Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit, jeg skjønner hvor du vil. Jo, begrepet KAN være unøyaktig. Men tror de fleste som mener at innvandrere trenger å integrere seg i samfunnet mener at de må først og fremst lære seg språket, de sosiale kodene, og de må kjenne til samt respektere de reglene som gjelder i samfunnet. De tar selvfølgelig vare på sin kultur, eller deler av den, selvom de må tilpasse seg noe nytt.

Handler kanskje om å finne en slags "balanse", og jeg tror ikke at innvandrere er så dumme at de ikke skjønner det.

Lenke til kommentar
Når det gjelder nordmenn syn på innvandrere. Så har de fleste forskjellige meninger. Det avhenger av hvilket miljø man er oppvokst i.

8595661[/snapback]

 

ja det er sant, selv bor jeg i ei lita bygd der aller er i mot invandrere. de i byen har sikkert et helt annet syn på det

Lenke til kommentar

synes folk sender litt merkelige signaler...

slik oppfatter en innvandrer denne tråden her:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg synes at alle som ikke lærer seg nynorsk må ut av landet :) vi har ikke bruk for dansker og andre fremmedkulturer her :( nekter folk å skifte hudfarge og få norske hytter og besteforeldre og masse penger over natta så er det ut med dem :thumbup: vil ikke ha noe fra negerland, jeg :cool:
Endret av niklnikm
Lenke til kommentar
Når det gjelder nordmenn syn på innvandrere. Så har de fleste forskjellige meninger. Det avhenger av hvilket miljø man er oppvokst i.

8595661[/snapback]

 

ja det er sant, selv bor jeg i ei lita bygd der aller er i mot invandrere. de i byen har sikkert et helt annet syn på det

8597689[/snapback]

 

"Bonden, Ole, har ikke sett en brun mann før (Live)... Bare på TV.."

Hint hint... :no:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Innvandrere kan jo også være en svensker, men samtidig kan det jo være en mentalt forstyrret somaler. For meg er innvandring helt greit, bare Norge har gode kontrolleringer på hvem som slippes inn, slik at det ikke påvirker samfunnet Norge på en negativ måte.

 

Når det gjelder fordommer mot innvandrere; det er noe alle må kvitte seg med. Dessuten å kalle mennesker som er født og oppvokst i Norge, men med en annen kulturell bakgrunn, for innvandrere blir jo helt feil.

 

Det er mange som sender veldig negative signaler med utrolig dårlige begrunnelser her, noe jeg synes er utrolig rart.

Lenke til kommentar

jeg liker landet mitt veldig godt, innvandrere er bra, norge hadde ikke klart seg uten arbeidsplasser osv..

 

jeg tenker ikke på meg selv som en nasjonalist, langt ifra, men jeg tenker på meg mer som en noasjonalromantiker. Jeg syns Norge er det beste landet i verden, og ingen ting kan måle seg.

 

men innvandrere er en bra ting, bare de ikke kommer til norge for å snylte på skatten så er jeg like glad..

 

men en drittsekk er en drittsekk uansett farge eller nasjon

Lenke til kommentar

Det er ikke innvandrerne som skal klandres, alle vil vi forsøke å oppnå et bedre liv...

Problematikken er selve innvandringspolitikken, det er den som er problemet. Det settes heller ingen krav til innvandrerne, kan ikke snakke norsk etter 13 år på sosialen o.s.v, men vet nøyaktig hvilke rettigheter man har, det holder ikke - bare i Norge man kan holde på sånn...

Nei, det er politikerne som er det store problemet, enkelte som bare vil åpne "slusene" og ha MEST mulig innvandring...Ikke KOM å si at vi ikke blir korrumpert fra innsiden og ut...Norge er et altfor lite land til at man kan ta inn folk som ikke er interessert i å jobbe. Hvordan skal det bli om 20-30 år fra nå hvis dette skal fortsette...? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ja, hva synest du egentlig om invandrere? Selv synest jeg, med all respekt, at de ikke skal få komme hit. Er ikke rasist eller no men hver gang det skjer  noe kriminelt er  et som regel en invandrer.

Si hva du syns og hvorfor.

8050817[/snapback]

Da innvandrere ikke er en homogen gruppe, ser jeg ikke helt poenget ditt...

Lenke til kommentar
Noen av de beste invandrerene er Polske, Danske folk, Polske folka jobber som f*** hvis du gir dem grei lønn.

Noen av de Danske folka er slasker  :!:  Men hyggelige folk.

Men nå tenker jeg på jobbing :p

8630606[/snapback]

 

Danskene nei!! et eller annet ved meg, liker ikke dansker.

Lenke til kommentar
Noen av de beste invandrerene er Polske, Danske folk, Polske folka jobber som f*** hvis du gir dem grei lønn.

Noen av de Danske folka er slasker  :!:  Men hyggelige folk.

Men nå tenker jeg på jobbing :p

8630606[/snapback]

 

polakker kan også være tyver

Vi ga dem grei lønn vi, 50.000kr for å sette opp planker rundt huset og spikre dem! men de er noe STJELERE også.. De stjelte noen par D&G bukser, armani og gucci klær fra meg og søstra mi verdt rundt 25.000 hmm lurer på åssen de klarte det... men vi fikk de tilbake ihvertfall, haha :tease:

 

Nei man skal ikke alltid stole på polakker.

Endret av gatebarn
Lenke til kommentar
Noen av de beste invandrerene er Polske, Danske folk, Polske folka jobber som f*** hvis du gir dem grei lønn.

Noen av de Danske folka er slasker  :!:  Men hyggelige folk.

Men nå tenker jeg på jobbing :p

8630606[/snapback]

 

Danskene nei!! et eller annet ved meg, liker ikke dansker.

8638413[/snapback]

Meg og. Prøv danske bensinstasjoner uten display som viser hvor mye varene faktisk koster. Da drar de på med alle de merkverdige tallene sine og svindler deg helt rundt. Sleipe er de!

Lenke til kommentar

Hvordan kan man filtrere ut de "onde" invandrerne?

Eneste måten er å utelukke innvandring fra visse land der det ligger i kulturen

å svindle å lure folk. Se på utviklingen i London f.eks. der det er mer kriminalitet og flere innvandrer enn Oslo. vil det bli like ille i Oslo om 10år?

Lenke til kommentar
Hvordan kan man filtrere ut de "onde" invandrerne?

Eneste måten er å utelukke innvandring fra visse land der det ligger i kulturen

å svindle å lure folk. Se på utviklingen i London f.eks. der det er mer kriminalitet og flere innvandrer enn Oslo. vil det bli like ille i Oslo om 10år?

8663496[/snapback]

Kan vi ikke følge opp bedre og sørge for at de kommer seg ut i arbeidslivet så de unngår kriminalitet?

Lenke til kommentar

Endel andre land har en god løsning på å få folk ut i arbeidslivet, de må faktisk stå opp om morgen og feie gater eller plukke søppel. spiller ikke noe rolle hva de gjør, men det hjelper mye å måtte stå opp om morgen, ikke sitte oppe hele natta på internett eller hva det måtte være de gjør. Om man er for sein på jobb mer en 5 dager i mnd får man heller ikke betalt. fin måte å rydde opp i gatene, uten å belaste skattebetalerene enda mer. Det gjør det værre å snyte, og minder atraktivt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg synes enkelte invandrere, som begår kriminalitet i landet og andre lovbrudd bør bli sendt ut brått.

 

Det blir også bli strengere krav for å komme inn i landet.

 

Men de som oppfører seg etter det norske samfunnet og norsk lov synes jeg skal få lov å være her.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...