Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Har ingen problemer med at man prøver å nå nye grupper av fans, problemet er måten man gjør det på.For meg er det to ting som er "produktet" til Vålerenga. Det er fotballlaget VIF, og det er fansen Klanen. Derfor er det etter min mening disse to tingene man skal spille når man skal få nye fans.

 

Rimibowl (blir irritert bare å skrive navnet) handlet ikke om noen av delene. Det handlet om en musikkvideo til en norsk b-artist og Rimi. Hvor var fotballlaget og fansen i dette?

 

Samme gjelder dette promobildet som man brukte med Tone Damli Aaberge. Dama holder med Sogndal, hun er ingen Vif-fan, hvorfor skal man da bruke henne? Skal man gå for kjendis-varianten så bruk en som er vif-fan. Få Trond Espen Siem til å stille opp i fullt VIF-utstyr som Varg Veum, (Dette er vel også gjort), eller andre kjente nordmenn som er vålerenga. (kommer desverre ikke på noen i farten). Men ikke bruk Tone Damli som stiller opp i Sogndal-drakt, er ikke Sogndal som skal være hovedfokuset.

 

Dette rimiflagget som henger på langsida under kamp også, synd og skam. Får sikkert en haug med penger, men likevel. Kunne de ikke reklamert på en litt annen måte, en måte som ikke gjør at vi selger sjela. Husker jeg gjorde narr av Lyn sitt patetiske banner på den ene kortsiden, nå gjør VIF akkurat det samme.

 

Får når man så en kamp på tv, så man Klanen på hele langsiden, en lang blå langside. Dette så kult ut hjemme og fikk garantert folk på kamp. Selfølgelig ikke kult å se en halvtom langside, men synes ikke at et stort rimiflagg er noe kult heller.

 

Tilbake til Justin Bieber-saken. Produktet til denne kampen er Justin Bieber, ikke Vålerenga fotball, ikke Klanen/fansen. Sånn som man bygger opp det her er det ingen grunn til at noen av de som kommer bare pga sjansen til å vinne billetter, kommer tilbake neste gang.

 

Tror dette bare får mindre folk på kampene, ikke flere. Men Rimi får mer reklame og markedsavdelingen til VIF kan skryte på seg at man fikk flere folk på den enkeltkampen, og at man fikk mer oppmerksomhet i mediene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva jeg synes om dette nye stuntet. Noe må gjøres, men det er heldigvis ikke jeg som skal finne ut hva. Vi må derimot ikke være for bastant på å si nei til absolutt alt som kan ha et snev av "gimmick" over seg. Dette vil ikke være et varig arr på VIFs historie, det kommer til å bli glemt om noen få uker. Rimibowl fikk jo ingen store konsekvenser, ei heller vil dette. Nå skal det sies at jeg ikke liker helt "tonen" fra Klanens representant. Jeg forstår godt hans uttalelser, men vi må passe på sånn at Vålerenga (og Klanen) ikke blir en nisjeklubb. Det blir feil å si at VIF og Klanen er forbeholdt de som kan ørten sanger og vet alle lagoppstillingene fra 1956 og fram til i dag. Skill også mellom Klanen og Vålerenga IF.

 

Å lodde ut noen skarve billetter til en popartist skader ikke Vålerenga som merkevare, vi står sterkere enn det for pokker!

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med at man prøver å nå nye grupper av fans, Få Trond Espen Siem til å stille opp i fullt VIF-utstyr som Varg Veum, (Dette er vel også gjort), eller andre kjente nordmenn som er vålerenga. (kommer desverre ikke på noen i farten).

 

Jeg har sett Sven Nordin, Vinni og Kristopher Schau i Klanen, riktignok for noen år siden. Også har du jo Tommy Steine som er alltid er fremme i media som supporter når vi har suksess. :p

Lenke til kommentar

25 er en fin pris, så skjønner at klubben sier ja. MEN,

 

Jeg ser ikke på enga fordi man selger for store summer, og synes det er rart at en fyr som Håvard drar på det som ser ut som første og beste tilbud. Fyren har trent med Inter og Tottenham og begynner for alvor å markere seg i Tippeligaen. Hadde vi hatt en normal landslagssjef hadde han vrt på landslaget innen 1 år, og på samme tid hadde han vært en profil i Tippeligaen.

 

Da kunne han blitt solgt til en klubb på størrelse med Hannover. Moa fikk vel så vidt jeg husker tilbud fra Groningen, men det ble avist, 1 år senere fikk han muligheten på et mye høyere nivå.

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg. Skal godt gjøres at man får inn 1 (2 siden Pedersen forsvinner) erstattere uten å sløse bort penga. Fort ender vi opp med å bruke opp de 20+ millionene (med lønna) på to middels spillere som vi ikke får solgt videre.

 

Jeg legger all skyld på Jim Solbakken til noe annet er bevist. Tipper han har overbevist Nielsen om å ikke signere ny kontrakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...