Gå til innhold

HD DVD for Xbox 360 lanseres i morgen (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå skal det vel også sies at de testene jeg har sett av HD DVD drevet til xbox360 så langt har vært ganske positive med tanke på kvalitet. Både lyd og bilde. Altså, alt trenger ikke å skinne som er HDMI, bare så det er sagt.

8005729[/snapback]

 

Fraværet av en HDMI-utgang kan dessuten få store konsekvenser om innholdsprodusentene ved hjelp av HD DVD-standardens såkalte Image Constraint Toke (ICT), forbeholder seg retten til kun å la HD DVD-spilleren levere høyoppløst video som digitale og kopibeskyttede signaler(HDCP/AACS). Da sitter du der med en HD DVD-spiller som kun får servere deg en standardoppløst og analog versjon av HD DVD-platene dine.

 

Sitatet er hentet fra en test i Forbruker.no som tar for seg drevet. Forbruker.no er ikke akkurat kjent for gode dype tester, men konkluderer i alle fall med:

 

Den nye HD DVD-spilleren er fin mulighet for Xbox 360-eiere å kunne se film i HD-kvalitet. Vi sitter allikevel igjen med inntrykket av at dette er en halvveis løsning.

 

 

Hele testen finner dere forøvrig HER

Lenke til kommentar
PS3 har definitivt tapt kampen om kjøpere på konsoll markedet.

 

De som kjøper PS3 nå er de som hater Xbox og alltid hatet den, og er iheridge PS elskere.

8002007[/snapback]

 

Hvorfor er butikker her i Norge nå overbooket av forhåndsbestillinger ? Ifølge min statistikk her er denne konsollen tidenes mest forhåndsbestilte konsoll. Så du får tro om igjen.

 

Playstation er noe av det største varemerket som er i gaming verdenen, den kommer til å selge dobbelt så mye som Xbox360 og Wii sammenlagt etterhvert. Den har også Blu-ray som vil endevende HD DVD.

8002030[/snapback]

 

Jaja, du er nå opptimist ihvertfall......tiden får vise!

8002526[/snapback]

 

Overbooket?

 

Da må du ta et litt mer grundig søk rundt om kring..

Jobber selv i en butikk som har 2 prebookinger på PS3.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå skal det vel også sies at de testene jeg har sett av HD DVD drevet til xbox360 så langt har vært ganske positive med tanke på kvalitet. Både lyd og bilde. Altså, alt trenger ikke å skinne som er HDMI, bare så det er sagt.

8005729[/snapback]

 

Fraværet av en HDMI-utgang kan dessuten få store konsekvenser om innholdsprodusentene ved hjelp av HD DVD-standardens såkalte Image Constraint Toke (ICT), forbeholder seg retten til kun å la HD DVD-spilleren levere høyoppløst video som digitale og kopibeskyttede signaler(HDCP/AACS). Da sitter du der med en HD DVD-spiller som kun får servere deg en standardoppløst og analog versjon av HD DVD-platene dine.

 

Sitatet er hentet fra en test i Forbruker.no som tar for seg drevet. Forbruker.no er ikke akkurat kjent for gode dype tester, men konkluderer i alle fall med:

 

Den nye HD DVD-spilleren er fin mulighet for Xbox 360-eiere å kunne se film i HD-kvalitet. Vi sitter allikevel igjen med inntrykket av at dette er en halvveis løsning.

 

 

Hele testen finner dere forøvrig HER

8007540[/snapback]

Ehh.. Hele det problemet der faller bort hvis du kobler HD DVD-spilleren til en PC med skjermkort som støtter HD. Da får du jo digitale signaler ut via DVI.

Og forskjellen på DVI og HDMI er jo kun at HDMI også har lydoverføring, mens DVI er kun bilde.

 

Dette burde Forbruker.no nevne etter min mening. For vi snakker tross alt om en fullblods HD DVD-spiller til under 2000kr.

Koble den til en PC med skjermkort med HD støtte og kjør bildet ut via DVI, så skal du nok se at bildet blir enda bedre enn via Xbox360'en.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Koble den til en PC med skjermkort med HD støtte og kjør bildet ut via DVI, så skal du nok se at bildet blir enda bedre enn via Xbox360'en.

8012509[/snapback]

Hvis du har kraftig nok pc hvertfall :roll:

 

Edit: Ellers MÅ man ikke ha HDCP støtte, man kan bruke programvare som Any DVD HD for å slippe unna.

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Nei, du kan se opp til 1080p på component(gitt at du har feeet TV) Component kabel har ingen begrensninger på at du ikke kan kjøre 1080i eller p, jeg kjører med 1080i og ha prøvd 720p, over komponent. Det eneste hdmi har er at den er helt digital, den har kopibeskyttelse i formatet og den har i tillegg lyd(som er ganske tullete hvis man vil ha lyden til et annet sted enn bildet).

 

Med vga ville du sikker kunne kjørt 1080p(1920x1080) på en monitor, men det har jeg ikke prøvd.. hm, kan kanskje prøve det på monitoren min..

Lenke til kommentar

Ingen HD DVDer som er produsert så langt har den (etter min mening - idiotiske) kopibeskyttelsen enda nei. Sansynligvis kommer de nok ikke til å få det innen de neste to-tre årene heller, og isåfall er det vel først og fremst Warner sine utgivelser det vil gjelde. De er - slik jeg har forstått det - de mest piratfryktende i HD DVD-leiren. Innen den tid har du nok enten a) en PC med HDCP-støttende skjermkort, eller b) en egen HD DVD-spiller (eller en kombinert HD DVD-\Blu-Ray-spiller om du er litt praktisk av deg).

Lenke til kommentar
Tror du overvurderer varmerket, Avean. I januar solgte PS3 dårligst av alle konsollene i USA og i Japan selger Wii mange ganger mer.

 

1695,- hos MPX var det billigste jeg fant i prisguiden. Ikke så verst pris. Til å leve med hvis formatet skulle vise seg å bli en fiasko...

8002155[/snapback]

 

Tull og tøys, slutt å basere fakta på artikler du leser på nettet. Altfor mye feilinformasjon som ligger ute. Playstation 3 selger faktisk veldig bra, noe treg start ja ! Men ikke rart pga stive prisen.

Lenke til kommentar
Ingen HD DVDer som er produsert så langt har den (etter min mening - idiotiske) kopibeskyttelsen enda nei. Sansynligvis kommer de nok ikke til å få det innen de neste to-tre årene heller, og isåfall er det vel først og fremst Warner sine utgivelser det vil gjelde. De er - slik jeg har forstått det - de mest piratfryktende i HD DVD-leiren. Innen den tid har du nok enten a) en PC med HDCP-støttende skjermkort, eller b) en egen HD DVD-spiller (eller en kombinert HD DVD-\Blu-Ray-spiller om du er litt praktisk av deg).

8023185[/snapback]

Supert! :) Da er Xbox 360 Premium og HD DVD-spilleren bestilt. Vil si at jeg gjør et godt kjøp... 4.200 kr. begge deler. :)

 

Det følger med fjernkontroll til HD DVD-spilleren?

Lenke til kommentar
Det skal godt gjøres at man får maksimert bildekvaliteten så lenge XBOX360 ikke har HDMI.

Forskjellen er i beste tilfelle marginal så lenge kontakter og kabler er som de skal være. Uansett er det vel mulig å bruke VGA-kabelen til 360? Eller tar jeg glimrende feil nå - noen som vet? For om det er mulig får man jo et flunkende, digitalt signal. Hva mer kan en økonomisk HD-entusiast ønske seg?

 

Har forøvrig nylig bestilt fem HD DVDer som bør ligge i postkassen min omtrent når som helst nå. HD DVD-drevet plukker jeg så fort lønninga mi suser inn på kontoen min. Gleder meg. :love:

Lenke til kommentar
Det skal godt gjøres at man får maksimert bildekvaliteten så lenge XBOX360 ikke har HDMI.

Forskjellen er i beste tilfelle marginal så lenge kontakter og kabler er som de skal være. Uansett er det vel mulig å bruke VGA-kabelen til 360? Eller tar jeg glimrende feil nå - noen som vet? For om det er mulig får man jo et flunkende, digitalt signal. Hva mer kan en økonomisk HD-entusiast ønske seg?

 

Har forøvrig nylig bestilt fem HD DVDer som bør ligge i postkassen min omtrent når som helst nå. HD DVD-drevet plukker jeg så fort lønninga mi suser inn på kontoen min. Gleder meg. :love:

8027228[/snapback]

 

Har selv denne VGA kabelen og den spiller faktisk høyere oppløsninger enn det som står oppgitt fra Microsoft :p

 

Men en tanke som har slått meg er jo at det bør jo være mulig å lage en X360-kontakt til HDMI. Er jo digitale signaler som går der regner jeg med (Men om ryktene stemmer så dukker det vel opp en HDMI versjon av X360 og derfor gidder de ikke å selge slike kabler sånn at folk må kjøpe den nye versjonen :thumbdown: ).

Lenke til kommentar

Har brukt Xbox 360 som DVD-spiller ganske lenge no. Men etter 50" ramlet inn dørene blei med ett svakhetene i spilleren også blåst opp for å si det sånn :p Har sett DVD både over VGA og komponent ein del, endte opp med å se siste filmene over sistnevnte pga. mye meir naturlige og fyldige farger.

 

Ny DVD-spiller kommer i løpet av uka :wee: Da skal eg sprette 1. stk HDMI inngang på TV`en hehe :p

 

EDIT: Masse leifs.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...