Gå til innhold

Hva spiser/drikker du etter trening?


Anbefalte innlegg

60 gram pulver er ikke det samme som 60 gram protein. Det jeg reagerte på var at du beskrev hva du puttet i deg opp til 2 timer etter trening, og ingen av delen var et godt måltid.

8093292[/snapback]

nei 2 timer var kanskje litt drøyt, tunfisk/mais-blandingen er noe jeg putter i meg når jeg kommer hjem fra trening og er sulten, men for sliten til å lage noe annet. helt optimalt og riktig er det sikkert ikke, men det er godt, lettvint og sundt, og det holder for min del.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
60 gram pulver er ikke det samme som 60 gram protein. Det jeg reagerte på var at du beskrev hva du puttet i deg opp til 2 timer etter trening, og ingen av delen var et godt måltid.

8093292[/snapback]

 

Tunfisk og mais, hva er problemet?

 

Minner for øvrig "The_Darkness" om at når det gjelder kosthold så finnes det mange forskjellige meninger og filosofier, så du bør også lese litt rundt på egenhånd for å gjøre opp din egen mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
60 gram pulver er ikke det samme som 60 gram protein. Det jeg reagerte på var at du beskrev hva du puttet i deg opp til 2 timer etter trening, og ingen av delen var et godt måltid.

8093292[/snapback]

 

Tunfisk og mais, hva er problemet?

8093493[/snapback]

 

Seriøst? Han skriver 1 boks tunfisk og 1 boks mais. Har du lyst å fortelle meg næringsinnholdet på nevnte matvarer, kanskje sammenligne det med en normal middag, og deretter fortelle meg at du fortsatt ikke ser problemet?

Lenke til kommentar
60 gram pulver er ikke det samme som 60 gram protein. Det jeg reagerte på var at du beskrev hva du puttet i deg opp til 2 timer etter trening, og ingen av delen var et godt måltid.

8093292[/snapback]

 

Tunfisk og mais, hva er problemet?

8093493[/snapback]

 

Seriøst? Han skriver 1 boks tunfisk og 1 boks mais. Har du lyst å fortelle meg næringsinnholdet på nevnte matvarer, kanskje sammenligne det med en normal middag, og deretter fortelle meg at du fortsatt ikke ser problemet?

8093962[/snapback]

 

Hvorfor sammenligne noe med en normal middag som faktisk ikke er, eller ment som, en normal middag?

Lenke til kommentar
Bare sånn generelt: Er en 2-4 skiver med stekt egg på god kveldsmat?

8101753[/snapback]

Ja, om det ikke er loff. Med grovt brød er det både rikt på fiber, langvarige karbohydrater og proteiner.

8101797[/snapback]

mente selvførgelig grovt brød :) Smaker jo mye bedre i tillegg..

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Hiver i meg 70g karbohydrater blandet med 40g protein. Dette er vanligivis av slaget ProZyme og PF Karbo.

 

Bare et lite omvendt spørsmål: Hva hiver dere i dere før trening? Og hvor mye før bør man ta en proteindrikk med kreatin før trening? (Pleier å ta den rett før trening)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg spiser frokostblanding før trening. En kapsel kre-alkalyn er heller ikke uvanlig. Proteinpulver før trening er etter min mening bare tøys. Det samme sier iform. Gidder ikke utdype ettersom diskusjonen har vært oppe før.

Lenke til kommentar
Hiver i meg 70g karbohydrater blandet med 40g protein. Dette er vanligivis av slaget ProZyme og PF Karbo.

 

Bare et lite omvendt spørsmål: Hva hiver dere i dere før trening? Og hvor mye før bør man ta en proteindrikk med kreatin før trening? (Pleier å ta den rett før trening)

8157618[/snapback]

På alle typer kreatinprodukter jeg har hatt så står det at det skal taes 30 min før trening.

 

Snakker vi om proteiner kvoterer jeg bare:

LINK

Forskning viser at 4 timer etter trenings er proteinsyntesen forhøyd med 50% og ca 110% etter 24 timer for så å gå ned til 14% etter 36 timer. Utav dette kan en forstå hvorfor det er så viktig å spise tilstrekkelig med protein spredd utover dagen etter trening og dagen etter. En stor del av proteinsyntesen skjer under hviledagene og derfor er det ekstra viktig at du spiser mye protein og karbohydrater også på disse dagene og ikke bare på treningsdagene.

Da er det vel ganske rimelig å antyde at den lille tiden treningen pågår står vel for bare en liten brøkdel av proteinbehovet i forhold til de resterende 36 timer. Som man ser så er proteinbehovet økt med 50% bare 4 timer etter treningen ble avsluttet.

Lenke til kommentar

Pleier vel ta en 30g protein og et par bananer på vei hjem fram trening, for så hive i meg tre (alt ettersom) brødskiver med noe sunt på. Blir som regel middag før trening, så..

 

Spiser altfor mye grovbrød! Har dog funnet ut at jeg skal begynne å spise mer pasta og ris, samt nøtter :thumbup: Begynne å venne meg til havregryn nå da. I starten smakte det _crap_

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Hiver i meg 70g karbohydrater blandet med 40g protein. Dette er vanligivis av slaget ProZyme og PF Karbo.

 

Bare et lite omvendt spørsmål: Hva hiver dere i dere før trening? Og hvor mye før bør man ta en proteindrikk med kreatin før trening? (Pleier å ta den rett før trening)

8157618[/snapback]

Jeg lager en på 50g før trening, så drikker jeg ca 20g en halv time før trening og resten etter.

Lenke til kommentar

spiser alltid noen grove brødskiver med syltetøy el honning ca en time før trening, og etter trening blir det en boks tunfisk (ca 40 gram protein) og to kyllingfileter med to porsjoner ris.

Da føler hvertfall jeg at jeg får i meg bra med proteiner og raske karbohydrater.

 

Har fått vite at man bør få i seg mye proteiner og karbo innen 1.5 time etter trening, fordi ca etter den tid stenger proteinvinduet og musklene er mindre mottagelige for proteinet man putter i seg.

Lenke til kommentar
spiser alltid noen grove brødskiver med syltetøy el honning ca en time før trening, og etter trening blir det en boks tunfisk (ca 40 gram protein) og to kyllingfileter med to porsjoner ris.

Da føler hvertfall jeg at jeg får i meg bra med proteiner og raske karbohydrater.

 

Har fått vite at man bør få i seg mye proteiner og karbo innen 1.5 time etter trening, fordi ca etter den tid stenger proteinvinduet og musklene er mindre mottagelige for proteinet man putter i seg.

8166111[/snapback]

De kjappe karbohydratene burde en innta etter trening i en mengde på 1g pr kg kroppsvekt. Glukogenlageret er da oppbrukt og en trenger å tilføre nye kjappe. En banan inneholder omtrent 25% kjappe karbs så 300g banan (ca. to stk) burde holde til en person rundt 75kg. Du kan jo også spise brød med honning eller syltetøy etter treninng da de begge inneholder kjappe karbohydrater. Honning inneholder omtrent bare kjappe karbs.

 

De kjappe karbohydratene skal en innta "så fort som mulig" etter treningen og proteiner er heller ikke dumt i samme slengen. Det er i tilfelle enklest med proteinpulver (men om en inntar proteinrik mat innen 1.5 time etter trening så holder det fint). Proteinpulver er intet must for å danne et godt treningsgrunnlag. Ris er en god kilde for langvarige karbohydrater og er et must en stund etter treningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...