Gå til innhold

Wowglider - Moralsk riktig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du alene har ikke noen stor virkning hvis du bestemmer deg for å lvle ved å botte, ikke mange bryr seg. Hvis et langt større antall(hvis botting blir lovlig så kommer vel de fleste 70 og 60's til å bare la botten stå på når de er borte) folk bestemmer seg for å botte for å grinde etter items/gold så vil serveren merke det ganske godt.

 

En av tingene er at det kan bli negativt ved at ting koster så mye på AH fordi det selger bedre, fordi folk har mer gold, men så er det positivt med at for eksempel ting selger bedre på AH. Da må resten av folkene på serveren også botte for å holde trinnet med gullnivået.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

det har en stor virkning fordi bot'en koster penger og ved og betale penger til wow glider betaler du også for utviklingen av goldfarmers viktigeste verktøy, som igjen fører til sucky økonomi, spam i mailboksen, monopol på enkelte ting etc etc

Lenke til kommentar

Advarsel: wowglider og andre lignende programmer strider i mot EULA, og vil føre til ban hvis du blir oppdaget. Jeg fraskriver meg alt ansvar.

 

Jeg tenkte jeg kunne starte en tråd ang. wowglider og om det er umoralsk eller ikke.

 

 

 

Når du kjøper wow aksepterer du EULA vilkårene. Som du selv sier er det i strid med disse vilkårene å bruke wowglider. Det er da selvfølgelig ikke moralsk riktig å likevel bruke en wowglider. Allverdens forsøk på å rettferdiggjøre seg selv endrer ikke dette. Aksepterer man vilkårene og så bryter de bevisst handler man moralsk forkastelig.

 

De som hevder det motsatte har bare behov for å rettferdiggjøre handlingene sine.

Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen, mye av det som står i EULA, er skrevet fordi blizzard skal tjene penger. Advarselen var for å fraskrive meg ansvaret hvis noen var dumme nok til å klare å bli bannet ved å bote.

 

Bare for å nevne det, så har jeg fått et tosiffret antall henvendelser fra folk som har lyst til å bruke wowglider, men som ikke har sagt et ord om det i tråden her. Jeg tror det er en del flere som er positive, enn folk som er negative til wowglider.

 

Det blir som at den som roper høyest, har rett.

 

Boting er avhengihetskapende, ganske lærerikt og utfordrende. Det er faktisk mer spennende å tweeke glider enn å levle selv. Selv om man gjerne ikke trenger å bruke mer enn 30min hver dag for å spille 24/7.

Lenke til kommentar
Jeg sier det igjen, mye av det som står i EULA, er skrevet fordi blizzard skal tjene penger. Advarselen var for å fraskrive meg ansvaret hvis noen var dumme nok til å klare å bli bannet ved å bote.

 

Bare for å nevne det, så har jeg fått et tosiffret antall henvendelser fra folk som har lyst til å bruke wowglider, men som ikke har sagt et ord om det i tråden her. Jeg tror det er en del flere som er positive, enn folk som er negative til wowglider.

 

Det blir som at den som roper høyest, har rett.

 

Boting er avhengihetskapende, ganske lærerikt og utfordrende. Det er faktisk mer spennende å tweeke glider enn å levle selv. Selv om man gjerne ikke trenger å bruke mer enn 30min hver dag for å spille 24/7.

8152540[/snapback]

 

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne hen for å plukke fra hverandre argumentene dine smo forøvrig ikke holder mål, men gjør det når jeg kommer hjem og får tid..

Lenke til kommentar

Bare for å nevne det, så har jeg fått et tosiffret antall henvendelser fra folk som har lyst til å bruke wowglider, men som ikke har sagt et ord om det i tråden her. Jeg tror det er en del flere som er positive, enn folk som er negative til wowglider.

 

Wow. Du har ikke akkurat mastergrad i statistikk ser jeg. Kan du tenke det hvorfor ikke mostanderne av botting sender deg personlige henvendelser? Kan det være fordi du ikke er verdt å bruke tid på?

 

At folk tar kontakt med deg personlig viser jo bare at de skjønner at det er galt, men er feige kryp som ikke tør å engang stå for de umoralske tingene de gjør i tråden. De er patetiske undermålere, og det kan du hilse dem og si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Bare for å nevne det, så har jeg fått et tosiffret antall henvendelser fra folk som har lyst til å bruke wowglider, men som ikke har sagt et ord om det i tråden her. Jeg tror det er en del flere som er positive, enn folk som er negative til wowglider.

8152540[/snapback]

:wallbash: Akkurat det jeg ikke liker med denne tråden, at programmene blir nevnt med navn.

Sikkert mange som vil teste dette nå..

Lenke til kommentar
Jeg sier det igjen, mye av det som står i EULA, er skrevet fordi blizzard skal tjene penger.

8152540[/snapback]

 

 

Selvfølgelig. Alle skjønner jo det. Blizzard er et multinasjonalt selskap med ett eneste mål - maksimere profitt. Det endrer likevel ikke det faktum at du har akseptert vilkårene. Jeg forstår at det kan være spennende/lettvint/utfordrende etc å bruke wowglider, men faktum er at du bryter vilkårene du uttrykkelig har akseptert å følge.

 

 

Dette er ikke riktig sett fra et moralsk perspektiv, end of discussion.

 

Synes jeg at du er et moralsk forkastelig menneske? Nei, jeg gjør ikke det. Vi bryter alle regler fra tid til annen. Jeg kjører for eksempel som regel ca 10 km over fartsgrensen. Det gjør meg ikke til et moralsk forkastelig menneske (etter mitt syn), men det er ikke tvil om at det jeg gjør ikke er riktig moralsk sett.

 

At du føler et behov for å rettferdiggjøre bruken av wowglider er høyst menneskelig, men hvis du er 100 % ærlig tror jeg at du selv innser at det du gjør ikke er moralsk riktig.

 

(Jeg går ikke inn på temaet sivil ulydighet. Det kan i visse tilfeller være moralsk riktig å bryte etablerte regler. Men i tilfelle av wow-glider er det rimelig klart at personen gjør det utelukkende av egeninteresse)

Lenke til kommentar

Sinnsykt så mye provoserende tråder som postes for tida på WoW-forumet da? Er det en slags sesong-greie eller?

 

Dette har jo blitt diskutert i utallige lange tråder fra før.

 

Hvis du bruker bots, så er du en skitten liten egoistisk cheater - PUNKTUM

 

Har du ikke tid til å spille, så lar du være å spille.

Lenke til kommentar
Hehe, har brukt wowglider i over 1 år nå, har ikke blitt banna.

 

Vis noen vil få mer fritid eller synes det er riktig å bruke så kan du laste ned versjonen jeg har cracka, nyeste.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ha deg ut din lille dritt! Glad jeg er smart nok til å scanne fila på en annen pc før jeg lasta den ned.. Trojan ved navn Spy.PerfKey

 

håper du får bann langt til helvette!

 

( Hadde IKKE tenkt å bruke den btw, men tenkte nok det var trojan )

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...