludert Pimlico og Kempton, som jeg var interessert i.

 

Verdt ventetiden, eller kan jeg like gått gå for et par Herring Gosforth II for eksempel? Har jo blitt nevnt her at 1880-serien til Loake fører god kvalitet, men hadde trengt et par sko nå.

Lenke til kommentar

Noe dyrere (husker ikke nøyaktig i farten), men ikke veldig mye når du inkluderer moms og frakt. Men fra Herring kan du vel få skotrær inkludert.

Hvis du vet med sikkerhet hvilken størrelse som passer ville jeg kanskje vurdert å kjøpe fra herring likevel, men det avhenger jo litt av hvor mye styr det er for deg å dra til Oslo (forskjell på Bærum og Hamar liksom).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...