Gå til innhold

"Home" Ny playstation 3 online service


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*poff*

 

Å alt er utformet som et rom.

Igjen: Dette er også den ENESTE forsjellen fra alternative systemer. Absolutt morsomt og dypt, men ikke noe som endrer eller utvikler online-tjenesten, snarere bidrar til den.

8104634[/snapback]

 

Er ikke det en stor utvikling? Blir som å sammenligne Pac Man og Half Life, og si at Half Life bare er i 3D, så utviklingen er ikke så voldsom. Begge spillene går jo ut på å holde seg i live, i ytterste konsekvens, så jeg ser ikke andre forskjeller.

Lenke til kommentar

Jeg må le litt når jeg leser denne tråden. Xboxfolka har hele tiden trumfet med at de har mye bedre online støtte, noe som såklart PSfolka har ergret seg grønn over.

 

Så kommer det en tjeneste fra Sony som har potensialet til å bli enda bedre enn MS sin. Hvordan prøver xboys å få tilbake overtaket? Jo, ved å sammeligne Home med WoW og generell fjortisopførsel. Nå blir PS3 fjortiskonsollen.

 

Så nå vet vi at Wii er for barn, PS3 for fjortiser mens Xbox360 er for ekte voksne.

 

Det hevdes at Home vil bli overfylt med fjortiser som snakker nerdespråk. Man har allerede her glemt de klagene som man finner i omtrent alle fora om at det er alt for mange fjortiser som spiller på XBL. Og så er det jo galt at man kan få trofeer og stille ut disse i sitt eget 'hjem'. Dette blir jo grinding og atter grinding, akkurat som i WoW. Men å sitte å slite i time etter time i for å unlocke en achievment på x360, det er ikke grinding.

 

Men Xboys er ikke verre en PSboys. Det har ergret mange at PS ikke har hatt så god online støtte. Når det nå ser ut til at det kommer noe bedre, så er all kritisk sans ute av verden. Det vi har sett av Home til nå er vel stort sett en velregissert kampanje fra Sony sin side. Og enkelte kan ikke dy seg heller og på sparke litt tilbake til xboys, det er liksom ikke nok at PS3 ser ut til å få et mye bedre onlinesystem enn forventet.

 

Det blir litt som å se barn sloss. Du spør hvorfor de sloss og begge svarer at de ble slått av den andre. Og så spør du hvem som slo først, og begge svarer at det var den andre. Og så spør du begge hvorfor de slo først og begge svarer at den andre startet det.

 

Puhh, måtte bare få ut litt agg. Men for all del så ser det ut til at Sony har en god ide her. Vet ikke om det er noe for meg, men jeg skal ha meg en PS3, så jeg kommer til å teste det ut.

Lenke til kommentar

Mye riktig i det du skriver der Monkeyboy. Det som har moret meg litt det siste døgnet er å lese diverse forum der Sony elskere, som tidligere har ment at online ikke er så viktig, plutselig snur og mener online er viktig.

 

Alle leire er like skyldige i å slenge dritt om "motstanderen", sånn er det og det er bare noe vi må leve med på et diskusjonsforum. Når jeg leser forumet her ser det ut som majoriteten av Xbox sympatisører virker mer åpne for PS3 enn Sony gutta er for X360. For å provosere kan jeg si at de virker litt mer trangsynte :p

Lenke til kommentar

Jeg tør ikke å si hvem som er verst. Men jeg tror jeg kan berømme Wiigutta for best oppførsel. De skryter Wii langt opp i skyene og er blind for velbegrunnet kritikk, men det er i hvertfall lite drittslenging fra den kanten.

 

Ok, da har jeg vel provosert samtlige fanboysgrupper her på forumet. Føltes egentlig ganske godt. :)

Lenke til kommentar

Kult for de som liker slikt, selv synes jeg det er helt greit med en liste som på xbox. Bruker ikke friendlists så mye uansett, spiller bare FIFA online med et utvalg faste venner.

 

edit; HVis jeg kjøper PS3 i tillegg, har jeg mulighet for å bare få sånn liste da?

Endret av Kannath
Lenke til kommentar
Men props til Sony, ser ut som de er inne på noe som faktisk kan appelere til en STOR brukergruppe!

8104247[/snapback]

Den kommentaren var så uventet fra deg så jeg tok meg den friheten å printe den ut og henge den på veggen. :ohmy:

8104658[/snapback]

Heh, men viktig å få med at jeg spilte Sims for mange år siden, og det sugde den gangen så det blir ihvertfall ikke til at jeg betaler 6000kr for en utgave av det hvor jeg itilegg må betale ekte penger om jeg vil ha en "fake" sofa!

Sammenligne det her med LIVE? :no:

Lenke til kommentar

Kan ikke alle bare kjøpe alle konsollene og så kan vi alle være venner :-)

 

Først la meg si at jeg har kjøpt xbox 360, og er en meget stolt eier av den. Jeg skal likevel gå tin innkjøp av ps3, og dette var jeg klar over helt siden... ja... siden de begynte å trøkke ut info om den i grunnen. Dette som Phill og gjengen viste frem i går gjorde selvsagt at jeg fikk mer lyst på en. Det lapper mange hull som man ikke kunne unngå å si hos ps3en. Med tanke på hvor mye du betaler for boksen er det nesten på tide at sony endelig får noe xbox gjengen kan være litt sjalu over synes jeg. Uansett om man vil innrømme det, har xbox 360 hatt svært mye sony boysene kun kunne sikle etter lenge, og slik vil det fortsete å bli en god stund. Det var jo derfor jeg kjøpte den. Nå har i alle fall sony vist litt muskler, og det var litt av noen muskler også. Litt sjalusi fra begge fronter betyr mer konkuranse og mer morro for alle, uansett hvilken front de hører til.

 

Når det er sagt er dette absolutt noe de burde ha vist frem i fjord etter min mening. dette er noe i seneste laget i og med at Xbox Live har vært fantastisk helt fra lanseringen av 360en. Derigjen er dette en ting man i grunnen ikke kan vise frem halvferdig, så det var sikkert nettopp dette sony pr gjengen ventet på. At det skulle være ferdig nok til å kunne vises frem for folk.

Lenke til kommentar

"Can you define Home for us?

“Home is a real-time online 3D, networked community available on PS3 and the Network. It allows PS3 users to interact, communicate, join online games, shop, share private content and even build and show off their own personal spaces to others in real time. Home will be available as a free download from the PlayStation Store and will launch directly from the XMB (XrossMediaBar) on PS3.”

 

Personlig så synes jeg det høres irriterende ut, en 3d versjon av Blink.

Når jeg skal spille online så ønsker jeg bare en grei liste hvor jeg lett kan invitere de på vennelisten til f.eks en runde med Rainbow Six. Men for all del, i disse Blink/Nettby/Myspace tidene så kan jeg godt forstå at mange sikler over dette

Lenke til kommentar
Uff. Det er alt jeg har å si.

 

PS. jeg pleier å ta sony i forsvar.

8105601[/snapback]

:dontgetit:

8105606[/snapback]

Vel, jeg håper at det er mulig å omgå det systemet og bruke noe enklere. Jeg har ikke interesse av å sette meg inn i og bruke en virtuell verden som det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...