Gå til innhold

Wowglider - Moralsk riktig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror du det finnes chinafarmers i alle mmorpgs?

8130036[/snapback]

 

Fordi tid er penger.

 

Det var åpenbart noen som sammenlignet wowglider med aimbot i CS, og ja, som noen sa, det er jo ikke det samme.

 

wowglider gjør ikke en ting du ikke kunne ha gjort selv, den gir deg ikke fordeler i spillet på noen som helst måte, den bare sparer deg i fra å bruke ca. 400 timer på å levle opp en karakter, og kanskje 400 timer til på å skaffe deg en epic flying mount, deretter xxxx timer på å skaffe deg gear. Så hvis wowglider sparer deg for disse 800 første timene, som ikke har noe med ferdigheter å gjøre, og som bare er sløsing av tid, så er det absolutt ingenting gale med wowglider.

Lenke til kommentar
Gold er så godt som virkelige penger, enkelte ganger er kursen genialt god, men enkelte ganger så suger den.

 

Hvorfor tror du det finnes chinafarmers i alle mmorpgs?

8130036[/snapback]

 

Fordi de lever på det. De liker å spille og synes det er forferdelig hyggelig "to play for a livin'". Det som støter de ned er all dritt-kastingen og alt bullshittet folk klarer å kaste til dem. De er gode mennesker som liker hva de holder på med på lik linje med oss "norwegian-grinders" :D

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du det finnes chinafarmers i alle mmorpgs?

8130036[/snapback]

 

Fordi tid er penger.

 

Det var åpenbart noen som sammenlignet wowglider med aimbot i CS, og ja, som noen sa, det er jo ikke det samme.

 

wowglider gjør ikke en ting du ikke kunne ha gjort selv, den gir deg ikke fordeler i spillet på noen som helst måte, den bare sparer deg i fra å bruke ca. 400 timer på å levle opp en karakter, og kanskje 400 timer til på å skaffe deg en epic flying mount, deretter xxxx timer på å skaffe deg gear. Så hvis wowglider sparer deg for disse 800 første timene, som ikke har noe med ferdigheter å gjøre, og som bare er sløsing av tid, så er det absolutt ingenting gale med wowglider.

8130568[/snapback]

 

Jeg vil si at å kunne spille mens du sover er en fordel. Det at du kan spille så mye uten å måtte være der gir deg også mer gull, og kanskje items, dette er fordeler i wow. Hvis store deler av samfunnet på serveren får enormt med gold så vil prisene stige, fordi folk har gold nok til å kjøpe dyrere items. Da blir det slik at alle bare lar charen stå på mens de er borte fra pcen slik at de kan tjene gold for å gjøre hva enn.

 

Det er vel ingen som bryr seg om Per botter fordi han vil lvle mens han sover eller er på skolen. Dette påvirker ikke oss andre, men hvis Per og alle andre botter fordi de vil ha mer gold og world drop epics mens de sover eller er på skolen så påvirker det oss. Alle som ikke botter må grinde enda mer for å få råd til å kjøpe ting på AH, siden prisene er høy, men i samme slengen så selger items bedre. Påvirker for mange negativt mener jeg for at det skal være vits.

Lenke til kommentar

Synes botting er helt greit bare for leveling. Har faktisk blitt mer fristet til det ved å lese den tråden her...

 

Veien fra 1-70 er fryktelig lang, og når jeg har levlet 2 stk til 70, har jeg lite lyst til å gjøre det igjen, men har veldig lyst til å prøve ut flere klasser end-game.

 

Synes det bare er tåpelig med dere som sier at jeg må "gjøre meg fortjent" til å ha en lvl 70, og må spille den opp selv... Det er et spill, noe jeg gjør for å kose meg/ha det moro...Hvorfor skal jeg gjøre noe jeg synes er veldig kjedelig? Blir bare mer og mer i WOW nå som folk "må gjøre", som veldig få synes er moro. F.eks levle fler klasser/grinde rep/grinde gull osv.

 

Er et spill jeg betaler 100 kroner i måneden for, og har lyst til å spille hele spillet. Leveling og historie osv har jeg gjort noen ganger, men har ikke fått prøvd ut alle klassene, selv om jeg har lyst...

 

Synes egentlig Blizzard kan skylde seg selv litt med all bottingen. På mange måter så begynner jo spillet på lvl 70, og for en som har spilt opp en lvl 70 eller 2, så er det veldig kjipt å starte en ny. Hvertfall for mange, og derfor er det en del som velger å levle opp med en bot. Synes de, som tidligere nevnt, kan gi muligheten til å starte en ny char på f.eks lvl 60 hvis man allerede har levlet en til 70. Vet det kanskje blir litt vanskelig slik som wow er i dag, men de burde finne ut en måte å gjøre det på. I Age of Conan kommer det jo til å bli sånn.. Først spiller du gjennom en singleplayermodus, så kan du senere starte flere nye toons uten å måtte kjøre gjennom denne singleplayermodusen. Genialt! :thumbup:

 

 

Er enig at farming/pvp osv med botter er kjipt, siden det påvirker andre i større grad, men leveling synes jeg går helt greit.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare trekke en sammenligning til SWG som jeg spillte før. Der jeg fant en macro som jeg brukte i en Imperial-kontrollert by (jeg var rebel). Den satte jeg som regel alltid på før jeg gikk til sengs. Dette var en kill/loot-macro som jeg brukte på Imp`er som spawnet på samme plassen hele tiden. Fikk masse Credit(gold) for dette, masse loot som gikk på vendor (masse plass i SWG inventory) og sist, men ikke minst fikk jeg enormt med Rebel-rep. Tror ikke jeg traff noen i SWG som hadde så mye Reputation som jeg hadde. (sikker noen som hadde det).

 

Konkluksjonen er at dette ikke påvirket noen andre spillere i det hele tatt. Jeg slapp den møkkagørre grindinga. Hadde ingen betenkeligheter med å bruke denne macroen.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
fra lvl 1 til lvl 70 på 2uker, det var kjapt jah

8121638[/snapback]

 

 

kammeraten min tok 1-70 på 10 eller 11 ingame days... twinka med gear seff

8133784[/snapback]

 

Er da ikke noe problem dette. Jeg spilte mage før, skiftet main til Draenei Shaman og er nå lvl 68 med 8 days /played. Er jo slik at for hver char man lvler opp går neste raskere. Rotingen rundt etter å vite hvor man skal queste og slikt er man langt forbi på den femte karakteren man får til 60+.

 

Jeg må si jeg synes det er utrolig kjedelig å løpe rundt i Azeroth etter at Outlands har kommet på banen. Man merker tydelig hvor mye større budsjett og detalj ekspansjonsområdene har i forhold til gamle verden. Siden TBC har kommet synes jeg at det burde være mulig å starte på 60, om man allerede har chars på 70 som nevnt før.

 

Angående argumentet at "botting skader ingen andre, bare hjelper deg selv med det sosiale liv blabla.."

 

Jeg spiller på Boulderfist serveren, på denne serveren er det vanlig å få ca 2 gold spam whispers i timen og jeg vil si at til enhver tid er det minst 100 bots ute å går i verden. Er bare å stikke en tur til Burning Steppes så ser du 10 bots på SAMME plassen, som dreper samme mobs og løper inn i vegger. Jeg prøvde å gjøre noen quester der da jeg var lowbie med shaman men dette var 100% umulig. Mange bots = Mer salg av gull, mer spamming av reklame for kjøpt gull og inflasjon i prisene på ting.

 

Det er tilogmed bots som farmer Thorium, at andre trenger det for å lvle jewelcrafting etc bryr de seg lite om, for de har en maskin til å spille spillet for dem og kan bare høste av godene uten å gjøre en dritt.

 

Jeg HATER botting, er så tragisk at det fremdeles er såpass stort problem. Gleder meg til dagen Blizzard får ordnet serverne sine til å sparke de ut!

Lenke til kommentar

Hvis glider hadde vært lov hadde det ikke vært så mye liv på noen servere tror jeg :/ det er en grunn til at det ikke er lov. blizzard taper jo ikke på det men de er intressert i et godt spillemiljø og det støtter jeg de fullt ut på. nei til wowglider og alle bots!

Lenke til kommentar

Etter min mening opererer man (de som glider) med konstruerte gråsoner for å rettferdigjøre sin bruk av verktøyet.

Verktøyet gir en urettmessig fordel ovenfor de som ikke bruker det, jeg kaller det juks. I steden for å benytte seg av bots for å farme/levle når man mangler tid, burde man heller revurdere sin egen målsetning om hvor man vil være med tanke på gold/status/rep/level i WoW.

Lenke til kommentar
wowglider gjør ikke en ting du ikke kunne ha gjort selv, den gir deg ikke fordeler i spillet på noen som helst måte, den bare sparer deg i fra å bruke ca. 400 timer på å levle opp en karakter, og kanskje 400 timer til på å skaffe deg en epic flying mount, deretter xxxx timer på å skaffe deg gear.

8130568[/snapback]

 

Jo, du skriver jo selv her at den gir deg fordeler.

Fordelene består i at når andre sover/er på jobb, så ligger karakteren deres stille i spillet.

Andre luringer kan ta seg like mye fri, mens botene deres samler opp uhorvelige antall mengder gull, uten at de behøver å løfte en finger selv.

Hvordan kan du påstå at dette IKKE er en fordel?

Folk som ikke bruker boter må jo samle alt selv når de er pålogga, de med botene har en karakter som samler gull 24/7!

Hvordan kan dette IKKE være en fordel?

Lenke til kommentar

WoWglider er vel ikke trygt nå om dagen. Er meget stor sjanse for at man blir bannet.

Uansett, har møtt en del bots i Azeroth quest zoner og jeg gjorde det ganske enkelt egentlig, targeta boten (hadde show target of target på) Så tok jeg moonfire på mobben før hunter boten fikk sent pettet sitt på. De slutter ikke å angripe fordi om mobben blir grå til dem. Har gjort en par quester slik, faktisk fått blå items ved å griefe mobs ifra bots. Så ser dere bots der dere har en quest eller skal farme, det er mulig å ta alle mobsa til boten.

Lenke til kommentar

tror ikke du skal belage deg på og vente på at de enabler leveling fra 60, faktisk så hadde spillet blitt dritkjedelig siden all kunne ha rerolla hele tidenk, tiden du bruker på characteren din er det som gjør deg knyttet til den, hvis du ikke vil spille som all andre så gtfo og spill noe annet

Lenke til kommentar
Synes boting er helt greit helt til blizz finner ut at det skal gå and å starte fra lvl 60, lvling er kjedlig og nedbrytende. Har lvla 3 toons til 60 den ene videre til 70. Og kommer aldri til å lvle en char igjenn, uten bot verfall

8134730[/snapback]

Å bruke bot er å leke med livet til accounten din. Er stor sannsynlighet for at du vil bli bannet. Hvis du synes det er vært det å miste alle characterne dine, be my guest. Har lest i forumet til WoWglider siden jeg har tenkt å prøve selv, men så det var en stor del som har blitt bannet ved bruk av WoWglider.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...