Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

Vi var norske ja og ved to av tilfellene var de som ble forsøkt ranet alene og den ene snakket med en veninne i telefonen så at noen skal ha fremprovosert noe er lite trolig. Det jeg vil frem til er at innvandringen slik vi ser den i dag ikke virker og at mediene som ofte blir beskyldt for å gi en skjev fremstilling kanskje ikke viser et så feil bilde. Ikke tilfeldig at alle jeg så som skapte problemer ikke var norske

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi var norske ja og ved to av tilfellene var de som ble forsøkt ranet alene og den ene snakket med en veninne i telefonen så at noen skal ha fremprovosert noe er lite trolig. Det jeg vil frem til er at innvandringen slik vi ser den i dag ikke virker og at mediene som ofte blir beskyldt for å gi en skjev fremstilling kanskje ikke viser et så feil bilde. Ikke tilfeldig at alle jeg så som skapte problemer ikke var norske

8565776[/snapback]

Innvandringen virker som bare det, det kommer jo stadig nye innvandrere? Integreringen, derimot, kan man stille spørsmålstegn ved.

 

Og forøvrig, ved at mediene understreker at gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse gjør jo det at man merker seg de sakene spesielt. I mine øyne er det irrelevant å opplyse om gjerningsmannen er av innvandrer, så lenge vedkommende er norsk statsborger, når det ikke er innvandrere og kriminalitet som er temaet. Vedkommende har gjort som han har gjort, og det er ikke relevant om foreldrene hans er født i et annet land eller ikke.

Lenke til kommentar
Hva vil du fram til? At vi skal sende hundretusenvis av uskyldige innvandrere tilbake til bomberegnet i Midtøsten og sultkatastrofene i Afrika.

8565646[/snapback]

Det er i allefall ikke noen bærekraftig utvikling å ta inn for mange her. Vi ser jo at det blir som å slippe løver inn i et bur fullt av sauer. Vi er ikke vant til denne voldeligheten her i Norge, og vi tar imot folk som kanskje er mentalt ødelagt av krig.

Lenke til kommentar
Det er i allefall ikke noen bærekraftig utvikling å ta inn for mange her. Vi ser jo at det blir som å slippe løver inn i et bur fullt av sauer. Vi er ikke vant til denne voldeligheten her i Norge, og vi tar imot folk som kanskje er mentalt ødelagt av krig.

8566158[/snapback]

Så lenge de får støtte av staten, vil det ikke skje.

Lenke til kommentar

Innvandringen virker vell strengt tatt ikke som den skall hvis integreringen ikke gjør det. Uansett pirk. Poenget er at ja, det finnes sikkert masse trivelige innvandrere, kjenner ett par som er kjempeflotte folk, men er urovekkende hvor lite mange av dem passer inn. for de som spille fotball her trenger jeg vell ikke en gang å nevne lagene Lilletøyen eller Grüner?

Lenke til kommentar

Det er sikkert at media og statistikk kan vrenge litt på virkeligheten.

Et lite eksempel i feil rettning...

Et område i min by der mange av invandrerene bor ble fremstillt som det

området med minst innbrudd i media. Og selfølelig må det da være et fint sted å bo. Problemet med statistikken her er at det kun er høyblokker der, og dørene mer solide en i en enebolig, i tillegg er kun 1 etasje tilgjenglig iforhold til vinduer osv.

 

Jeg har oppvokst i nærheten av dette området og har hatt mange utlenninger som venner. Og hadde det ikke vært for det, ville jeg ikke blitt dratt inn i all skiten de driver med. Jeg har flyttet derifra nå, og er ikke "kriminell" lenger.

Mange av disse menesken har en helt annen kultur og respekt for andre menesker.

f.eks. kosovoalbanere. Vil si at de er noen av de værste.

En gjeng av disse hadde mange saker på seg (snakk om mer enn 50 på en 2 års periode) inkl. en hvor jeg selv var offer. 2mnd etter ble saken hennlagt.

Hverken vakter på utesteder eller poilitet tørr å blande seg, når slikt skjer.

 

regner med at jeg får masse refs her... Hehe... men, ok...

Lenke til kommentar

jeg vil heller stille spørsmål for norsk inkludering, aldri har jeg sett en nordmann ta imot en fersk innvandrer med åpne armer, det ses på som drittarbeid på lik linje med dovasking å prøve å konversere med en somalier som bare kan litt gebrokkent norsk. og da ender jo mange av disse motvillig opp i dårligere miljøer, og det er jo det som former personligheten din.

 

Men det er jo ikke de innfødte sin feil at nykomlingene ikke kan lære språket og skikkene deres på 1-2-3. Slike ting tar litt tid, og mot nok til å kunne bruke litt tid til å hjepe de nye landsmenn.

Lenke til kommentar

300 millioner inndratt og 20 personer siktet, hvorav 11 i samme familie for svindel og bedrag...

 

Lurer på hva innvandrere egentlig tror om oss nordmenn?? I verste fall kan vi risikere at de bestemmer seg for å flytte til et annet land?

 

Skjerp dere, nordmenn!

 

Vi har ikke råd til å miste slike ressurser.... Hvem skulle ellers vise oss hvor tjukke i hodet vi er?

 

Enda godt at politiet har valgt å henlegge trygdesvindlingen i Oslo... At de fleste involverte er Pakistanere er helt klart bare en tilfeldighet som ikke har rot i virkeligheten eller ondsinnet sladder fra våre motstandere!

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Hva mener folk med at integrerings prosessen er så dårlig her i norge.

Det er rett og slett surr...

Måten disse folkene oppfører seg på og valgene de tar, dette har de lært

fra de var små, og det kalles kanskje kultur.

Dette kan man ikke gjøre noe med...

Derimot kunne man spredd dem litt utover, slik at de ikke danner grupper

og fortsetter å tenke og handle i samme baner som i hjemlandet.

Problemet nå er at det er for mange. finnes en somalier eller pakistaner

på hvert hushjørne.

Lenke til kommentar

Eller kanskje mer relevant, vi kan drite i å ta dem inn hit ;)

 

Tro det eller ei. det er faktisk vi som bestemmer....

 

Når det er sagt er ikke jeg 100% i mot innvandring... Vi trenger arbeidskraft og positive impulser helt klart, men av en eller annen grunn får vi mye berm...

Lenke til kommentar
Hva menes egentlig med dette uttrykket?

Bli norsk? Være snill? Male huden hvit? Oppføre seg som nordmenn?

Nei, men når man kommer i et annet land må man tilpasse seg til de normene og reglene som gjelder i det landet.

 

Ingen sier at man må være hvit.

Være snill? Burde ikke det være opplagt?

Bli norsk/oppføre seg som nordmenn. Oppfører alle nordmenn seg likt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...