Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Audi 100 noe å satse på?


Anbefalte innlegg

er ikke noe særdeles billige deler på mange av japsebilene heller. Hvem har sagt at man MÅ kjøpe orginale deler?

8375794[/snapback]

 

Bladet Motor lagde for noen få år siden en oversikt over de mest "vanlige" slitasjedelene + litt til (tror det var ca. 15 deler) og rangerte de mest vanlige merkene etter gjennomsnittprisen. Min nåværende bil, altså Suzuki, kom akkurat midt på så det å påstå at japanske delepriser er "dyre" er en overdrivelse. Gjett hvem som kom på topp ? (bunn tror jeg var franske og koreanske).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:tease: Syns folket her har glemt hva topcien handlet om.. det handler om en

gutt/mann jente/dame som lurer på om en audi 100 er en bra bil..

IKKE OM VAG kossn suzuki polo what so evver som har hatt feil.. er det mulig

den personen som startet denne tråden må klø seg i hauet å lure på ka som foregår.. start en egen tråd for V.A.G å førr å mot KRANLING....

 

 

Til trådstarter..: jeg har som sakt en audi 100.. 2.8 Quattro gått 300.000 , har kjent bilen siden den var ny ( den har vært i familien i hele sitt liv ) aldrig vært noen større plager, bare vanlig slite deler, dynamo,børster,bremser,skiver,bremserør osv..

audien har en super comfort.. å er i mine øyne en bil som tåle en støyt om nåt skulle skje.. PEN og se på og UTROLIG god å kjøre, mitt tipps til deg.. kjøp gjærne en AUDI 100, men finn ut hva som er gjort med bilen og om det har vært mye plager..

 

 

Jeg syns i begynnelsen dette var en morsom tråd for jeg satt i samme situasjon for en stund siden.. men nå er dette bare tåpelig..

 

 

 

:tease:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
:tease: Syns folket her har glemt hva topcien handlet om.. det handler om en

gutt/mann jente/dame som lurer på om en audi 100 er en bra bil..

IKKE OM VAG kossn suzuki polo what so evver som har hatt feil.. er det mulig

den personen som startet denne tråden må klø seg i hauet å lure på ka som foregår.. start en egen tråd for V.A.G å førr å mot KRANLING....

 

 

Til trådstarter..: jeg har som sakt en audi 100.. 2.8 Quattro gått 300.000 , har kjent bilen siden den var ny ( den har vært i familien i hele sitt liv ) aldrig vært noen større plager, bare vanlig slite deler, dynamo,børster,bremser,skiver,bremserør osv..

audien har en super comfort.. å er i mine øyne en bil som tåle en støyt om nåt skulle skje.. PEN og se på og UTROLIG god å kjøre, mitt tipps til deg.. kjøp gjærne en AUDI 100, men finn ut hva som er gjort med bilen og om det har vært mye plager..

 

 

Jeg syns i begynnelsen dette var en morsom tråd for jeg satt i samme situasjon for en stund siden.. men nå er dette bare tåpelig..

 

 

 

:tease:

8397746[/snapback]

 

Veldig morsomt å lese alt dere skriver. Selv er jeg like langt, audi eller ikke? Har nå sett litt over på Renault Laguna, 94 +/- ca. Ser greie ut, og likte utsende på bilen. Men har enda ikke prøvekjørt den enda så alt kan jo skje da.

Lenke til kommentar

_tHokA_:

Stikk å prøvekjør noen Audi 100.

Da får du testa om du liker den eller ikke.

 

Noen folk er uheldige med bilen, andre er veldig heldige.

Jeg har aldri hatt noen store problemer med bilen, og heller ingen andre som jeg kjenner som har samme bil.

Slitedeler må selvfølgelig skiftes en gang i blandt, men det må det i alle biler.

 

Det vil alltid være noen elskere og motstandere av en bil.

Lenke til kommentar

Så inni H**!

Er det fen mulig at en tråd kan ta så inn H av?! Jeg HAR en Audi100 2.3 Auto 92mod. Leter etter styling, og etter 6 sider med bare pissprat og offtopic krangling var det bare TO som kom frem med fornuftig svar!

Kan ikke moderatorne være litt mer streng? Forbanna irriterende når man fakstisk leter etter styling + til Audi100.

 

brenn!

 

:cool:

Btw, noen som vet hvor man finner billigst senkesett til Audi100 C4 92mod? :D

Lenke til kommentar

Devil may care : vell denne tråden handler IKKE om styling til audi 100 egentlig.. handler vell egentlig mest om en audi 100 er en god bil å satse på ? ...

 

Stylng til C4? .. alt en C4 trenger er SENK og felg,iallefall etter min mening..

C4'ern er ikke en potent plastrakett bil mener nå jeg..

 

Hel-lakering, kansje "S" fangere.. syns egentlig bilen er finest original .. bare den kommer nermere bakken

 

_thoka_ : prøve kjør begge bilene.. du merker jo fort hvem av dem du liker best ;)

 

 

 

 

 

:tease:

Lenke til kommentar

Tor ivar:

Du kan jo se på første post.. Spør ikke om å høre hvorfor han IKKE burde kjøpe C4. Spør vel mer om ...styling.

 

Men ja, du har egentlig rett, eneste den trenger er senk.. Noen som har no rimelige senkesett å anbefale? Orker ikke bruke min 5000,- på senk til en bil som er verdt 45,- får jo "ingenting" igjen for det..

 

Skulle jo funnet brukt da.. Noen som har!? :)

Lenke til kommentar

Svogeren min hadde en 92 modell Audi 100 men en sløv toliter i fjor. Han er 30 år og måtte betale 10 000 i forsikring uten kasko, og han har aldri benyttet seg av forsikringen sin. Uansett, etter 250 000 tok den kvelden og ble skrotet.

 

Skal vel legges til at det er mange ungdommer som har hatt slike biler og mange er rævakjørt, men 250 000 er dårlig. :( Vil uansett tro at 2.8 motoren er mer solid, eneste minuset er bensinforbruket. ;)

Lenke til kommentar
Uansett, etter 250 000 tok den kvelden og ble skrotet.

8544566[/snapback]

Og grunnen til det var? Om regreima røyk pga kjørt for lenge siden sist den ble byttet så er jo ikke det audi sin feil.

 

Om det ikke har blitt nevnt så kan jo sikkert norskbildelersenter skaffe styling, men syns jeg den ser best med senk og passe store alu felger, eventuelt med orignal styling fra Audi.

 

Og kjøper du deg reanult håper jeg du får med sveiseapparat og kurs med bilen.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Det er typisk Reanult(90-95tallet) som går i Norge å ha rustene kanaler, det sa hvertfall mannen på NAF som hadde hatt en inne på EU og sa til eieren at du må bytte kanaler, typisk Reanult sa han ;)

En bil som selger mye blir ikke automatisk rustfri selv om enkelte tror det...

Endret av trra
Lenke til kommentar
Svogeren min hadde en 92 modell Audi 100 men en sløv toliter i fjor. Han er 30 år og måtte betale 10 000 i forsikring uten kasko, og han har aldri benyttet seg av forsikringen sin. Uansett, etter 250 000 tok den kvelden og ble skrotet.

 

Skal vel legges til at det er mange ungdommer som har hatt slike biler og mange er rævakjørt, men 250 000 er dårlig. :( Vil uansett tro at 2.8 motoren er mer solid, eneste minuset er bensinforbruket. ;)

8544566[/snapback]

 

2.3 rekke-5'en er mye mer solid en 2.8 V6'en.

 

Min 2.3 er snart kjørt 270000, og synger fint som en ny motor.

Hadde en sjekk og den var helt strøken.

 

 

Ang senkesett:

Skal du senke, så bør du senke 60 foran og 40 bak.

Min er senka 35 foran, og den ser veldig original ut.

 

Senkefjærer koster ca. 2-3000kr for 60/40 sett, men du trenger dempere også siden den senkes såpass mye.

Er dempere som koster mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...