Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg ble ikke like begeistret for Suits som så mange andre. Veldig appellerende i starten, minnet meg litt om Entourage, men den ble for meg ganske uinteressant med tiden. Må jo nevne at jeg ga meg halvveis i sesong to, så det er selvfølgelig en mulighet for at den her hevet seg.

Jeg har begynt å se den amerikanske versjonen av The Office igjen. Imo en av de aller morsomste seriene som har blitt laget, i hvertfall frem til

Michael Scott dro

. Det er vel kun The Office og The Simpsons (første 10-13 sesongene) jeg ofte virkelig ler høyt av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble ikke like begeistret for Suits som så mange andre. Veldig appellerende i starten, minnet meg litt om Entourage, men den ble for meg ganske uinteressant med tiden. Må jo nevne at jeg ga meg halvveis i sesong to, så det er selvfølgelig en mulighet for at den her hevet seg.

 

Jeg har begynt å se den amerikanske versjonen av The Office igjen. Imo en av de aller morsomste seriene som har blitt laget, i hvertfall frem til

Michael Scott dro

. Det er vel kun The Office og The Simpsons (første 10-13 sesongene) jeg ofte virkelig ler høyt av.

Jeg startet forrige helg, er på episode 5 i sesong 1. Liker serien utrolig godt hittil hvertfall.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg har HBO Nordic på Xbox 360, der er bildet knall, med HD og alt.

 

Så det er sagt har jeg opplevd at disse TV-appene (Plex, Netflix og som du nevner HBO) kan være skikkelig dårlige.

Ha, tror faktisk jeg ble litt lurt her nå. Startet True Detective, og start scenene her fremstår som opptak, så bildet er litt dårlig. Straks serien gikk over til skikkelig kamera ble det jo bra :D

 

Men selve appen ble jeg ikke mye imponert over på nye TV'en. Kan godt hende denne er bedre på Xbox, orker ikke å koble denne opp for å sammenligne dog.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

HBO Nordic har hatt problemer de siste dagene. Avspilling stopper i ny og ne. Lurer på om det er kapasitetsproblemer grunnet heftig omtale av sine nye godbiter.

 

Eller godbit da. For å oppsummere:

 

True Detective: Krimorgasme.

Bitten: Klisjefylt. Trekantdrama, manglende nakenhet (regien og skuespill lider av det, ikke fordi jeg nødvendigvis må ha nakenhet. Men 180-graders klipping, skuespillere som tydelig er obs på kameraet osv - det gir dårlige scener). Klarer ikke skille seg ut fra sjangeren.

Girls: Jeg binget serien fra midten av sesong 2. For det meste grusomt. Tror jeg hadde kost meg mer med en episode i uken, rolelfigurene er for irriterende til å være med en hel kveld.

Banshee: Herlig, rett og slett herlig. Et steg opp fra sesong 1.

 

 

 

Grensesnittet til HBO Nordic er temmelig dårlig rævva og det krasjer for meg hele tida. Jeg ser forøvrig ikke forskjell på HD og vanlig kvalitet (på the Wire, riktignok).

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan designe et grensesnitt man ikke kan søke i. Med mindre jeg er blind.

 

Lenke til kommentar

Programmet til HBO Nordic framover er så bra. Gleder meg til å sjekke ut Black Sails videre denne uka, forhåpentligvis noe bra (Det er ikke pupper med en gang, verdensrekord for Starz).

 

Med HBO Nordic er det også endelig noen som satser på noe annet enn amerikansk og engelske serier også, HBO Nordic vil legge ut Gamorrah kort tid etter serien er sent i Italia. Virker som en god og mørk krimdrama om italiensk maifa. Ser også fram til Flemming og Doll & Em, ettersom jeg liker både Dominic Cooper og Emily Mortimer.

Lenke til kommentar

Må slenge meg på positiviteten ang True Detective!! Den var sykt fengende! Full pott fra meg, ingenting å utsette på! Håper den holder samme kvalitet, for dette ga mersmak! Matthew var mindblowing i sin presentasjon, synes jeg! Spesielt siden jeg føler at det kun har vært enkle roller han har spilt som jeg har sett tidligere..

 

Føler at han har tatt store steg som skuespiller i løpet av de siste årene. Likte skuespillerprestasjonene i The Lincoln Lawyer og Magic Mike, og han var strålende i Dallas Buyers Club. God i The Wolf of Wall Street også, selv om det var en liten rolle.

 

Jeg skal sette meg ned å se første episode av True Detective nå.

Lenke til kommentar

HBO Nordic har hatt problemer de siste dagene. Avspilling stopper i ny og ne. Lurer på om det er kapasitetsproblemer grunnet heftig omtale av sine nye godbiter.

 

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan designe et grensesnitt man ikke kan søke i. Med mindre jeg er blind.

 

Noe av det mest elementære har de ikke ordnet nei og det er ganske imponerende. Netflix er mye, mye bedre på søk.

Lenke til kommentar

Regissert av b.l.a.*

 

HBO-veteran Dan Minhan (Six Feet Under, Game of Thrones, Deadwood) skal regissere de fleste episodene hører jeg.

 

Spent å se hvor serien vil bli spilt inn. Når serien var i utvikling for Starz så var Kina først landet det skulle bli filmet i.

 

EDIT: Jeg må nesten avslutte Netflix`en min nå. Har ikke brukt den siden slutten av oktober.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Mammon er flott det. Enig i at plottet er det mest overbevisende, men nå er det jo alltid klaging på dialog og troverdighet når det kommer til norske serier. Mammon er bedre enn det meste annet norskprodusert. Den blir fort min topp 3 norske serier. Utrolig at det ikke ble laget mer av "koselig med peis".

 

At så mange utenlandske aktører har kjøpt inn serien beviser vel hvertfall at plottet er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...