Gå til innhold

Vålerenga ♥ Oslos Stolthet!


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra min amerikanske fetter når jeg spurte om Chad Barrett;

"sorta. doesn't stand out, but has 2 MLS Cups with two different teams and an MLS Allstar appearance to his resumé. does great in MLS, but don't think he could make it in the top flight of Europe."

 

Kan hende han er en Sæternes-type, altså at han binder opp forsvarsspillere, og dermed skaper rom for andre spillere?

Lenke til kommentar

Kanskje. Men han er bare 180 cm høy, han er ingen kjempe..

Selv Messi har scort med hodet!

 

 

Fra min amerikanske fetter når jeg spurte om Chad Barrett;

"sorta. doesn't stand out, but has 2 MLS Cups with two different teams and an MLS Allstar appearance to his resumé. does great in MLS, but don't think he could make it in the top flight of Europe."

 

Men Europe er ikke akurat norge...

Exactly. Så kan hende vi har flaks.. Ikke at jeg tror det, med vår historikk på kjøp.

Lenke til kommentar

Blir jo automatisk veldig skeptisk når MA skal hente ny spiss. Sidoine Oussou er tydeligvis ikke bedre enn Morten Berre, til tross for at han skulle være et av de største talentene Stig T hadde sett. Og Koné må jo være invalid, skulle gjerne visst hvor mye penger vi har brukt på lønn og kostnader relatert til rehabilitering. I tillegg har vi Isaac Boakye, som ble løst fra kontrakten etter 5 måneder.

 

Har også hørt at MA ikke var delaktig i signeringen av Moa, Moa kom hvertfall noen dager etter MA ble ansatt.

Lenke til kommentar

Nå er jo nivået høyere i USA da

 

Hva baserer du det på? Det jeg har sett av MLS tilsier ikke at nivået er høyere enn i Tippeligaen.

 

Den samme konklusjonen trakk Tor-Kristian Karlsen (tidligere fotballspeider, nå sportsdirektør i Monaco.):

 

TV2: – Er MLS svakere enn Tippeligaen?

 

Tor-Kristian Karlsen:

Ja, jeg synes det. Det er vanskelig å sammenligne, for det er helt forskjellige stiler, men man får voldsomt mye plass der. Det sjokkerer meg hver gang jeg ser MLS. Du får mye tid, det er lavt tempo og det blir gjort mange individuelle feil. De beste MLS-lagene hadde kanskje havnet midt på Tippeliga-tabellen. På grunn av de forskjellige stilene er det litt urettferdig å sammenligne, men jeg føler ligaen er en flopp. De har holdt på i 15-20 år og ikke kommet noen vei. De har hentet store navn som spiller der i pensjonstilværelsen, men det er ikke større entusiasme eller høyere nivå, sier Karlsen.
Lenke til kommentar

Likevel er det rimelig klart at MLS har enkelspillere som holder mye høyere nivå enn noen spillere i Tippeligaen. Når spillere som Robbie Keane kan komme tilbake til PL på lån å prestere såpass bra som han gjorde. Aldri i verden om noen Tippeligaspillere hadde gjort det.

 

Nå er uansett ikke Chad Barrett blant de beste i MLS, så noe kjøp er jeg ikke for.

Lenke til kommentar

Så du mener tippeligaen er bedre?

 

Absolutt. Det er enkeltspillere der som holder et høyt nivå. Pensjonister som Marquez, Henry, Keane og Beckham kunne fortsatt spilt fast på toppnivå, muligens ikke i toppklubber, men likevel i øverste divisjon i en av de større ligaene. Det er nok noen andre spillere i MLS som også kunne gjort dette. De Rosario er god, men jeg er usikker på hvor god han hadde vært i en liga der presset var større, og så må man ikke glemme at han er 34 år gammel. MLS Best XI i 2011 hadde enn gjennomsnittsalder på 31 år. Det er for meg et svakhetstegn. Nå har jeg ikke sett voldsomt mye MLS, men av det jeg har sett så klarer jeg ikke å konkludere med at MLS er bedre. Det er kanskje et par spillere som holder høyere nivå her og der, men nå man heller ikke glemme at TL de siste årene har hatt spillere som Tetty, Hauger, Høgli, Abdellaoue og Diouf. Nå er det Jim Larsen, Harmeet Singh og Vegar Eggen Hedenstad som får sjansen utenfor Norges grenser. I henholdsvis Belgia, Nederland og Tyskland. Jeg er også sikker på at det er flere i TL som kan ta steget ut når tilbudet kommer.

 

Jeg har ingen tro på at Chad Barrett kan ta Tippeligaen med storm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...