Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Audi 100 noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Nå da sommeren kommer håper jeg å få kjøpt en Audi 100, rundt 94 modell. (Som på bilde under). Men det jeg da lurer på er om det finnes kule styling deler til den bilen?

 

Det jeg håpet å gjøre med bilen er å senke den, litt plastikk rundt, sota vindu og bedre sko.

 

Bildene er tatt ifra denne annonsen:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....08441;username=

 

Takk for låne :love:

post-43348-1173696626_thumb.jpg

post-43348-1173696631_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gammle audier er bare drit.

8135776[/snapback]

Det er jeg så aboslutt ikke enig i. Naboen min har en 94-modell Audi 80, og vi har selv hatt en del eldre audier opp gjennom årene. Uten at det har vært no mere problemer med disse enn andre biler vi har hatt.

 

Edit: Sorry for OT. Når det gjelder trådstarter, så tror jeg ikke det skal være så vanskelig å få tak i styling til Audi 100, uten at jeg har sjekket det. Men prøv å søk litt i forumet, så kanskje det er noe info om det.

Endret av passion
Lenke til kommentar

Jeg har en sånn Audi 100 2.3 selv.

Kjempe deilig bil.

Fungerer flott og har ingen problemer.

Den 5 sylindra motoren har veldig deilig lyd <3

Motoren skal vist være god opp til over 500000km også.

Min er kjørt 264000, og synger som om den skulle være ny :)

 

Av styling så finnes det RS4 (Rieger) styling, og en som ligner litt på den.

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar
Nei, den bilen vi har har allerede i år (2,5mnd) hatt verksted regninger for 35000,-

Gammle audier er bare drit.

8135776[/snapback]

 

Hva med å utdype dette?

 

Skal du bruke 35 000 de neste tre månedene også på verkstedsregninger? Eller kanskje det går noen år til nesten gang? Stiller ikke saken seg plutselig litt anderledes?

 

Et litt mer saklig svar til trådstarter, disse bilene er kjent for å være veldig solide og pålitelige. 2.3L motoren er kjent for å tåle det uendelige og mange biler ruller både 4-500 000km!

Av gamle audier blir dette regnes som en av de beste.

 

Finner muligens en del styling hos Norsk Bildelesenter A/S

Lenke til kommentar
Nei, den bilen vi har har allerede i år (2,5mnd) hatt verksted regninger for 35000,-

Gammle audier er bare drit.

8135776[/snapback]

 

Hva med å utdype dette?

 

Skal du bruke 35 000 de neste tre månedene også på verkstedsregninger? Eller kanskje det går noen år til nesten gang? Stiller ikke saken seg plutselig litt anderledes?

 

Et litt mer saklig svar til trådstarter, disse bilene er kjent for å være veldig solide og pålitelige. 2.3L motoren er kjent for å tåle det uendelige og mange biler ruller både 4-500 000km!

Av gamle audier blir dette regnes som en av de beste.

 

Finner muligens en del styling hos Norsk Bildelesenter A/S

8137052[/snapback]

 

Har generelt mye problemer.. Men du har rett i at det var litt spesiellt da det var blant annet girakasse bytte.

Men har regninger på langt over 35000 per år i gjennomsnitt.

Audi kassen er generelt mye problemer har jeg også hørt da det var håpløst å få tak i en på høggern så man må kjøpe en renovert en.. Samt porche brukte garret kasser og audi, audi girkassene var kjent for mye problemer. :thumbdown:

 

edit, det verste av allt er kjøre egenskapene de dårlige.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om en automatkasse så har du nok et poeng. Audi sammen med flere andre merker sverger til evigvarende olje på disse kassene, noe som ikke er like heldig. En service på kassen anbefales hver 60 000km eller noe slikt.

 

Ang kjøreegenskapene så er det ingen sportsbil nei. Men gud så deilig de svelger unna ugjevnhetene i asfalten... Hvis det er dette du refererer til med dårlige kjøreegenskaper!

Lenke til kommentar
Hvis det er snakk om en automatkasse så har du nok et poeng. Audi sammen med flere andre merker sverger til evigvarende olje på disse kassene, noe som ikke er like heldig. En service på kassen anbefales hver 60 000km eller noe slikt.

 

Ang kjøreegenskapene så er det ingen sportsbil nei. Men gud så deilig de svelger unna ugjevnhetene i asfalten... Hvis det er dette du refererer til med dårlige kjøreegenskaper!

8138490[/snapback]

 

Nei det er manuell, har ingen erfaring med automat utenom nye multitronic..

Ja det er gode cruse biler, men sete er vond på ryggen hos meg, men dette varierer person til person seff.

Lenke til kommentar

Min far hadde en Audi 100, typen som kom før den. Veldig deilig bil å kjøre i 80-100km/t, men i byen var den stor og tung. Den hadde ikke servo så den var tung. Men den bilen gikk bra, og bare små ting som måtte byttes.

 

Og om det er like seter i de bilene så er de ikke de beste nei, men man kan jo kjøpe recaro seter om de passer? :hmm:

 

Sitter her å tenker på om jeg skal droppe stylinga. Kanskje fikse litt, men ha bilen mest mulig stock. Synes den bilen blir bra, bare den kommer nærmere bakken

 

eller f.eks lik den på bilde under, kanskje annen front grill (uten audi merke)

post-43348-1173723841_thumb.jpg

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Bruk heller pengene du skal handle plastikk for til å finne et mer kostbart eksemplar av bilen. En med lavere km, quattro, skinn etc!

8138723[/snapback]

 

Har tenkt samme tanke :thumbup:

 

For det blir fort noen tusen å kjøpe all den plastikken og sette den på vel? og det må jo lakkeres.. 10tusen? 20? :hmm:

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

freddy85: Kan trygt si at du/dere har et mandagseksemplar som ikke er representativt for driftsikkerheten til disse bilene. Audi 100/A6 produsert fra 1991-1997 er sammen med siste generasjon av Audi 80/Coupe noe av de mest drifstikre og robuste bilene som har rullet ut av Audis fabrikker, både bruktbilstatistikk fra NAF og ADAC støtter dette. Det som er betegnet som typiske feil ved disse bilene er dårlig ladespenning, slitte støtdempere og slitte bremser bak, andre feil og mangler kan stort sett knyttes til vandskjødsel og manglende service.

 

Når det gjeller "aftermarket" deler til Audi 100/A6 så er utvalget godt: Her finnes det både faceliftlykter fra 96/97 modellen (A6), bodykits, fete felger, senkesett + +.

Lenke til kommentar

Det blir raskt penger av stylingen ja. Både plastikk og lakk.

 

Finn heller en med lav km, full service historikk og kanskje stor motor/quattro og kanskje skinn.

 

Som Rebel-Rider nevner finner man face lift lykter og andre detaljer som gir disse bilene et knall utseende.

 

Fjern merker på bakluka, lakker litt listverk/evt fangere og legg på sotfilm gjør underverker :)

 

Og for guds skyll ikke tenkt kamei grill. Jeg synes vertfall det har gått helt ut på dato!

Lenke til kommentar

Om alt går etter planene så blir det bil kjøp snart. Men jeg kom til å tenke på noe. Finnes det turbo på den type Audi 100? Jeg er veldig blank, så beklager om det er dumt sp.mål.

 

Og det med digre eksos anlegg. Har hørt de ikke kommer igjennom EU kontrollen? Stemmer det? de er vel lovlige?

 

Beklager mange rare sp.mål ;)

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Jeg har en 92 Audi 80 2.0E med 220,000 på klokka. Har ikke hatt no problemer med den annet enn med et eksosanlegg som rustet i stykker. Kjempegode biler, og 5 sylinderen går jo for å være en motor som holder lenger enn 2.0 literen. Ett pluss med disse bilene er jo det galvaniserte karosseriet. Jævla fint :thumbup:

 

Her er litt styling du kan kikke på iallefall

Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge gleden, men stefaren min har jobbet på delelager\opprettingsverksted på vw/audi i 20 år, og har aldri hatt så mye feil med en bil enn en audi 100/A6 bortsett fra de nye passatene som det forøvrig står 4 av på bukk på møller tønsberg verkstedet nå.

 

En Audi som det blir mye feil med blir fort dyr!

Men, Audi er egentlig ikke noe dritt heller, og Audi 100 er faktisk ganske kul.

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge gleden, men stefaren min har jobbet på delelager\opprettingsverksted på vw/audi i 20 år, og har aldri hatt så mye feil med en bil enn en audi 100/A6 bortsett fra de nye passatene som det forøvrig står 4 av på bukk på møller tønsberg verkstedet nå.

 

En Audi som det blir mye feil med blir fort dyr!

Men, Audi er egentlig ikke noe dritt heller, og Audi 100 er faktisk ganske kul.

8142571[/snapback]

 

Endelig en som støtter meg :thumbup: , skulle tro halvparten av amotor brukerne er audi 100 elskere eller noe.

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge gleden, men stefaren min har jobbet på delelager\opprettingsverksted på vw/audi i 20 år, og har aldri hatt så mye feil med en bil enn en audi 100/A6 bortsett fra de nye passatene som det forøvrig står 4 av på bukk på møller tønsberg verkstedet nå.

 

En Audi som det blir mye feil med blir fort dyr!

Men, Audi er egentlig ikke noe dritt heller, og Audi 100 er faktisk ganske kul.

8142571[/snapback]

 

Endelig en som støtter meg :thumbup: , skulle tro halvparten av amotor brukerne er audi 100 elskere eller noe.

8142885[/snapback]

 

Det har tydeligvis gått deg hus forbi at jeg er toyotamann :p

 

Men fra spøk til revolver, testdata fra NAF/ADAC ser veldig klare på hvilken feil

som går igjen på Audi 100/A6 (91-97) så jeg kan ikke se se hvordan dette skal støtte ditt syn at audi 100/A6 "er bare drit." Dessuten så synes jeg det er trist at du prøver å lage en for/mot diskusjon om en bil uten å ha annet en "jeg mener/han sier" argumentasjon å legge på bordet.

Lenke til kommentar
Dessuten så synes jeg det er trist at du prøver å lage en for/mot diskusjon om en bil uten å ha annet en "jeg mener/han sier" argumentasjon å legge på bordet.

 

Kremt, har jo tross allt veldig mye erfaring med den bilen. Hvis du leser alle innlegga mine over..

Men wathever man kan sikkert være heldig og uheldig. Men det å komme med at naf registrer få feil med bilen og det er din eneste påstand uten å ha forhørt deg mere eller eid bilen er bare tull.

 

Men hversegod kjøp 100. Det skal ikke jeg igjen.

Lenke til kommentar
Om alt går etter planene så blir det bil kjøp snart. Men jeg kom til å tenke på noe. Finnes det turbo på den type Audi 100? Jeg er veldig blank, så beklager om det er dumt sp.mål.

 

Og det med digre eksos anlegg. Har hørt de ikke kommer igjennom EU kontrollen? Stemmer det? de er vel lovlige? 

 

Beklager mange rare sp.mål  ;)

8142013[/snapback]

 

Du har jo S4 da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...