Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva synes du om røyking i bilen?


Hva synes du om røyking i bilen?  

392 stemmer

  1. 1. Hva synes du om røyking i bilen?

    • Nei, ikke i min bil eller når jeg er med.
      233
    • Joda, jeg synes det er greit så lenge det ikke er i min bil.
      90
    • Jeg synes det er greit uansett hvem sin bil.
      17
    • Jeg røyker i min egen bil og i andres om det er greit for dem
      52


Anbefalte innlegg

Vel. Jeg røyker litt selv, men ikke innendørs hjemme og ikke i bilen. Tar en tur ut på verandaen når behovet dukker opp. Ingen får lov til å røyke i min bil. Da får vi heller ta en rast og ta oss en røyk utendørs.

 

I bilen vil jeg hverken ha røyking eller hamburgere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo domt og Røyle i bilen, det er jo alltid noen som ikkje røyker som sitter på og det lokter ikkje så godt. Det er heller ikkje kjekt å kjøpe ein bil folk har røykt i, Lukta setter seg jo veldigt lett. Ta ein Pause på resteplass om behovet er der.

Lenke til kommentar
Det blir merker i taket etterhvert, selv om man ikke stumper røyken der. Bare se på taktrekket over førerplassen i en bil som er godt innrøkt ;)

8157319[/snapback]

 

det skal jeg sjekke i morgen(det blir vel i dag..). har eid denne bilen i fire år, og den er innrøkt, det skal jeg love deg.

 

jeg pleier å vente med å tenne opp, slik at jeg kan ta siggen i bilen. det er rett og slett digg å røyke og kjøre bil samtidig.

Lenke til kommentar
Det blir merker i taket etterhvert, selv om man ikke stumper røyken der. Bare se på taktrekket over førerplassen i en bil som er godt innrøkt ;)

8157319[/snapback]

 

det skal jeg sjekke i morgen(det blir vel i dag..). har eid denne bilen i fire år, og den er innrøkt, det skal jeg love deg.

 

jeg pleier å vente med å tenne opp, slik at jeg kan ta siggen i bilen. det er rett og slett digg å røyke og kjøre bil samtidig.

8158003[/snapback]

 

Nå venter eg spent:P. Det er jalfall sånn i hus så folk alltid har røykt i det. Så blir det svart i taket.

Endret av Snufi
Lenke til kommentar

Tips for røyking i bil er som bla eilertsen har vært inne på;

1. Aldri sneiper i askebeger.

2. Aldri røyk uten vinduet nede.

3. Ungå røyking i stillestående kø.

4. Ikke bruk sigarett tenner (blankt askebeger og ubrukt tenner gjør seg ved salg)

 

Med disse røykevett reglene har jeg aldri hatt noe problem med salg av bil, og heller aldri hørt noen klage over røyklukt i bilen.

Ellers er min personlige holdning til dette omtrent som Marianneg sa, ville selvsagt ikke falle meg inn å røyke i bilen til ikke-røkere. Dette er for meg det samme som hjemme hos folk, man tar seg jo ikke en røyk i et røykfritt hjem.

 

Når dette er sagt må jeg si at jeg jobber med bil, og har dermed hatt "gleden" av å lukte på svært mange. Og en skikkelig innrøyka bil, med gule dråper på frontrute, og området rundt girspak fullt av aske, samt askebeger som bokstavelig talt renner over, verken ser eller lukter særlig godt. Men jeg må si det er mye annet jeg faktisk syns lukter værre, som feks biler med gammelt hamburgerpapir/annet organsk søppel, eller lukt fra fukt/råte som er relativt vanlig i litt eldre biler. Ekstra ille kan det bli når disse luktene er forsøkt dempet med feks Wonderbaum, som jeg tror enkelte ganger faktisk gjør vondt værre.

Lenke til kommentar
jrg for min del har det ryddiger i bilen enn i på rommet jeg bor i :!:

8167147[/snapback]

 

My car is my temple! Jeg også har det (langt) ryddigere i bilen enn på rommet.

8168127[/snapback]

 

Får nå hapa at bilen er litt mindre en rome og då:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gå inn på www.slutt.no

Mange grunner til at en ikke skal røyke i bilen. Pkt nr en er at 50% av alle røykere, som ikke slutter, ikke blir over 70 år

8167317[/snapback]

 

ALLE vet da for f... at det ikke er sundt å røyke !! Hvis det er noen som enda ikke har skjønt det, ja så er vel like greit at de ikke lever så lenge uansett :roll: .

 

Skulle likt å sett noe dokumentasjon på at det er farligere å røyke i bilen enn andre steder forresten :hmm: .

 

De tallene du bruker er utdaterte og dermed totalt uinteressante !

 

Røyker selv mest når jeg kjører, men kun når jeg er alene eller med maks 1 "medrøyker". Jeg skal nemlig personlig se at den jævla sneipen forsvinner UT av bilen og ikke fyker inn igjen, og lager svimerker i skinnsetene eller blir liggende andre steder å svi hull (har faktisk et svimerke på siden av bilen).

 

Ingen fare med at neste eier kommer til å kjenne så mye som et snev av røyklukt fra min bil ihvertfall..... kjører nemlig cab, he-he !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...