Gå til innhold

Hva spiser/drikker du etter trening?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Karbodrikke rett etter trening.

Deretter kjøres det proteiner en times halvannen etterpå.

 

Ikke dumt å kjøre karboverskudd i 2 timer før og 2 timer etter trening, for deretter å kjøre karbunderskudd resten av døgnet...

8086222[/snapback]

Du bør også ta proteiner rett etter trening, dette gir mye bedre resultat.

Lenke til kommentar
Pulver greier er oppskryt..

8087541[/snapback]

Tsja, en får i seg de fleste essensielle aminosyrene, de kroppen ikke produserer selv. I høyere grad til mer caseinprotein det er i pulveret. Melk inneholder både myse og caseinprotein så du i deg en del essensielle aminosyrer igjennom caseinet. Når en regner ut hvor mye kostnaden blir per 100g protein i en rekke proteinrike matvarer så finner en ut at det ikke er så langt ifra kostnaden for proteinpulveret per 100g protein. I noen tilfeller er faktisk pulver billigere.

 

Mener selvfølgelig at en skal spise rikelig med sunn mat men litt tilskudd skader ikke.

 

Edit:

"Når en regner ut hvor mye kostnaden blir per 100g i en rekke proteinrike matvarer så finner en ut at det ikke er så langt ifra kostnaden for proteinpulveret."

 

rettet til

 

"Når en regner ut hvor mye kostnaden blir per 100g protein i en rekke proteinrike matvarer så finner en ut at det ikke er så langt ifra kostnaden per 100g proteinpulver."

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Ett stort glass melk med noen egg i. 2-3 Brødskiver, litt under 1/2 shake med raske karbs. Dette varierer dog litt etter hvor intensiv treningen min er. Prøver å justere meg inn etter treningsmengden.

 

Ps : Det meste av proteinpulver er vel myseprotein (melkeprotein) er det ikke ? Du kan jo lett beregne hva det koster å drikke melk kontra å drikke proteinshake (tror det skal gå å beregne etter baksiden av melkepakka, er dog ikke helt sikker på det)

Lenke til kommentar
Ett stort glass melk med noen egg i. 2-3 Brødskiver, litt under 1/2 shake med raske karbs. Dette varierer dog litt etter hvor intensiv treningen min er. Prøver å justere meg inn etter treningsmengden.

 

Ps : Det meste av proteinpulver er vel myseprotein (melkeprotein) er det ikke ? Du kan jo lett beregne hva det koster å drikke melk kontra å drikke proteinshake (tror det skal gå å beregne etter baksiden av melkepakka, er dog ikke helt sikker på det)

8088242[/snapback]

 

Myseprotein og melkeprotein er ikke det samme.

Lenke til kommentar
The largest structures in the fluid portion of the milk are casein protein micelles: aggregates of several thousand protein molecules, bonded with the help of nanometer-scale particles of calcium phosphate. Each micelle is roughly spherical and about a tenth of a micrometer across. There are four different types of casein proteins, and collectively they make up around 80 percent of the protein in milk, by weight. Most of the casein proteins are bound into the micelles.

 

...

 

Milk contains dozens of other types of proteins besides the caseins. They are more water-soluble than the caseins and do not form larger structures. Because these proteins remain suspended in the whey left behind when the caseins coagulate into curds, they are collectively known as whey proteins. Whey proteins make up around twenty percent of the protein in milk, by weight. Lactoglobulin is the most common whey protein by a large margin (McGee 20–21).

 

The carbohydrate lactose gives milk its sweet taste and contributes about 40% of whole cow milk's calories. Lactose is a composite of two simple sugars, glucose and galactose. In nature, lactose is found only in milk and a small number of plants (McGee 17). Other components found in raw cow milk are living white blood cells, mammary-gland cells, various bacteria, and a large number of active enzymes (McGee 16).

 

Edit: Legger da til at "whey" = "myse", og det står det om i det andre avsnittet.

 

Men når folk sier "melkeprotein", hva mener de da? De som er allergiske mot melkeprotein f.eks.?

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Rett etter trening er det shake med 60g protein og 80g karbohydrat, en stund senere (1-2 timer) spiser jeg en boks med tunfisk og en boks med mais  :love:

8093169[/snapback]

 

Så du tar mer protein enn du trenger og unngår fast føde totalt og forventer at det skal funke?

Lenke til kommentar
Rett etter trening er det shake med 60g protein og 80g karbohydrat, en stund senere (1-2 timer) spiser jeg en boks med tunfisk og en boks med mais  :love:

8093169[/snapback]

 

Så du tar mer protein enn du trenger og unngår fast føde totalt og forventer at det skal funke?

8093195[/snapback]

den faste føden spiser jeg ellers til alle døgnets tider, dette var vel snakk om rett etter trening? jeg drikker den anbefalte doseringen av proteiner som står på boksen, uten at jeg har tatt noe stilling til om det er for mye eller ikke, men hvis du har et bedre forslag så sier jeg ikke neitakk.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

60 gram pulver er ikke det samme som 60 gram protein. Det jeg reagerte på var at du beskrev hva du puttet i deg opp til 2 timer etter trening, og ingen av delen var et godt måltid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...