Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva synes du om røyking i bilen?


Hva synes du om røyking i bilen?  

392 stemmer

  1. 1. Hva synes du om røyking i bilen?

    • Nei, ikke i min bil eller når jeg er med.
      233
    • Joda, jeg synes det er greit så lenge det ikke er i min bil.
      90
    • Jeg synes det er greit uansett hvem sin bil.
      17
    • Jeg røyker i min egen bil og i andres om det er greit for dem
      52


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner ett alternativ på den der avstemningen:

 

Røyking hører ikke hjemme i bil uansett!

 

En typisk personbil har i størrelsesorden tre kubikkmeter luft på deling for inntil fem personer. Selv om biler har friskluftanlegg og kan ha rimelig god gjennomstrømming, er det ganske absurd å forbruke oksygen i lufta i et så lite rom med å brenne plantemateriale. Blir det lite oksygen i kupeen, blir føreren trøtt og ukonsentrert, uavhengig om det er føreren selv eller noen i baksetet som røyker. Og jeg vil gjerne slippe å møte førere som er sløve pga. oksygenmangel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes egentlig ikke det setter seg så veldig jeg? Har en kamerat som er storrøyker, og innimellom får han røyke i bilen. Selvfølgelig med vinduet åpent. Har aldri satt seg noe lukt i min bil. Men i kameraten min sin bil derimot, der lukter det helt jævlig. Jeg ville aldri kjøpt en bil med røyklukt i.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Røyking i bilen er en uting. På et så lite område som inni en bil, legger jo røyken seg tykk som tåke i hele bilen, og alt av interiør vil begynne å lukte vondt etterhvert. Greit for de som kjører alene i egen bil, men om det er andre mennesker i bilen synes jeg de skal ta hensyn. Smoking kills...

so does everything else..

alt er jo farlig nå for tiden..

men røyking i bil er greit, så lenge man har vindu oppe..

Endret av boms__
Lenke til kommentar

Kommer egentlig an på hvor gammel bilen er. Jeg har for øyeblikket ikke lappen, men jeg kjører opp i september/oktober en gang, og da skal jeg kjøre en -89 Mitsubishi Galant. En ganske gammel bil, altså. Den kommer jeg mest sannsynlig til å røyke i, men da alltid med vinduet åpent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...