Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Audi 100 noe å satse på?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Og etter det jeg har sett, vil jeg heller sitte i en VAG enn i en japse skulle uhellet først være ute.

 

right!! se her du:

http://folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf

og

http://folksam.se/forskning/index.htm

 

f.eks Camry(som var den eneste japsen i den klassen)er sikrere.

8806129[/snapback]

 

Huff så viktig det var å medele. Du er så OT som det går ann å bli!

8909972[/snapback]

 

Er vell heller du som er off topic her.

Lenke til kommentar

Siden du ikke på noen måte svarer trådstarter på sine spm er vell dine innlegg Offtopic :)

 

Du finner en del styling til Audi 100 ja, men syntes de er penest med normalt utsende. Sot bakrutene, store felger, exenon lykter og litt senk - så har du en nydelig bil :)

Lenke til kommentar
jobber med vag daglig, (mekaniker) så når du sier att kvaliteten på vag deler er dårlig, mener du da alt av vag da eller? kjenner meg ikke akkurat igjen i det du sier.

8925349[/snapback]

 

I følge merkeforhandleren var det ihvertfall helt normalt å ha over 20 feil på under 8 mnd med diverse driftstopp og farlige situasjoner under kjøring på p.g.a. teknisk svikt. I følge servicebøkene til VAG så står det at det er normalt at bilen bruker inntill 1 l pr. 1000 km. Når bilen gjør det også så kan man ikke forvente at merkeforhandleren bryr seg.

Lenke til kommentar
I følge merkeforhandleren var det ihvertfall helt normalt å ha over 20 feil på under 8 mnd med diverse driftstopp og farlige situasjoner under kjøring på p.g.a. teknisk svikt.

 

nå er det skoda jeg jobber med, men det er jo vw. ikke så mange biler som kommer inn hos oss med driftstans. noe tull er det jo såklart, men stort sett er det gode biler. eneste er superb, der har det vært en litt tull med de som går som taxier. octavia 1 og 2 samt fabia og roomster (roomsteren er jo forholdsvis ny da) er det lite tull med.

Lenke til kommentar

et par sikkerhetsfeil...

 

Setevarmere som tar fyr, har du skinnsete svir du deg, har du stoff så står flammene opp mellom beina dine... kjent problem, har bytta en del varmere og sett et par svidde seter. dette tror jeg var mest Audi og det gikk hardt utover recaro.

 

Dørlåser som løper løpsk, du blir låst inni bilen og alt av ruter går opp og ned noe som har endt i klemme skader. Har redda en gråtende dame før ut av en sharan.

 

Og en sprell ny brøler jeg har sett på et par (hmm, A4,A6,golf eller passat, husker ikke)

 

Det lekker vann inn i kupeen ved karroseriskjøtene forskjerm/torpedovegg/vindu.

Kommer liksom inn i kroken ved pollenfilteret der hvor panserhengslene sitter. Det går opp i liminga og du får en sprekk på et par mm.

Vet ikke hvor alvorlig feilen er eller omfanget av den, men den siste jeg så hadde en drøy sprekk. 2006/2007 mod et eller annet

 

Har fått uorginale deler fra møller før. Har også abbonert på lenkestag da vi automatisk fikk 5 sett i uka+vaffel på fredager :D Helt til de ble tomme på lager og delen ble resta :!:

 

Bytta reg.reim på den nye long.life/reg.reim/ikke intervall dingsen .. Denne kan bli katastofal hvis det samme skjer som den jeg bytta på... Bilen hadde rulla 19 000km og det datt et løpehjul+plastikken fra et annet når jeg fikk av dekslet.

 

skal jeg fortsette?

 

(PS! har egentlig bestemt meg for og holde meg unna tråden da jeg blir alt for ivrig og OT som det går ann og bli, men Vag er ræva, kjøp japse :D )

 

Jeg bare MÅ!!!

Lenke til kommentar

Selv om man "dreper" drømmer enkelte har om VAG biler, så synes jeg det er viktig å advare folk mot å tro at design har noe med byggekvalitet å gjøre.

 

Hvis japanerne klarer å skru sammen biler slik at de holder år etter år så mener jeg man bør forvente det samme av VAG. Ikke minst når disse gjerne koster 10-30 % mer med omtrent samme motor og utstyr.

Lenke til kommentar
(PS! har egentlig bestemt meg for og holde meg unna tråden da jeg blir alt for ivrig og OT som det går ann og bli, men Vag er ræva, kjøp japse inv_biggrin.gif )

 

finnes heller ingen perfekt japse. f.eks Toyota har også mange reklamasjoner, selv om vi ikke hører om det. en som begynte hos oss en liten stund, har jobba på toyota i 9 år, og han sa det begynte å bli en del reklamasjoner også på Toyota, og Toyota er heller ikke så bra som folk skal ha det til fikk jeg høre.

 

og de fleste japser er jo blottet for kjørecomfort.

 

men er enig i att det nok er mer skruing på vag, det er ikke til å stikke under en stol

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det her har jo blitt en fin tråd ser jeg :p

 

Uansett så har jeg et spm angående audi 100 for jeg har akkurat fått meg en selv.

Bilen er 2.3L og har ca 130 hk.

 

Jeg mener den går altfor dårlig til å ha 130hk :O

Kan det være på grunn av at den har automatgir?

Når jeg gir bånn gass så girer den ned et hakk og aksellererer. Men det kjennes ikke ut som bånn gass! Gamle mazdaen til muttern med 110hk gikk bedre enn den her

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det sier seg vel selv at det er mer som kan gå istykker på en bil (vag) enn en sardinboks med fire hjul og ett ratt (99% av alle japser).

 

Og hvis dere er så naive at dere tror at japser er feilfrie, ja da er det jaggu synd på dere.. Girkassene på alt japanerne putter turbo på er jo skikkelig bunnsolid. For ikke å snakke om hvor bra rustbeskyttelse de har.

Endret av v0id
Lenke til kommentar
Det sier seg vel selv at det er mer som kan gå istykker på en bil (vag) enn en sardinboks med fire hjul og ett ratt (99% av alle japser).

 

Og hvis dere er så naive at dere tror at japser er feilfrie, ja da er det jaggu synd på dere.. Girkassene på alt japanerne putter turbo på er jo skikkelig bunnsolid. For ikke å snakke om hvor bra rustbeskyttelse de har.

9265578[/snapback]

 

Hvis du syntes audi 100 er et teknologisk vindunder så begynner jeg å lure alltså.

En enklere bil med flere feil som er så dyr skal man lete lenge etter.

Dem klarer ikke å lage en fungernde takluke engang, den lever sitt eget liv pga dårlige kontakter.

F.eks at dem bruker unbrakko for å løsne kalibern bak i steden for pipe er helt dustete, samt har ikke ventilerte skiver foran engang.. samt stiv bakaksel på en så dyr og stor bil.

Den har ikke noen store rustproblemer for å si det slik men å si at den ikke ruster er feil. Den er så tung foran at den stuper ned og bonner dempene foran i fartsumper selv om batteriet er plassert under sete.. Noe som fører til at man må ut med sete hver gang den trenger starthjelp med tomt batteri.

 

Den har simpel motor, simpel hjuloppheng/bremser, simpelt intriør,,, lev med det.

eneste modellen jeg kunne tenkt meg er quattro versjonen, da den har bedre hjuloppheng og kjøreegenskaper men den er overprisa i forhold til konkurentene på bruktmarkedet samt den har masse av de samme feilene... Jeg har ikke noe imot audi har jo eid flere selv, men audi er ikke noe teknologisk mirakel som mange innbiller seg

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...