Gå til innhold

Wowglider - Moralsk riktig?


Anbefalte innlegg

Ser det som tar WoW litt for seriøst her kaller glidere for patetisk, at deikke har respekt for slike personer OSV.

 

Tror ikke deres meninger er verdt 5 flate øre.

 

Mange folk som spiller/spilte WoW har familie, jobb og ansvar som en del av sitt Real life, meg selv inkludert. Dette gjør at man har begrenset tid på å avse til sine fritidssysler, som er WoW i dette tilfellet. Hvem gidder da å bruke den 1-2 timen de har til dagen på dette til å holde på å grinde i WoW som er alt annet en gøy? Det er bortkastet fritid man aldri får tilbake. Da å bruke en glider eller bot til å få litt høyere lvl, til å få råd til en mount er for meg helt OK. En vil da ha det meste ut av sin dyrebare fritid.

Så igjen. Hva dere som uten særlig RL mener om denne saken tror jeg preller av like lett som ertepistol på en elefants bakdel.

 

Selvsagt har Blizzard regler mot slikt, men regler er til for å bøyes.

8142767[/snapback]

 

Da er rett og slett ikke wow spillet for deg, sånn er det bare og du burde kansje inse det isteden for og finne måter og jukse deg frem på.

Når du sier at andre som spiller spillet ikke har no real life bekrefter du bare hvor patetisk folk som rettferdiggjør botter er.

Reallife endgame raiding og levling av forskjellige alter lar seg lett gjøre med jobb studier 3-4 timer social activities per dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen behov for å vere defansiv viss du ikke føler deg truffet, viss du virkelig ser på wow på den måten så burde DU finne et annet spill. Hvorfor spille når du gjør 70% kjedlige ting?

 

Eidt: "Reallife endgame raiding og levling av forskjellige alter lar seg lett gjøre med jobb studier 3-4 timer social activities per dag",

skal vi se, job til ca 4, middag, 4.30, så må man kanskje vere sammen med barn kone, 5.30-6. 3-4timer sosialt, da er klokka snart 10, og da er du sikkert trøtt. så da skal man bruke sine siste timer før man legger seg på å gjøre noe kjedelig?

Hadde det ikke vert bedre å bruke de på noe som er kjekt?

Endret av Pazaak
Lenke til kommentar
Ingen behov for å vere defansiv viss du ikke føler deg truffet, viss du virkelig ser på wow på den måten så burde DU finne et annet spill. Hvorfor spille når du gjør 70% kjedlige ting?

8142839[/snapback]

Fordi det gjør de 30% utrolig deilig å ha gjennomført. (Er ikke enig med prosentene dine, men det var nå det som ble brukt)

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg uten farming for øyeblikket. Vel, jeg har ikke hatt særlig tid til WoW pga. studier, men når jeg er online gjør jeg stort sett instances og PvPer.

 

Mye gull gir deg råd til epic flying mount, bra enchants og jewels (noe du får med tida uansett). Resten av sakene finner du i endgame-PvE, som ikke kan bottes. Etterhvert som tida går blir forskjellen på instances og non-instanced repfarming større, og da sitter ikke botterne/farmerne igjen med særlig ekstra.

 

Jeg overlever fint selv om jeg vet at mange på serveren botter og kjøper gull. Helt fint.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
3-4 timer social activities per dag

 

Om du mener 3-4 timer WoW hver dag, så er det enormt mye tid å bruke på et spill pr dag.

 

Jobb pr dag = 8 timer minimum

Til og fra jobb= 1 time ca.

tid som skal tilbringes med kone og barn om en skal være en god far= 2-3 timer før de skal legges.

lufte bikkja= 1/2 time minimum.

 

=13,5 time

 

Dett er en normal dag. Da dri*er jeg i hva andre måtte mene hva jeg gjør med min tid i en MMORPG.

 

PS: Har lagt WoW på hylla for en stund tilbake, men fant aldri noen glider mens jeg holdt på, men hadde jeg hatt en, hadde jeg nok brukt den.

Lenke til kommentar

Kan du med hånden på hjertet si at grinding er gøy? Joda, greit, er alltid noen som synes det, men sånn generelt regner jeg med at prosentandelen er rimelig lav(Da snakker vi ikke instances, levling av ny char, PvP, men god gammeldags grinding, for å skaffe gull)

 

Det poenget hans var. At det ikke er det, altså. Og det var en reflektiv kommentar som gikk tilbake til en tidligere post.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Ingen behov for å vere defansiv viss du ikke føler deg truffet, viss du virkelig ser på wow på den måten så burde DU finne et annet spill. Hvorfor spille når du gjør 70% kjedlige ting?

8142839[/snapback]

Fordi det gjør de 30% utrolig deilig å ha gjennomført. (Er ikke enig med prosentene dine, men det var nå det som ble brukt)

8142857[/snapback]

 

Jeg ser fortsatt på det som meningsløst å gjøre kjedlige ting på et SPILL for å ha det kjekt etterpå

Lenke til kommentar
Ingen behov for å vere defansiv viss du ikke føler deg truffet, viss du virkelig ser på wow på den måten så burde DU finne et annet spill. Hvorfor spille når du gjør 70% kjedlige ting?

8142839[/snapback]

 

Ja, hvorfor spille?

Slutt å spille det, værsågod, nothing stops you.

8142894[/snapback]

 

Synes wow er kjekt jeg :) er lvl 70 og gjør pvp, men skulle jeg starta på nytt hadde jeg bota for å slippe å kaste vekk tid på lvling/grinding

Lenke til kommentar
Det blir jo desto kjekkere om du gjør de kjedeligere tingene. Følelsen er vel langt bedre om du får noe verdifullt, og du vet du har gjort deg fortjent til det/den, og ikke bare tar det for gitt?

8142957[/snapback]

 

Naah, som sagt, jort den kjedlige delen alt for mange ganger. Har hatt ei periode der jeg spilte ALT for mye (opptil 3-5timer dagen), og jeg føler meg ikke noe bedre om jeg lvler og grinder selv en om noen andre gjør det. Desuten betaler du for boten og du har jo jobba for pengene.

Lenke til kommentar
Ingen behov for å vere defansiv viss du ikke føler deg truffet, viss du virkelig ser på wow på den måten så burde DU finne et annet spill. Hvorfor spille når du gjør 70% kjedlige ting?

8142839[/snapback]

 

Ja, hvorfor spille?

Slutt å spille det, værsågod, nothing stops you.

8142894[/snapback]

 

Synes wow er kjekt jeg :) er lvl 70 og gjør pvp, men skulle jeg starta på nytt hadde jeg bota for å slippe å kaste vekk tid på lvling/grinding

8142953[/snapback]

 

Men da fortjener du ikke akkurat å være level 70 heller.

Det koster å bli 70, og hvis du er så sky at du ikke orker levling på nytt, så kan du helt greit la det være.

Bryter du derimot Blizzards EULA fordi du ikke orker det, så har du et problem med Blizzard.

Så enkelt er det faktisk.

 

Når det går så langt at du oppfatter at spillet blir til arbeid, så sier det vel heller litt om at du ikke bør spille det lenger.

Lenke til kommentar

Er jo det jeg sier... jeg synes boting er greit fordi spillet minner om arbeid til tider (de delene jeg ikke gjør lengre :) og jeg har lvla til 70 uten bot, har ikke bota for grinding heller. Men hadde ikke hat noe dårlig samvittighet med en bot som grindet til meg menst jeg sov, hadde sikekrt sovet bedre

Lenke til kommentar
Derfor de har EULA.. Blir du avhengig er det din sak, ditt problem ikke blizzard sitt.

8142668[/snapback]

 

Joda, men er det moralsk riktig og med vilje gjør folk avhengige slik at de kaster bort livet sit? sier ikke at det er blizzard sit problem, men viss det er et spørsmål om glider er moralsk riktig kan du spørre det samme om å med vlije gjøre at folk spiller mer en det som er sunt

8142683[/snapback]

 

Stråmann. Det er et helt annet tema, og ikke relevant. Med din logikk burde det være ulovlig å lage spill som er så bra at folk har lyst til å bruke tid på dem.

 

La oss heller fokusere på temaet, der du har vist deg å være en hykler, enn på ditt forsøk på å skifte tema.

Lenke til kommentar
Ingen behov for å vere defansiv viss du ikke føler deg truffet, viss du virkelig ser på wow på den måten så burde DU finne et annet spill. Hvorfor spille når du gjør 70% kjedlige ting?

8142839[/snapback]

 

Ja, hvorfor spille?

Slutt å spille det, værsågod, nothing stops you.

8142894[/snapback]

 

Synes wow er kjekt jeg :) er lvl 70 og gjør pvp, men skulle jeg starta på nytt hadde jeg bota for å slippe å kaste vekk tid på lvling/grinding

8142953[/snapback]

 

Men da fortjener du ikke akkurat å være level 70 heller.

Det koster å bli 70, og hvis du er så sky at du ikke orker levling på nytt, så kan du helt greit la det være.

Bryter du derimot Blizzards EULA fordi du ikke orker det, så har du et problem med Blizzard.

Så enkelt er det faktisk.

 

Når det går så langt at du oppfatter at spillet blir til arbeid, så sier det vel heller litt om at du ikke bør spille det lenger.

8143024[/snapback]

 

Nettopp. Det kan ikke sies stort klarere enn dette. Men det er dessverre nødt til å sies mange ganger.

Lenke til kommentar

På WoW Europe sine forums så dukker det ofte opp folk som sutrer over å ha blitt utestengt (forsåvidt her også). De hevder at det er absolutt ingen grunn for det. Jeg tipper at en ganske stor andel av disse er bottere. Selvsagt vil de aldri innrømme det på de offisielle forumene, men samtidig er de både sinte og desperate over å ha mistet kontoen sin.

 

Hvis Blizzard får forbedret bot detection rutinene sine, så ville det gledet meg om alle brukere av glider hadde blitt utestengt. De fortjener rett og slett ikke å spille spille, og sletting av characters og låsing av konto er en passende straff, som kanskje setter litt moral og ansvarsfølelse i disse undermålerne....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...