Gå til innhold

Wowglider - Moralsk riktig?


Anbefalte innlegg

Sa ikke at jeg botter eller skal botte, har en lvl 70mage som jeg spiler på atm, ensete jeg gjør atm er arena og pvp for gear :)

 

Veldig fornøyd. Spilt wow i over 1 år og først nå er det faktisk kjekt, spilte alt for mye og grinda dag etter dag før. Det er det mest nedbrytende du kan gjøre. (Før folk begynner å kalle meg svak osv: har ALRDI spilt mer en 3timer dagen /week, men 3timer dagen er alt for mye)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Btw, til den som lenger opp nevnte at han ville vite hvor man fikk tak i wowglider uten å betale for det/få det fra en annet sted enn wowglider.com så må jeg få si at dette absolutt ikke anbefales, siden du leker med accounten din nesten litt for mye da. Updates og advarsler du får nå du har wowglider abo. er forferdelig nyttig, ihvertfall min erfaring.

 

Tok meg 8 månder å bli tatt, 3 lvl 60chars på den tiden bottet opp og nå er de borte.

 

Skal du botte så gjør det på en account du ikke har din raidene/main char på (og som ikke på noen måte kan bli linket til hoved accounten din Navn, VISA etc bare for å være sikker), tru meg det er hat å lvle opp igjen på egenhånd etter man har bottet i lengre tid.

Lenke til kommentar
Btw, til den som lenger opp nevnte at han ville vite hvor man fikk tak i wowglider uten å betale for det/få det fra en annet sted enn wowglider.com så må jeg få si at dette absolutt ikke anbefales, siden du leker med accounten din nesten litt for mye da. Updates og advarsler du får nå du har wowglider abo. er forferdelig nyttig, ihvertfall min erfaring.

 

Tok meg 8 månder å bli tatt, 3 lvl 60chars på den tiden bottet opp og nå er de borte.

 

Skal du botte så gjør det på en account du ikke har din raidene/main char på (og som ikke på noen måte kan bli linket til hoved accounten din Navn, VISA etc bare for å være sikker), tru meg det er hat å lvle opp igjen på egenhånd etter man har bottet i lengre tid.

8134921[/snapback]

 

Koster jo bare 150 for nytt wow + 249 for gamecard, kan grinde mye med en bot på det :)

Lenke til kommentar

Jeg er nå på vei til 70 med min druid.

Har fra før spilt opp en warrior og prest til 60. Magen min er jeg 66 med.

Synes egentlig ikke det er noe spesielt ork å lvl opp.

Skal ærlig innrømme at tanken på å kjøpe en bot har vært til stede.

Men ovenfor meg selv blir det ikke riktig å bruke en bot. Det betyr da at jeg ikke har nok tid til å spille selv, hva er da vitsen med å fortsette? Eller er spillet så gørr kjedelig at jeg faktisk ikke gidder lvl opp mer?

 

Det ble nei til begge disse spørsmålene, så jeg kommer aldri til å bruke bot.

 

Edit: Synes egentlig at om dere må bruke bot i wow burde dere kanskje tenke på å slutte med wow? Hva er poenget med å spille om du er så lei at du får et program til å spille for deg?

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar
Er for mye bortkasta penger på et spill. Alt av kjøp av bot, gull, powerlevling osv. Er bortkasta penger imo, men hvis man har en feit lommebok jaok. Har selv en kompis som har kasta bort et par k på WoW, alt av powerleveling til gullkjøp.

8134993[/snapback]

 

150+250= 400,

 

Jeg hadde gladelig betalt 400 for å ha et liv viss jeg absolut MÅTTE spille for å vere med guilde eller noe sånt.

 

På 3mnd har du kanskje 10-20dager /played, så hvorfor bruke den tiden på kjedlig grinding/lvling når du kan komme til lvl 70 å få epic mount uten å bruke tid.

Og den tiden du sparer kan du bruke på å jobbe og tjene 1000kr

Lenke til kommentar
Er for mye bortkasta penger på et spill. Alt av kjøp av bot, gull, powerlevling osv. Er bortkasta penger imo, men hvis man har en feit lommebok jaok. Har selv en kompis som har kasta bort et par k på WoW, alt av powerleveling til gullkjøp.

8134993[/snapback]

 

150+250= 400,

 

Jeg hadde gladelig betalt 400 for å ha et liv viss jeg absolut MÅTTE spille for å vere med guilde eller noe sånt.

 

På 3mnd har du kanskje 10-20dager /played, så hvorfor bruke den tiden på kjedlig grinding/lvling når du kan komme til lvl 70 å få epic mount uten å bruke tid.

Og den tiden du sparer kan du bruke på å jobbe og tjene 1000kr

8135138[/snapback]

Haha, kjøpe seg et liv for 400kr. Har man ikke tid til å spille så har man ikke tid til å spille. Hvis du er i en slik situasjon at du ikke har tid til å spille så for guds skyld slutt å spill istedet for å kjøpe gull/bot, siden det gir økonomisk ubalanse på serverne.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg blir kvalm av innstillingen til enkelte her. Det finnes overhodet ingen unnskyldninger for å jukse. INGEN. Juks så mye dere vil der det kun får konsekvenser for dere selv, men kutt det ut i spill hvor det ødelegger spillopplevelsen for andre som prøver å spille spillet slik det er tenkt spilt. Det er å håpe at Blizzard snart finner en effektiv måte å luke vekk juksemakere av alle slag, for alltid. Jeg sliter voldsomt med å forstå hvorfor noen ofrer så mye tid og penger på noe de til de grader misliker; begriper det simpelthen ikke.

 

Selv befinner jeg meg på lvl64,5 og må tilstå jeg begynner å miste litt av motivasjonen, men håper og tror at jeg likevel skal nå lvl70 en eller annen gang i fremtiden. Skulle det vise seg at jeg ikke når dit uten juks, ja, da får det heller være. Jeg vil ha 100% ren samvittighet når den dagen evt. måtte komme.

 

Jeg vet ikke om jeg har truffet på noen boter, tror ikke det, faktisk - ihvertfall ikke noe jeg har bitt meg merke i som åpenbart mistenkelig. Men jeg, som på ingen måte er en superspiller, har faktisk opplevd å måtte redde en lvl70 Warrior fra den sikre død i Un'Goro Crater. At vedkommende hadde levlet sin karakter på ærlig vis nekter jeg å tro da det ikke finnes mobs i Un'Goro som kan true en lvl70 Warrior, spesielt ikke en (og kun en) av gorillaene som var rundt 20 lvl lavere enn han.

 

Hva skal man se etter? Hva er det sikreste kjennetegnet på en bot? Bortsett fra å rapportere, selvsagt, er det noe man kan gjøre for å ødelegge mest mulig for vedkommende? Burde ha vært mulig å drepe slike.

Lenke til kommentar
Forskjel på folk som ebayer og botter for å lvle sin første char, og folk som har lvla flere lvl 60/70 på erlig vis... Ganske kjedlig viss du vil rerolle og må bruke 12-15dager på å bli lvl 70

8135187[/snapback]

 

Nei, det er absolutt ingen forskjell. Selvfølgelig er det ingen forskjell.

 

Hvorvidt ting er kjedelig, om man har levlet 1 eller 100 karakterer, har ingenting med saken å gjøre. Det rettferdiggjør uansett ikke juksing. I det øyeblikk vi installerte spillet godtok vi vilkårene og de har vi å forholde oss til alle sammen enten vi vil eller ikke. Det er en grunn til at de er der og de eneste som kan endre på noe her er (heldigvis) Blizzard, ikke vi som spillere. Dersom det å følge helt enkle regler til beste for alle er et problem bør man snarest finne på noe annet å gjøre. Såpass enkelt er det.

Lenke til kommentar

Neivel nei? det som ikke er riktig er at du må ofre 14dager viss du vil spille den kjekke delen av spillet (varierer fra person til person).

 

Men jeg liker arena f.eks, spiller ca 2timer i uka nå, enseste jeg gjør er arena og en og annen BG, så hva er so forferdlig umoralsk med å bote til lvl 70? fordi det er urettferdig? livet er urettferdig og folk får fordeler. Og det skader ingen andre at folk botter.

Lenke til kommentar

Jeg starter svaret mitt med at jeg gir faen i om dere botter eller ikke. You play, you pay. Men noen av dere ser ut til å mangle noe som helst begrep om hva spillet handler om. Jeg har selv ni level 60s, en level 64 og en level 70. Eneste klassen jeg ikke har levlet til 60 er paladins. I tillegg har jeg en normal, men til tider krevende 8-16 jobb hvor endel overtid er forlangt.

 

Så, hvorfor botta jeg ikke mine karakterer til 60? Vel, første karakteren min tok 15 dager played, den neste tok 12, og så kom jeg ned til 7-8 dager avhengig av klasse. Hvorfor skulle jeg ville botte det? Det var jo så lett? Min første 70 brukte jeg 9 dager og 8 timer på å levle, rett og slett fordi jeg snappet opp endel info om questene i betaen.

 

Så, som medlem av ett raiding guild, til dere som klager på 1 time spilling hver dag. Hva faen gjør det om dere levler selv, eller er 70 når dere ikke har tid til å raide? Dere har ikke tid til å geare opp i five mans? Dere har ikke rep nok til å gjøre heroics...Beklager, men jeg skjønner ikke hvordan dere tenker.

 

jeg vil bli level 70 og prøve å vere i en guild som tar raid, har aldri vert det, fordiom jeg var level 60 i nesten 1 år før TBC kom ut.

 

Derfor vil jeg ganske sikkert bruke bot om jeg finner en, fordi jeg ikke har tid til å levle den selv, og ha ett ok sosialt liv ved siden av, og lekser osv.

 

Dette er selvsagt ikke noen unskyldning, altså, jeg har ikke tid til å bli med endgame, aka. jeg fortjener det ikke.

 

Men muligheten å få det gratis er der, og jeg tar den. Naturlig instinkt sorry.

8122451[/snapback]

 

Og du tror at det å botte deg til 70, og ikke tenke noe særlig på utstyr vil hjelpe deg med å komme inn i ett guild? Bottere blir lagt merke til, og hvis du har planer om å komme deg inn i ett guild med litt selvrespekt forventes det nok at du stiller med gear som samsvarer med interessen din. Hva er vitsen med å stresse seg til 70, når du ikke har tid til PvE farming?

 

 

Altså jeg skjønner ikke helt det bryr dere, jeg tviler på at det ødelegger spilleopplevelsen deres at vi bruker et program som spiller for oss. Det var faktisk ingen som merket at jeg bottet på veien min fra 1-70 engang. Nå som jeg er lvl 70 bruker jeg ikke botten mer, den er slettet fra pcen.

 

Selv ville det tatt meg over et år å levle selv nå som jeg spiller ca 1 time i uka. Jeg vet at det ikke er noen unskyldning, men jeg har tatt sjansen. Det er meg det går utover hvis jeg blir banna. Så jeg ser ikke helt problemet.

8123321[/snapback]

 

Det ødelegger kanskje ikke så mye, men som jeg skrev til den forrige. Hva faen skal du på 70 å gjøre når du regelrett ikke har tid til noen av aspektene ved spillet? Hvorfor stresse?

 

 

Er for mye bortkasta penger på et spill. Alt av kjøp av bot, gull, powerlevling osv. Er bortkasta penger imo, men hvis man har en feit lommebok jaok. Har selv en kompis som har kasta bort et par k på WoW, alt av powerleveling til gullkjøp.

8134993[/snapback]

 

150+250= 400,

 

Jeg hadde gladelig betalt 400 for å ha et liv viss jeg absolut MÅTTE spille for å vere med guilde eller noe sånt.

 

På 3mnd har du kanskje 10-20dager /played, så hvorfor bruke den tiden på kjedlig grinding/lvling når du kan komme til lvl 70 å få epic mount uten å bruke tid.

Og den tiden du sparer kan du bruke på å jobbe og tjene 1000kr

8135138[/snapback]

 

Det å bruke en bot vil ikke hjelpe deg med å være i ett guild. Hell, etthvert guild med litt respekt for seg selv hadde sparka deg til helvete ut det sekundet de fant ut at du brukte glider.

 

Meh, mye apekatter her gitt.

Lenke til kommentar

Uansett så vil jo de som botter seg opp være "bottom of the foodchain" må ey la oss skaffe oss autopilot på alle spill så kan vi bare se på, tror dere har landet feil det er FILM dere skal se på ikke wow..

 

Har absolutt ingen sympati for dere late slackere, tiden dere botter bruker dere sikker bare til og se på tv eller noe slikt uansett, og si at du ikke har tid til og levle opp er bullshit, jeg raider og holder på og levle min 2 lvl 70 og jeg jobber hver dag, bruker circa 3-4 timer med venner hver dag (mer i helgene).

 

Hver gang jeg ser en bot så sender jeg report, uansett om jeg har reporta han 100 ganger før, blizzard ansatte nettopp 2gm's som har en oppgave: og behandle reporta botter, står tilogmed på wowgilder sin hjemmeside.

 

Gleder meg som en liten unge til den dagen dere blir banna og må starte forfra :)

 

Wow handler stortsett om raiding, pve er bare ett spill i spillet kan man si, ingen av dere kommer til og ha noe særlig langt opphold i en seriøs guild hvis dere er kjent som botter (det holder at en ser deg).

Endret av donsai
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke giddet å lese alle svarene, for jeg vet hva jeg mener om dette. Det kan på ingen måte forsvares. Jeg summerer opp kort noen av hovedargumentene mine for dette under:

 

- det er juks.

- det er mot eula uansett hva som er hensikten med bruken, og eksistensen av denne type software vil alltid bli misbrukt uansett.

- man lærer ikke spillet med mindre man spiller det selv. Dermed vil du hverken få glede av spillet eller bli middelmådig i det med mindre du selv spiller.

- enten er WoW så viktig for deg at du er interessert i å spille det, ellers er du ikke interessert nok. Dermed er det et dårlig argument å si at det hjelper WoW-avhengige til et sosialt liv.

- Å støtte denne type addons bidrar til at det dukker flere goldselgere og farmere opp. Forholdet mellom tilbud og etterspørsel....

Lenke til kommentar

Jeg vil bare hendvende meg til alle som botter, på vegne av alle som spiller dette spillet og har det som en hobby, dere ødlegger spillet ved og støtte goldfarming og annen bullshit, vær så vennlig og slett kontoene deres og spill progress quest eller kabal isteden.

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg blir kvalm av innstillingen til enkelte her. Det finnes overhodet ingen unnskyldninger for å jukse. INGEN. Juks så mye dere vil der det kun får konsekvenser for dere selv, men kutt det ut i spill hvor det ødelegger spillopplevelsen for andre som prøver å spille spillet slik det er tenkt spilt. Det er å håpe at Blizzard snart finner en effektiv måte å luke vekk juksemakere av alle slag, for alltid. Jeg sliter voldsomt med å forstå hvorfor noen ofrer så mye tid og penger på noe de til de grader misliker; begriper det simpelthen ikke.

 

Selv befinner jeg meg på lvl64,5 og må tilstå jeg begynner å miste litt av motivasjonen, men håper og tror at jeg likevel skal nå lvl70 en eller annen gang i fremtiden. Skulle det vise seg at jeg ikke når dit uten juks, ja, da får det heller være. Jeg vil ha 100% ren samvittighet når den dagen evt. måtte komme.

 

Jeg vet ikke om jeg har truffet på noen boter, tror ikke det, faktisk - ihvertfall ikke noe jeg har bitt meg merke i som åpenbart mistenkelig. Men jeg, som på ingen måte er en superspiller, har faktisk opplevd å måtte redde en lvl70 Warrior fra den sikre død i Un'Goro Crater. At vedkommende hadde levlet sin karakter på ærlig vis nekter jeg å tro da det ikke finnes mobs i Un'Goro som kan true en lvl70 Warrior, spesielt ikke en (og kun en) av gorillaene som var rundt 20 lvl lavere enn han.

 

Hva skal man se etter? Hva er det sikreste kjennetegnet på en bot? Bortsett fra å rapportere, selvsagt, er det noe man kan gjøre for å ødelegge mest mulig for vedkommende? Burde ha vært mulig å drepe slike.

8135174[/snapback]

 

For å merke en bot:

 

Hopping før loot, veldig sikkert tegn på botting.

 

Når folk ikke svarer på /w.

 

Idiotisk spilling, uten hensyn til hindringer stup o.l

 

Hunter som bare bruker mele.

 

Enedeløs sammenhengende grinding av same mobs, helst på lavere lvl, 2-4lvl mindre.

 

Bruker samme skills hele tiden, f.eks. hunter: Aimed shot, arcane shot, serpentsting mele.. Og repeat

 

Klarer ikke å drepe mange mobs på en gang, fordi den bryuker de samme skills.

 

Angriper ikke players, bare pets. Angriper tilbake om en player angriper, men spiller like bra som en 4-åring.

 

Kan ikke komme på mer atm

Lenke til kommentar
Jeg vil bare hendvende meg til alle som botter, på vegne av alle som spiller dette spillet og har det som en hobby, dere ødlegger spillet ved og støtte goldfarming og annen bullshit, vær så vennlig og slett kontoene deres og spill progress quest eller kabal isteden.

8135788[/snapback]

 

Folk flest botter ikke fordi de er hardcore gamere, men for å gjøre spillet morsomere ved å hoppe over kjedlige ting. Som endeløs grinding og lvling. Selv har jeg ikke brukt en bot, men vurderer å bruke en til å farme til epic mount. Og hvorfor ikke støtte goldsellers? det skader ikke dit gameplay, desuten skaffer det fatige/uteligere i kina et tak over hodet ^^,

Lenke til kommentar

det skader mitt gameplay, inflasjon, ser det hele tiden på serveren mi, og visst FA** ødlegger det spillet mitt når du stikker og kjøper 5k gold, da blir jo de 2k som jeg har skaffet ærlig verd mindre, fattige og uteliggere i kina, neidu botting klarer du nok aldri og rettferdiggjøre, fordi så lenge du benytter deg av slike tjenester så bryter du en avtale som du faktisk har skrevet under på, skulle gitt cheatere en egen server, så kunne de sulla me 20000000gold 50epic mounts og speedhax alene så hadde ikke de som faktisk liker og SPILLE spillet måtte lide for dem's latskap og udugelighet :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...