Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, hva synest du egentlig om invandrere? Selv synest jeg, med all respekt, at de ikke skal få komme hit. Er ikke rasist eller no men hver gang det skjer  noe kriminelt er  et som regel en invandrer.

Si hva du syns og hvorfor.

8050817[/snapback]

 

Norge er avhengige av innvandrere. Derfor synes jeg vi skal ønske dem velkommen så lange de står på en "opptaksprøve" og viser at de er oppegående ikke-fundamentalistiske personer.

 

Dessuten er de fleste innvandrere ikke mørkhudede.

8501459[/snapback]

 

men da ville det opprinnelige landet til disse innvandrere bli en dumpeplass for dårlige mennesker :!:

Lenke til kommentar

er faktisk litt enig med trådstarter. eg liker ikkje at norge skal vere stappfult av utlendinger! der er for faen norge vi bur i.. ikkje for å vere rasistisk alså.

 

EDIT:men eg trur ikkje utlendinger står bak den meste kriminaliteten da..

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Hvorfor må vi ha flere inn til Norge? Fordi vi ikke selv gidder å ta oss av de eldre?

Største problemet verden har, er overbefolkning.

Her i landet er vi såpass heldige å være mer passe befolket, tenk dere om innbyggertallet hadde blitt fordoblet?

Og nei, innvandrere generellt vil ikke spre seg ut på bygdene.

Lenke til kommentar
Det bør være helt klare krav til innvandrere, krav for å komme inn og krav til oppførsel, gjerne et prikksystem, 3 prikker og du ryker rett på flyet hjem for egen regning!  :thumbup:

 

Vi må sitte igjen med kremen av utlendinger ikke det kriminelle pakket..

8506589[/snapback]

Enig! Strengere krav til innvandring.

Er så lei aggressive innvandrere. Ikke tør de være 1 vs 1 engang. Som en uheldig hendelse igår. "jai bare ta en tlf og do er grisebanka" Herregud, hvis jeg havner i bråk, tar jeg det en mot en. Trenger ikke hente en gjeng bolere på 20 mann for å ta en fyr. Samfunnet suger. Hvor er den gamle respekten?

Skulle gjerne visst prosentvis hvor mange kriminelle handlinger som er begått av folk med utenlands opprinnelse. Hører så ofte at det er begått av slike.

Klart kjenner noen greie utlendinger også, men allikevel er førsteinntrykket på en utlending sykt rævva hos meg.

Lenke til kommentar
Det bør være helt klare krav til innvandrere, krav for å komme inn og krav til oppførsel, gjerne et prikksystem, 3 prikker og du ryker rett på flyet hjem for egen regning!  :thumbup:

 

Vi må sitte igjen med kremen av utlendinger ikke det kriminelle pakket..

Alle innvandrere som begår kriminelle handlinger over et visst nivå utvises, men dette er med mindre de risikerer å miste livet eller andre ting i hjemmelandet. Mens innvalndrere som er norske statsborgere straffeforfølges i Norge.

 

Enig! Strengere krav til innvandring.

Er så lei aggressive innvandrere. Ikke tør de være 1 vs 1 engang. Som en uheldig hendelse igår. "jai bare ta en tlf og do er grisebanka" Herregud, hvis jeg havner i bråk, tar jeg det en mot en.

Kanskje han gjorde det fordi du "leiket" at du snakket på språket hans.

Jeg mener at vi mer eller mindre må sette oss selv i deres stilling. Vi har masse kunnskap, vi vet mye om andre kulturer, og med det vet vi at de fleste fra øst- europa er litt "høye på pæra". Sier ikke at vi av den grunn skal sitte å se på, men det jeg tror er at de trenger å jekkes ned litt, samtidig som vi må lære oss å bli mer åpne. Tenke før vi snakker.

 

Skulle gjerne visst prosentvis hvor mange kriminelle handlinger som er begått av folk med utenlands opprinnelse. Hører så ofte at det er begått av slike.

Klart kjenner noen greie utlendinger også, men allikevel er førsteinntrykket på en utlending sykt rævva hos meg.

Det å si at det er innvandrere er de som begår fleste kriminelle handlinger blir feil.

Kan heller si at det er de som fremhever problemene som allerede finnes i samfunnet.

Lenke til kommentar

Jeg mener DE må sette seg inn hvordan det norske samfunn fungerer og tilpasse seg etter oss! Vi skal ikke tilpasse oss etter dem. Det er vårt land og ikke deres.

 

Legger til at med en gang man er imot innvandrere, så blir man stemplet rasist. Uansett. Det er frustrenende å ikke utøve sin egen mening i offentlighet. Plutselig er man jo knivstukket av en gjeng pakistanere.

Lenke til kommentar

Det er kanskje derfor du blir stemplet som rasist?

Fordi du tror når noen snakker om innvandrere, så er det pakistanere?

 

Her snakker vi om innvandrere generelt, uansett om de kommer fra Sverige eller Fillippinene.

 

Edit: Men er enig i at det er innvandrerne som skal tilpasse seg samfunnet de flytter til. Enten så velger de å bo der de opprinnelig kommer fra, eller så flytter de til Norge for å bli norsk. IMO.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Det er kanskje derfor du blir stemplet som rasist?

Fordi du tror når noen snakker om innvandrere, så er det pakistanere?

 

Her snakker vi om innvandrere generelt, uansett om de kommer fra Sverige eller Fillippinene.

8512830[/snapback]

Jeg er ikke stemplet rasist.

Tok pakistanere som et enkelt eksempel.

Lenke til kommentar
Edit: Men er enig i at det er innvandrerne som skal tilpasse seg samfunnet de flytter til. Enten så velger de å bo der de opprinnelig kommer fra, eller så flytter de til Norge for å bli norsk. IMO.

Sant, men man kan ikke gå rundt å tro at alle skal av den grunn være som nordmenn. Det er ikke så lett, og det å si at en hadde en dårlig opplevelse med en innvandrer og derfor liker en ikke innvandrere blir teit.

Innvandrere er ikke vesener fra et annet sted, de er mennesker de og. Noen har falt litt ut av samfunnet, noen greier ikke tilpasse seg, og det er som oftest de som har bosatt seg i de store byene. Kanskje det er noe slags sammenheng der?

 

Og dessuten, det er en rekke innvandrere som greier å tilpasse seg, som ikke driver med kriminelle handlinge, men alikevel får rasistiske kommentarer slengt i tryne. Da kan man stille seg spørsmålet om det faktisk er så rart at mange blir sånn som de få dere nevner.

Om de ikke føler seg velkomne i et land, noe sikkert de fleste som kommer til Norge ikke gjør, så reagerer man på forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Det bør være helt klare krav til innvandrere, krav for å komme inn og krav til oppførsel, gjerne et prikksystem, 3 prikker og du ryker rett på flyet hjem for egen regning!  :thumbup:

 

Vi må sitte igjen med kremen av utlendinger ikke det kriminelle pakket..

8506589[/snapback]

 

Hva med de som er adoptert av Norske foreldre da?:p bør de også sendes hjem?

Lenke til kommentar
Det bør være helt klare krav til innvandrere, krav for å komme inn og krav til oppførsel, gjerne et prikksystem, 3 prikker og du ryker rett på flyet hjem for egen regning!  :thumbup:

 

Vi må sitte igjen med kremen av utlendinger ikke det kriminelle pakket..

8506589[/snapback]

 

Hva med de som er adoptert av Norske foreldre da?:p bør de også sendes hjem?

8512950[/snapback]

Følger statsborgerskap med adopsjon?

Lenke til kommentar
Edit: Men er enig i at det er innvandrerne som skal tilpasse seg samfunnet de flytter til. Enten så velger de å bo der de opprinnelig kommer fra, eller så flytter de til Norge for å bli norsk. IMO.

Sant, men man kan ikke gå rundt å tro at alle skal av den grunn være som nordmenn. Det er ikke så lett, og det å si at en hadde en dårlig opplevelse med en innvandrer og derfor liker en ikke innvandrere blir teit.

Innvandrere er ikke vesener fra et annet sted, de er mennesker de og. Noen har falt litt ut av samfunnet, noen greier ikke tilpasse seg, og det er som oftest de som har bosatt seg i de store byene. Kanskje det er noe slags sammenheng der?

 

Og dessuten, det er en rekke innvandrere som greier å tilpasse seg, som ikke driver med kriminelle handlinge, men alikevel får rasistiske kommentarer slengt i tryne. Da kan man stille seg spørsmålet om det faktisk er så rart at mange blir sånn som de få dere nevner.

Om de ikke føler seg velkomne i et land, noe sikkert de fleste som kommer til Norge ikke gjør, så reagerer man på forskjellige måter.

8512898[/snapback]

 

Vel, nå virker det jo som om du forsvarer voldsepisoder fordi noen kommer fra et land der de har hatt det vanskelig i barndommen o.l.

Og hvis de syns der er så innmari feil å komme hit, hvorfor kommer det da så mange hit?

 

Selvfølgelig, du har nok rett i at det er en sammenheng mellom at det er innvandrere i storbyer som ofte gjør noe galt. Men det er nettopp det, de tar med seg kulturen sin, og fortsetter å bo i Norge som om det skulle vært en liten by i sitt eget hjemland.

Jeg mener vi må få spredd innvandrere og blandet forskjellige kulturer mye mer enn det som skjer nå.

 

Kan ikke si noe om hvordan det er å bo i Oslo nå, men har jo lest at det blir bare fler og fler innvandrere som bosetter seg der. Hvorfor er det sånn? Oslo er jo en av de dyreste plassene å bo i Norge, jeg hadde ikke hatt noe imot litt fler innvandrere her jeg bor.

 

Edit: Nå skal ikke jeg si noe på at dette er en fasitløsning.

Jeg har bodd i Norge i hele mitt liv, og foreldrene mine er norsk. Så egentlig vet jeg veldig lite om hva en person fra et annet land føler inni seg.

Kanskje det hadde vært noe.. Gratis psykolog til alle innvandrere? Det er vel som oftest en grunn til at noen gjør en så drastisk handling som å flytte fra ett land til et annet.

 

Edit2: Kanskje en som er innvandrer kunne luftet sine tanker i tråden her?

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at det er i de store byene man lettere får arbeid, hvertfall for de som ikke har så bra utdannelse?

Dessuten, gratisk psykologi tror ikke jeg er løsningen. Hvertfall, tviler mange innvandrere ville benyttet seg av den.

 

Jeg tror at de fleste innvandrere som holder på sånn kommer fra familier som ikke har det så økonomisk bra. Hvertfall det det virker på meg..

Lenke til kommentar

Her i byen ser det ihvertfall ut til at de greier seg forholdsvis greit uten arbeid.

Fete klær, strøkne biler og så står de uten for senteret og røyker.

Uansett, tving de til psykolog da. Om de har sett familien sin i Uganda bli drept, er det ingen har godt av å være alene om slik informasjon.

 

For du er vel enig i at man ikke flytter fra ett land til et annet helt uten videre?

 

Edit:

Men nå er det jo også størsteparten av innvandrere som arbeider da..

Husker en familie som bodde i etasjen under oss da vi bodde i en blokk. De var helt normale mennesker med jobb og barn i barnehage. Bortsett fra at de spista mat med veldig mye karri i, kunne ingen si noe på de.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Her i byen ser det ihvertfall ut til at de greier seg forholdsvis greit uten arbeid.

Fete klær, strøkne biler og så står de uten for senteret og røyker.

Her tenker jeg med en gang at de driver da med noe ulovelig. fordommer? Jaa..

Noen vil kanskje si at det er feil, at jeg har fordommer mot innvandrere, når jeg egentlig selv er en. Men for en eller merkelig grunn føler jeg meg ikke som en innvandrer, for det jeg forbinder med det her i Norge er de som ikke greier å følge reglene, de som går rundt og skal overdramatisere at de er stolte hvor de kommer fra. De som ikke greier helt å tilpasse seg. Og det er det som er problemet, man setter alle i samme bås..

 

Uansett, tving de til psykolog da. Om de har sett familien sin i Uganda bli drept, er det ingen har godt av å være alene om slik informasjon.

Hva med barna dems? Flesteparten har ikke sett noen bli drept, men alikevel så driver de sånn som de gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...