Gå til innhold

Wowglider - Moralsk riktig?


Anbefalte innlegg

Å farme folk som boter, evt drepe pet'n dems for å så la dem få repairbills er noe jeg finner utrolig gøy skal jeg være ærlig, men ja å botte seg til 70 er ikke akkurat noe som står stor-ståhei av. Som flere har sagt, om du faktisk ikke VIL spille spillet, så la vær da. Er jo ikke værre

 

Men men, de fleste botere vil være mediocre om ikke værre med klassen de har valgt å bote opp uansett. Og slike er utrolig morsomt å møte på i arena'en :D. Men jeg håper Blizzard virkelig setter ned foten snart ang. dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn kan jeg forstå at det er mange som ikke gidder å spille seg opp hele veien til level 70, enten de mener de ikke har tid, eller har gjort litt for ofte fra før av. Men som så mange sier, har man slike holdninger har man i stor grad lite å gjøre i et mmo.

 

Det kan vel lett sammenlignes med, for eksempel å jukse seg igjennom et studie av et eller annet slag for så å nå toppkarakterer man ikke har fortjent. Greit du kjører risken selv, det går egentlig ikke stort utover andre enn at det kan så noe misnøye. Du har sannsynligvis også langt under den kompetasen som forventes av deg når du til slutt står der.

Men det kan jo hende man heller vil være med venner, trene eller kanskje til og med spill WoW. Men man vil jo også ha gode karakterer så man finner den lette veien igjennom. Det er på ingen måte riktig, riskoen er stor og fallhøyden potensielt enda større. Kanskje man skulle valgt å studere eller gjort noe helt annet?

 

Greit, eksemplet mitt ovenfor er noe mer seriøst. Og WoW fortsatt et spill. Men bottom line er at tar man ikke ansvar og gjør jobben selv bør man revurdere og finne seg noe helt annet å gjøre.

Folk flest er fortsatt ærlige og redelig spillere, som man på ingen måte kan forvente å få respekt fra når man først jukser.

Lenke til kommentar

Hva med å ikke spille wow i det heletatt når du bryter blizz sine regler for spillet..

 

Bare tufser og idioter som bruker bot'e program, jeg har rapportert hver eneste bot dude jeg har sett, selvfølgelig har jeg ganket dem om de var av motsatt fraksjon helt til de kom tilbake..

 

Eneste bot jeg ikke har rapportert var en lvl 5 dorf naken som stod å fiska en elleranna plass i gokken i azhara, var så komisk å se på at jeg ikke rapporterte.

 

Leif wsa hree...

Endret av Ole J
Lenke til kommentar

Igjen må det sies. Noen tar dette med WoW aldeles for seriøst. Dette er bare en avansert form for Pac-man. Om man finne juksekoder til pac-man, så må vel det være spilleren sin fulle rett å gjøre det. Om folk synes det er ok å spille 1 time pr måned de betaler 100kr og la bot`en gjøre resten, så må de vel bare gjøre det. Om noen finner mer interesse å spille 300 timer hver måned, så må de få lov til det også. (selv om jeg har personlige meninger om dette). Det får da være opp til den hver enkelte. WoW er pac-man i en moderne utgave + MP.

 

 

"Det er ingenting som heter å jukse. Det kalles å utnytte mulighetene"

Lenke til kommentar
Problemet er jo at botting ødelegger for en del andre personer.

 

I wow altså.. Ikke i pac-man for alt jeg vet...

8125828[/snapback]

 

For å klarere noe. Jeg synes jo at det vil være feil "jukse" slik at det direkte påvirker en annen spiller sin spilleopplevelse. Om det fantes noe som kunne gjøre at man kunne ganke en uansett/overalt eller noe. Men Grinding, det påvirker ikke noen direkte.

"å!! hadde det hysterisk morsomt med Morter i DesertCombat før Punkbuster ble lansert" :innocent:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

I diablo 2 så var jeg en hardbarka botter, den stod på konstant konstant, og da mener jeg konstant. Jeg fikk de itemsa jeg ville ha, tradet, fikk bedre items, bottet mer og slik fortsatte det. Sanket items, men av en eller annen grunn gikk jeg plutselig lei spillet og jeg sluttet cold turkey. Hadde ikke en smule lyst til å spille spillet, selv om jeg var helt hektet på å spille dagen før.

 

Per dags dato så har jeg lyst til å starte igjen, denne gangen på hc selvsagt, men jeg har ikke funnet tid, da jeg ikke orker å spille litt og litt per dag, da får man ikke gjort stort i d2.

 

Bare en liten advarsel hva botting kan gjøre :p

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke moralsk riktig, fordi de som har laget spillet forbyr det. :)

 

Uansett, hvis bottinga blir et stort problem for blizzard, og de ser de ikke kan sloss mot det eller finne en løsning på det, så vil de sikkert gjøre det slik at det blir mulig å starte en level 60 karakter. Dette for at de som kommer inn i spillet på grunn av denne ekspansjonen eller senere ekspansjoner skal kunne spille med venner de har i spillet, og som har spilt det i lang tid.

 

For min sin del gjør det ingenting om dette blir implementer, jeg skal uansett spille min karakter, som nå er level 48, opp til 60 og komme meg til outland. Denne karakteren er faktisk over 1 år. Jeg spilte litt når jeg hadde tid i fjor, men så fikk jeg ikke tid lenger, og dro til førstegangstjeneste osv, men nå har jeg litt fritid til å spille med karakteren igjen :)

 

Tror de fleste over en hvis alder ikke har så store avhengighetsproblemer med spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Problemet er jo at botting ødelegger for en del andre personer.

 

I wow altså.. Ikke i pac-man for alt jeg vet...

8125828[/snapback]

 

For å klarere noe. Jeg synes jo at det vil være feil "jukse" slik at det direkte påvirker en annen spiller sin spilleopplevelse. Om det fantes noe som kunne gjøre at man kunne ganke en uansett/overalt eller noe. Men Grinding, det påvirker ikke noen direkte.

"å!! hadde det hysterisk morsomt med Morter i DesertCombat før Punkbuster ble lansert" :innocent:

8125868[/snapback]

 

Om gulbotter: De ødelegger økonomibalansen ( i alle fall forandrer den) De ødelegger for spillopplevelsen. (irrirtert meg grønn flere ganger på grunn av de) Botene gjør også at spillet blir mindre levende. Skal jeg ha outdoor pvp vil jeg spille nettopp outdoor player versus PLAYER, ikke player versus bot. I mine øyne finnes det ingen unnskyldning for å bruke bot.

Lenke til kommentar

Hosthvordankanmanskaffeseggliderutenomfraglidersinhjemmesidehost?

 

Er egentlig ferdig med wow, men hadde vært artig å latt dette programmet stå på bare for å få en 70 pala :p

Jeg ser ikke hvordan det kan ødelegge for andre enn meg selv, selv om det er umoralskt å bruke et program som gjør jobben for deg. Men jeg har gjort alt som heter quest fra 1-60 opptil flere ganger (minst 4) og er ikke så hypp på å gjøre det en gang til :ermm:

Lenke til kommentar

Er egentlig ferdig med wow, men hadde vært artig å latt dette programmet stå på bare for å få en 70 pala :p

Jeg ser ikke hvordan det kan ødelegge for andre enn meg selv, selv om det er umoralskt å bruke et program som gjør jobben for deg.

 

Er du ferdig med WoW, så gjør oss alle en tjeneste, og slutt.

 

Jeg må forsåvidt berømme folk for at de er ærlige om å gjøre noe så patetisk, men jeg er alvorlig bekymret for mangel på moralsk ryggrad blant endel forumfolk... "Ja det er galt men jeg gir blanke".

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Igjen må det sies. Noen tar dette med WoW aldeles for seriøst. Dette er bare en avansert form for Pac-man. Om man finne juksekoder til pac-man, så må vel det være spilleren sin fulle rett å gjøre det. Om folk synes det er ok å spille 1 time pr måned de betaler 100kr og la bot`en gjøre resten, så må de vel bare gjøre det. Om noen finner mer interesse å spille 300 timer hver måned, så må de få lov til det også. (selv om jeg har personlige meninger om dette). Det får da være opp til den hver enkelte. WoW er pac-man i en moderne utgave + MP.

 

 

"Det er ingenting som heter å jukse. Det kalles å utnytte mulighetene"

8125812[/snapback]

 

Dummeste jeg har hørt.

 

1. Blizzard har det klart i retningslinjene sine og brukeravtalen sin at juksing er forbudt. Derfor er ikke spilleren i sin fulle rett til å gjøre det.

 

2. Man ødelegger for andre som ønsker å spille spillet ordentlig.

Tillat juksing og det blir texas-tilstander, det er er garantert til å skje.

Lenke til kommentar

jeg har alltid reportet botter pga at de er ulovlige...

som alle det er elltids noen som følger reglene og sier i fra om det er noen som ikke gjør det....

 

men oftes er jeg drit lei avå vente på mobs de har drept som jeg trenger å få knærta...

 

de som grinder trenger egentlig ikke de, hva med oss som faktisk trenger de da??

 

Men som sagt et par ganger over, og moralen er det samme i alle spill:

Jukser du i f.eks GTA er det ikke så moro å spille det som det du gjorde før ikke sant?

Lenke til kommentar

For å svar litt direkte på tråden.

 

Jeg har ingen begreper som heter moral og etikk i et SPILL. Det er noe jeg forbeholder den virkelige verden.

I den virkelige verden er jeg en lovlydig borger med respekt for lover og regler.

I et SPILL på en PC/Konsoll er jeg en anarkist. Satt litt på spissen. ;)

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Hva ødelegger egentlig en glider som skal levle opp en character noen andres spill opplevelse for?

 

Utenom att dere blir missunnelige da.

8129397[/snapback]

 

Missunnlige ? for hva??....at han henger i en tynn tråd i å bli banna fra et spill du liker å spille..??

 

Levle opp en char er greit...men å være så lat at du ikke gidder det selv...?

Lenke til kommentar
For å svar litt direkte på tråden.

 

Jeg har ingen begreper som heter moral og etikk i et SPILL. Det er noe jeg forbeholder den virkelige verden.

I den virkelige verden er jeg en lovlydig borger med respekt for lover og regler.

I et SPILL på en PC/Konsoll er jeg en anarkist. Satt litt på spissen.  ;)

8129477[/snapback]

 

Da bør folk prise seg lykkelige for ikke å være i guild med deg.

Lenke til kommentar

Haha, folk her mener wowglider er noe på lik linje med aimbot i cs/css.

 

Har det noengang vært pengepremier innblandet i f.eks, om å gjøre å grinde 500G kjappest ? Nei.

 

Har det noen gang vært pengepremier i cs/css ? Ja.

 

Er Gold virtuelle penger ? Ja.

Er WoW et spill ? Ja

Slutter du å bruke wowglider fordi noen riv ruskende gærninger mener wowglider er på lik linje med aimbot i cs/css ? Nei.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...