Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Audi 100 noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Bra sagt, dog den eneste tingen faktisk min 65000 km kjørte Suzuki har måttet bytte ut siden ny (unntatt en lyspære i dashen) var faktisk bremseklosser/skiver foran. Det kostet nesten 4000 inkl. arbeidet  :whistle:

8359973[/snapback]

Skal faen meg vedde på at en 1992 Audi 100 har bedre kjørekomfort enn den japanske skranglekassa di...

8360960[/snapback]

 

Jeg kommer a-l-d-r-i til å kjøpe et VAG produkt mer. Brent barn lærer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Suzuki er altså et mye bedre alternativ enn Audi? Unskyll meg men hvor fjernt fra den virkelige verden skal vi være på dette forumet?

 

Makan til frekkhet!

 

Man trenger ikke gjøre mer enn å åpne døra på to biler representert av de to merkene før man merker betydelige forskjeller.

(lukkelyd, demping kvalitetsfølelse)

 

Men dette begynner å bli et rent sirkus av en diskusjon, vi har altså en som har hatt en bil som han hadde feil med og dermed er det sagt at dette er slik alle biler fremstår og han opplevde det alle som kjøer VAG opplever daglig.

Bare at alle som kjører VAG er så tette i pappen at de ikke forstår noe han tydeligvis ser så mye klarere enn mange flere andre rundt han.

Lenke til kommentar

Mye rart som kommer fra deg Marzo. Du prøver deg til og med på billige triks med å påstå ting som jeg aldri har sagt. Frekk er du dermed selv.

 

Når du har levd litt lenger og fått litt mer erfaring med biler enn "pling-pling" effekten av VAG produkter så roer du det sikkert ned når det gjelder VAG fanatiken din.

Lenke til kommentar

Alle har tydligvis forskjellige meninger om ting, personlig så hater jeg de fleste japsebiler pga. dårlig kjørekomfort, ikke kvalitet. Audi har SÅ mye bedre kjørekomfort enn de FLESTE japsebilene, om det er mindre feil på en japsebil gir jeg langt faen i, har man nok penger til å reparere bilen, er man glad i bilen eller fornøyd med den så kan det godt koste litt å ha den. Bilvalg går etter "følese" etter min mening, ikke om girkassa ryker etter 200kkm eller 400kkm eller om den koster dobbelte av en japsebil å vedlikeholde.

 

Hvorvidt ting ryker eller ikke har stortsett med vedlikehold og kjøremåte med å gjøre. Har selv en spessiell citroen med unike kjøreegenskaper og god komfort. Greit nok at den koster 10 ganger så mye å vedlikeholde enn en jævla Yaris, men så er det en HELT annen type bil og.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Har nå eid 2 gamle audier og jobber til daglig med VAG, og har ingen grunn til å vike bort fra audi :) bortsett fra å erfare andre bilmerker

8365597[/snapback]

 

Gratulere, hvis du jobber med VAG så blir du aldri arbeidsledig.

 

Mark my words :ph34r:

8365684[/snapback]

 

ja er nokk å ta fatt i :) vag er jo dessuten utmerket å jobbe med.

Er oppretter, og når man jobber med vag så er det ikke noe som heter rustsviesing. Men er mange VAG biler som retters opp, japsebiler derimot, ender som regel opp som spiker etter å ha vært utsatt for uhell. Og etter det jeg har sett, vil jeg heller sitte i en VAG enn i en japse skulle uhellet først være ute.

 

Er enig med pc^2004, har man bare interesse av å kjøre til å fra jobb med bilen, så kjøper man såklart den som er billigst og man mener er mest slitesterk.

Vist man har interesse for bil og ser på det som noe annet enn et fremkomstmiddel, så tar man seg råd til den bilen man har lyst til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Når man har gjort erfaringer basert på en bil man selv har eid så kalles det fakta.

8365164[/snapback]

Hvor mange Audi 100 har du eller Audi generelt har du eid da?

At du har kjøpt en mandags-Polo av billigste versjon som du rævkjørte så den ramlet i stykker sier ingenting om Audi hvertfall.

Noen folk tror at VW og Audi er det samme, det er det så absolutt ikke hvis noen fortsatt skulle tro det.

 

hehe, årets setning her på forumet.. :p

8365204[/snapback]

Hvem faen tror du at du er?

Jeg lever bare en gang, og jeg har tenkt til å ha det både komfortabelt og morsomt den ene gangen jeg lever.

Dette kan en Audi i vesentlig grad bidra til å gi meg.

Lenke til kommentar
Når man har gjort erfaringer basert på en bil man selv har eid så kalles det fakta.

8365164[/snapback]

Hvor mange Audi 100 har du eller Audi generelt har du eid da?

At du har kjøpt en mandags-Polo av billigste versjon som du rævkjørte så den ramlet i stykker sier ingenting om Audi hvertfall.

Noen folk tror at VW og Audi er det samme, det er det så absolutt ikke hvis noen fortsatt skulle tro det.

 

Merkelig at noen påstår at Polo'en jeg hadde var en mandagsbil når Møller aldri ville innrømme det selv om de tok den tilbake etter 8 mnd. Tvert i mot forsøkte de å forlenge pinen med å gi lettmetalsfelger og gratis service.

 

Jeg har aldri rævkjørt bilen heller. Tverimot ! Kjørte aldri over 2500 rpm når motoren var kaldt og aldri heller i nærheten av rødt turtall når motoren var varm.

 

Har kjørt MYE VAG før dette også og har sett mine ting, dog ikke så ekstremt som min egen ex-Polo.

 

Edit: TDI utgaven med comfortline var ikke den billigste Poloen de har hos Møller heller.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Merkelig at noen påstår at Polo'en jeg hadde var en mandagsbil når Møller aldri ville innrømme det selv om de tok den tilbake etter 8 mnd. Tvert i mot forsøkte de å forlenge pinen med å gi lettmetalsfelger og gratis service.

 

Jeg har aldri rævkjørt bilen heller. Tverimot ! Kjørte aldri over 2500 rpm når motoren var kaldt og aldri heller i nærheten av rødt turtall når motoren var varm.

 

Har kjørt MYE VAG før dette også og har sett mine ting, dog ikke så ekstremt som min egen ex-Polo.

 

Edit: TDI utgaven med comfortline var ikke den billigste Poloen de har hos Møller heller.

8368395[/snapback]

OK.

Men nå syns jeg det er nok offtopic her, det er ikke Polo denne tråden skulle handle om.

Lenke til kommentar
Merkelig at noen påstår at Polo'en jeg hadde var en mandagsbil når Møller aldri ville innrømme det selv om de tok den tilbake etter 8 mnd. Tvert i mot forsøkte de å forlenge pinen med å gi lettmetalsfelger og gratis service.

 

Jeg har aldri rævkjørt bilen heller. Tverimot ! Kjørte aldri over 2500 rpm når motoren var kaldt og aldri heller i nærheten av rødt turtall når motoren var varm.

 

Har kjørt MYE VAG før dette også og har sett mine ting, dog ikke så ekstremt som min egen ex-Polo.

 

Edit: TDI utgaven med comfortline var ikke den billigste Poloen de har hos Møller heller.

 

Du må før eller senere innse at du ikke kan bruke din erfaring som en påstand rundt disse bilene. Jeg har sagt det før og sier det igjen at jeg sitter med 41stk VW Poloer som ikke har hatt disse symtomene, og ikke er i nærheten av feilene som du nevner.

 

Hvordan du fortsatt kan kunne si at bilen din er et glimrende på hva av VW Polo gir er for meg totalt uforstående...

Lenke til kommentar
Fint, da slipper vi all denne grunnløse klagingen.

 

Når man har gjort erfaringer basert på en bil man selv har eid så kalles det fakta.

8365164[/snapback]

 

hehe, det var årets begrunnelse. Begrunnelsen for at du synes audi er så dårlige biler er fordi du har vært uheldig med 1 stk polo.

Man kan være heldig å kjøre en audi 50000mil med minimalt med feil, og være uheldig å eie en toyota corolla med betydelige reperasjoner hvert eneste år.

 

Men tråden handlet vist om audi 100 er en bra bil, og ikke hvor fornøyd man er med poloen, hvor mye bedre suzuki er enn audi eller hvor bra service man får hos møller.

Lenke til kommentar
Men tråden handlet vist om audi 100 er en bra bil, og ikke hvor fornøyd man er med poloen, hvor mye bedre suzuki er enn audi eller hvor bra service man får hos møller.

8370862[/snapback]

 

Og etter mye om og men, tror jeg vi har kommet frem til et svar til trådstarter.

Håper han ikke ser seg blind på noen av påstandene i denne tråden, men prøver den aktuelle bilen selv og gjør opp sin egen mening om hva han synes om bilen.

 

Gjerne undersøke hos forhandler eller annet verksted hva de kommende servicer og vedlikehold (bremser etc) vil koste de kommende km og år som han vil beholde bilen.

Det gjelder forsåvidt uavhengig av hvilken bil han velger.

 

 

 

Et siste lite spørsmål mot Spartan i ren nysgjerrighet; hva mente du med utrykket "pling-pling"? :)

Lenke til kommentar

Er ikke dette et velkjent fenomen ?

 

Uansett, fenomet oppstår når man ser noe man liker veldig godt. Altså det vekker visse følelser som "blinder" deg og gjør deg f.eks. mindre kritisk.

 

F.eks. ta den "nye" bobla. I bunn og grunn var dette bare en overpriset Golf med mindre plass og smarte løsninger. Men all hypen og morsome detaljer som blomsterholder i dashen gjorde at bilen solgte godt..en liten stund.

I dag står de samme bilene hos bruktforhandlerne og råtner da ingen vil ha dem.

Lenke til kommentar
Er ikke dette et velkjent fenomen ?

 

Uansett, fenomet oppstår når man ser noe man liker veldig godt. Altså det vekker visse følelser som "blinder" deg og gjør deg f.eks. mindre kritisk.

8372916[/snapback]

 

Det er noe som heter å blendes av kjærlighet, men det er først og fremst forbeholdt en annen type kjærlighet enn folk flest har til bil.

 

Du er kanskje inne på noe at noen velger å se bort i fra (ikke kall det blind) at bilen kan være litt dyrere å drifte. Større mer avanserte bremsesystemer som gjerne koster mer å skifte for å ta et eksempel. Grunnen til at noen velger biler som er slik er ikke fordi de ikke har sett hva det vil koste å bytte dette en gang. Eller at de er blendet av følelser som gjør at de ikke er klar over hva det innebærer.

 

Må kanskje også presisere jeg ikke her mener at deler til Audi 100 er dyrere fordi folk handler dem av lidenskap, men at du gjerne betaler mindre for et sett skiver til en fiesta 1.1 mot et sett til denne bilen. Av naturlige årsaker da så klart!

 

 

F.eks. ta den "nye" bobla. I bunn og grunn var dette bare en overpriset Golf med mindre plass og smarte løsninger. Men all hypen og morsome detaljer som blomsterholder i dashen gjorde at bilen solgte godt..en liten stund.

I dag står de samme bilene hos bruktforhandlerne og råtner da ingen vil ha dem.

8372916[/snapback]

 

Er det her du igjen viser at all din livserfaring igjen skal gå foran generell fakta?

Hvor du henter dette fra vet jeg ikke, men Beetle har og er for spesielt intresserte. Både som ny og gammel. Mange kjøper nettopp denne biler fordi den vekker en del gjemte følelser hos mange som har vokst opp i forgjengeren til denne. Den vekker minner hos mange, hadde bobble som sin første bil etc.

Den er også slik som Audi TT, noen liker den, andre ikke!

 

Du har derimot et poeng i at det er de samme bilene som står hos en bruktforhandler, for hvordan bilene skulle kommet på veiene ut i fra lufta, klarer jeg ikke å se for meg.

At en bil råtner hos forhandler har jeg ikke hørt om før, men i så tilfelle er det nok forhandleren det er noe galt med, og ikke bilen.

 

 

Men for å trekke Spartan litt inn i tråden og on topic, så kan vi heller se hvordan situasjonen til en Audi 100 er hos bruktforhandlere. Disse har nemmelig ikke solgt dårlig den gangen de var nye, og de står heller ikke å råtner hos forhandlere.

Hvorfor Spartan velger å snakke om helt andre ting her er jeg ikke sikker på, men hvis du mene at du er mer erfaren enn de som er yngre enn deg er det snart på tide du begynner å vise dette litt mer relevant enn det du har gjort til nå!

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...