Gå til innhold

"Home" Ny playstation 3 online service


Anbefalte innlegg

Sony har jobbet med dette siden 2005, så det er ikke noe de har mekket sammen på ett par måneder.

8112050[/snapback]

Såklart, Sony er jo alltid først med sine ide'er....

Du får bare ikke se å høre om det før en stund etter konkurentene har kopiert Sony..

8112130[/snapback]

 

 

Du mener det ja?

 

Sony's Playstation HOME service has only just been announced, but it seems it has been in the works for a long time. There have been reports that it has been in development for two years or more. This post from 2005 confirms that Sony was working on this way before Wii's Mii social network was announced:

 

"SCEA and SOE are developing MMORPG(something similiar to ffxi) style online service for PS3 right now. It will have online pack which it comes with HDD and the online software. You can go online and chat with people like mmorpg style. Your stats will have the list of games you have and scores(or ranks) for each game, and other great things. And if you want to look for someone to play online for certain game, you have to go to this certain area(or town) for that specific game or the game will automatically takes you to that town. Sony thinks "hyper links" technology is a history. They want to create a "virtual world" for PS3 online service where people can actually interact eachother like mmorpg style. There are more great details, but this is all I can get for now. I'm not expecting you to believe me"

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joda. Sant nok, vanskelig å vite om denne personen vet hva han snakket om. Uansett er det morsomt om han klarte å gjette dette?

8112635[/snapback]

Hehehe for alt jeg vet så kan det være at en eller annen Sony-mann leste den posten og fikk en liten åpenbaring :)

 

Du vet sikkert om det var en eller annen som plutselig ble Sonysjef rundt det tidspunktet som den posten kom på :cool:

Lenke til kommentar
Sony har jobbet med dette siden 2005, så det er ikke noe de har mekket sammen på ett par måneder.

8112050[/snapback]

Såklart, Sony er jo alltid først med sine ide'er....

Du får bare ikke se å høre om det før en stund etter konkurentene har kopiert Sony..

8112130[/snapback]

 

 

Du mener det ja?

 

 

 

Ja...?

Såklart startet Sony i 2005! Sikkert 2004 også...

De bruker bare dobbelt så lang tid some alle andre på å få sine orginale ide'er

ut i virkelighet , men men den linken du postet beviser jo Sony var først igjen!

Bra av Sony å klare å holde tett om dette i over 2 år, spesielt etter E3 06!

 

Også linker er jo så utrolig viktig her...

Lenke til kommentar

Jeg synes ideen til Sony virker fenomenal her, men å begynne å sammenligne med den heller dårlige Wii løsningen med Mii er helt bak mål. PS# virtual home fikk meg til å tenke Wow dette høres faktisk morsomt ut, mens Mii på Wii er ålreit, men ikke spesiellt spennendes. Greit å kunne velge en figur for seg selv til bruk i spill og Wii voting, men PS3 virtual home høres mye dypere ut.

Lenke til kommentar

Dette ser forsåvidt interessant ut, uten at det får meg til å løpe til butikkene for å kjøpe en PS3. Men drar Sony dette i land så vil de gjøre opp for seg all den dårlige presse de har fått i det siste.

 

Det som likevel jeg lurer litt på er hvordan dette vil bli integret inn i selve spillene. Slik jeg har forstått det slik det er nå, er det opp til hvert enkelt spill som kommer ut hvordan f eks meldinger til en PSid og spillinvitasjoner blir håndtert. I noen spill må man gå ut av spillet for å kunne lese meldingen og andre spill har dårlig støtte for å invitere venner inn i spillsesjoner. Hvordan Home kan bidra til å gjøre dette bedre ser jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Ja...?

Såklart startet Sony i 2005! Sikkert 2004 også...

De bruker bare dobbelt så lang tid some alle andre på å få sine orginale ide'er

ut i virkelighet , men men den linken du postet beviser jo Sony var først igjen!

Bra av Sony å klare å holde tett om dette i over 2 år, spesielt etter E3 06!

 

Klart det tar lang tid. Det er ikke bare å mekke i hop et avansert nettverkprogram med 3d interface.... Det må en helvetes serverpark til også. Vi snakker ala den som Blizzard har putrende i Frankrike. Jeg er spent på hvordan Sony har løst dette. Får vi egen norsk server eller en Europeisk gigant serverpark? Har en masse spørsmål om dette? Blir spennende å se hvordan dette går.

Lenke til kommentar

Jeg liker Home-greiene, blir litt artig å herje i Hall of Fame-rommet spesielt.. :)

 

Hørte forøvrig i ett intervju med Phil Harrison, om at det var utviklere som hadde spurt han om de kunne bruke Home-characteren i spill, slik at spillerene kunne bruke Home-charactheren sin i spill, isåfall håper jeg at det blir ett alternativ, og at man kan ha en skikkelig spill-karakter i tillegg.. :-/

 

Men hadde absolutt vært kuult med Rudi Laffer, Istedenfor Larry.. hehe..

Lenke til kommentar

Masse ny info om HOME :D

 

Dette er noe av det du finner i dette PDF dokumentet som ble gitt ut til alle utviklerene. Liten oppsummering nedenfor. Men det er mye mer stoff i PDF filen.

 

- HOME is planned to come to PSP's and Mobiles,

- There is an integrated friends list,

- User-created content can be made,

- There will be an auction service for you to sell your Home assets and user-created content to gain revenue,

- Users can meet in Home and seemlessly launch a multiplayer game,

- Users can exit games and go straight into Home,

- You can travel instantly to places via the world-map, or if you fancy a wander you can go by foot,

- Music can be "played" to other users in your space, but it cannot be "shared", that is it cannot be passed on

- Avatars will only resemble adults, not children

- Users can do whatever they like in Private Spaces

- Only users on your buddy list can enter your space

- Retailers (eg. GAME) can have their own lobbies for commercial operations.

 

Leste også i ett intervju på IGN.com at man kan bruke de fleste HOME funksjonene blir tilgjengelig via XMB, slik at de som ikke vil inn i den virtuelle HOME verdenen slipper det om de ønsker.

 

If none of this sounds appealing, fear not. Just about everything you can do in Home can also be done through the cross media bar. It just won't look as cool.
Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...