Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Løsningen på problemet er vell egentlig ganske enkel. Ønsker du å bo i norge oppfør deg. Bryter du norsk lov blir du sendt tilbake der du kommer fra.

8056021[/snapback]

 

Den er hovedsaklig grei, men det er jo flere faktorer som spiller inn.

 

Min mor og mormor og tante er invandrer - av vestlig bakgrunn ( dansk,svensk og usa)

, men alikvel syns jeg heller lite på "invandrere" fra feks Midtøstlige land, rett og slett fordi dem faen ikke klarer å oppføre seg - jeg tar alle over 1 kam nå, rett og slettt fordi jeg er så kald på fingrene så jeg ike kalrer å skriv mer

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Løsningen på problemet er vell egentlig ganske enkel. Ønsker du å bo i norge oppfør deg. Bryter du norsk lov blir du sendt tilbake der du kommer fra.

8056021[/snapback]

 

Den er hovedsaklig grei, men det er jo flere faktorer som spiller inn.

8522817[/snapback]

 

 

Som f.eks.?

 

 

Jeg synes den er er grei jeg, kanskje en smule diffus(å få en fartsbot på 1500 er ikke så gale som å rane en kiosk på grunerløkka).

Lenke til kommentar

Innvandrere kunne jo eventuelt fått en prøveperiode på 5 år.

Blir de dømt for noe, så er det på huet og ræva ut igjen.

 

(Ozelot, for en bot på 1500 kr, så får man forenklet forelegg, og det vil ikke komme i papirene dine om du vedtar boten med en gang.)

Lenke til kommentar
Løsningen på problemet er vell egentlig ganske enkel. Ønsker du å bo i norge oppfør deg. Bryter du norsk lov blir du sendt tilbake der du kommer fra.

8056021[/snapback]

Hva når de blir norske statsborgere. Og så bryter de en lov?

8538915[/snapback]

 

 

Kanskje ha "prøvetid" på 6\12 måneder?

Lenke til kommentar

Innvandrere er helt nødvendig for landet. Vi har ikke den nødvendige kompetansen her, og næringslivet skriker etter mer folk.

 

 

Nellemann: Hvorfor tror du det er innvandrere som står bak det meste av kriminaliteten?

8051064[/snapback]

Visse innvandrergrupper er overrepresentert på voldsstatistikken.

Lenke til kommentar
Innvandrere er helt nødvendig for landet. Vi har ikke den nødvendige kompetansen her, og næringslivet skriker etter mer folk.

Dette er bare altfor korrekt.....

Vi trenger: Mr. chan med mastergrad fra peking i biofysikk og kjemi, Mr. Singh med master i programmering fra universtet i Mumbai, og Mrs/miss McCarthy med Professorgrad i fysikk.

 

Vi trenger ikke: Ali fra pakistand som flyktning (og ruler gata i oslo), Mohammed al-bossband fra Irak (flyktning med ingen utdannelse og nedsende kvinnesyn), Hikri taisen fra Albania, eller Mobi mogabibi fra Somalia som skjære klitorisen til datteren sin...

 

Som du ser, peker jeg også ut typiske etnisitet med mest kriminalitet i Norge...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Har ikke så veldig mye imot innvandring i og med at vi tydeligvis ikke er i stand til å fylle opp alle jobbene selv, men jeg mener at vi burde begrense innvandringen å heller prøve å integrere de innvandrerene vi allerede har tatt imot bedre. Jeg må desverre si at jeg finner holdningene når det gjelder fks ytringsfrihet blant muslimer skremmende, ingen religiøs gruppe uansett om de er innvandrere eller nordmenn har rett til å svinebinde ytringsfriheten med trusler og vold.

Lenke til kommentar
Innvandring er nødvendig for å kunne utvikle vårt samfunn videre. Når fødselsraten i Norge er såpass lav og befolkningen stadig blir eldre, må vi skaffe arbeidskraft fra utlandet. Å nekte innvandring er som å be det norske samfunnet om å stoppe opp.

8052231[/snapback]

 

Et argument som har rot i fantasien.

Lenke til kommentar
Innvandring er nødvendig for å kunne utvikle vårt samfunn videre. Når fødselsraten i Norge er såpass lav og befolkningen stadig blir eldre, må vi skaffe arbeidskraft fra utlandet. Å nekte innvandring er som å be det norske samfunnet om å stoppe opp.

8052231[/snapback]

 

Et argument som har rot i fantasien.

8539891[/snapback]

Kanskje du burde våkne opp, og ta et godt titt på folkestatestikken...

 

Du vil merker at etnisknormenn henger litt etter, og populasjonsfordelingen er størst med mennesker opp mot årene....

Lenke til kommentar

Uvitenhet skal man aldri undervurdere!

 

Ser man litt rundt om i Europa så ser man resultatet av å hente inn tusenvis av mennesker fra andre kulturer. Ta Frankrike for eksempel, der har sosialistene storkost seg i flere tiår og hentet inn x antall tusen personer med fremmedkulturell bakgrunn uten å legge vekt på integrering. Som et resultat sitter Frankrike på minoritetsgrupper uten utdanning og skyhøy arbeidsledighet.

 

Her i kalde Norge er det AP som har stort sett har styrt landet de siste 50årene. Integreringspolitikk var tydeligvis et fremmedord for dem også. Sist jeg var i Oslo området så kjørte jeg igjennom et såkalt flerkulturelt strøk. Hadde jeg ikke vist bedre hadde jeg trodd jeg var i utlandet. Når man samler alle fremmedkulturelle på en plass så er det vanskelig å integrere dem og det gjør ikke saken bedre at innvandringsfamilier som har bodd på landsbygda i 15 år flytter til Oslo for å bo sammen med "likesinnede".

 

Og når det gjelder arbeidskraft. Joda, vi trenger innvandrere for å få nok arbeidskraft. Men det betyr ikke at vi må hente inn personer fra Somalia som vi ikke klarer å integrere og som trolig ikke vil få seg en anstendig jobb. Det er jo heller ingen hemmlighet at mange arbeidgivere ikke ønsker å ansette ikke fremmedkulturelle personer.

 

Så konklusjonen er at vi ikke trenger flere innvandrere med ikke vestlig bakgrunn før vi har integrert de mange tusen som er her fra før. Integrering blir ikke enklere jo flere ikke vestlige innvandrere som kommer til landet.

 

Høy krim rate hos noen innvandringgrupper er et resultat av AP sin ubrukelige innvandringspolitikk. Man kan sende så mange man vil ut av landet, men om det vil hjelpe er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar

Ja, hva synest du egentlig om invandrere? Selv synest jeg, med all respekt, at de ikke skal få komme hit.

 

Hei du. Merkelig innledning og meget generell løsning på ditt invandringsproblem. For løsningen din, med all respekt som du kaller den, er i høyeste grad respektløs. Hvis vi skal følge din linje til punkt og prikke, så burde kong Harald bli kastet ut av landet. Faren hans, kong Olav var født i england av en dansk far og engelsk mor og selv var Olav gift med ei svensk dame. Dermed er Harald 2.generasjons invandrer, uten norskt blod i årene. Den eneste norske personen i familien hans er dronning Sonja. Kronprins Håkon er dermed kun halvt norsk, og halvt invandrer, så ut med ham også. Som 15 åring Nellemann er det lett å generalisere, uten å tenke på at din velstand og skolegang i stor grad er oppnådd av arbeidsinvandrernes skattepenger. Pakistanerne kom for eks. i sin tid som arbeidsinvandrere. Du har enda ikke begynt å yte i samfunnet og allerede begynt å stille krav. Bra for deg. men bare husk at når du peker på en annen person med pekefingeren, så er det tre andre fingre som peker på deg selv. Stå på krava, men vær beredt til å yte selv når det trengs. Husk bare også, at siden Norge er et så ungt land, så kan det være meget mulig at du selv har invandrerblod i årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...