Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er høyere nivå på skuespillet i Mammon enn det meste annet som er laget av nordmenn. Selvsagt er det svakheter, men de kan man se forbi når plottet er såpass fengende.

 

Siden vi er inne på norske serier vil jeg slå et slag for Koselig med Peis. Der har du 2-3 av norges beste skuespillere i et forrykende drama.

Lenke til kommentar

Dylan b, kødder du? Han er mye bedre enn spaserte og collete og hostages er noe av det mest spennende på mange år. Mye bedre enn de overvurderte seriene som sona of anarchy og breaking bad

 

Thou shalt not suffer a witch to live! Burn the heretic! ;)

 

Alle har sin egen mening. Og godt er det. Men Blacklist er foreløpig en mye bedre serie enn Hostages, og ingen av dem har noe å stille opp med mot Sons of Anarchy eller Breaking Bad... basta!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes dere om Mammon? Handlingen er veldig spennende, men dialogene og karakterene er jo like lite troverdige som de pleier å være i norske TV-serier og filmer. Serien fikk terningkast fem i VG og Aftenposten, men det sier vel mer om hvor lave krav anmeldere setter til norske serier.

 

Har oppsummert hver eneste episode så langt.

 

Nå er jeg ganske positiv til serien (ligger vel på terningkast 4) enn så lenge. Sett de fire første episodene.

 

Veldig bra for å være norsk, helt ok om det sammenlignes internasjonalt. :)

Lenke til kommentar

Fargo kommer 15. april i USA. Ser virkelig fram til hva Noah Waley klarer med assistanse fra Coen-brødrene. Billy Bob Thornton og Martin Freeman i hovedrollen med Bob Odenkirk (Breaking Bad), Oliver Platt (The West Wing) og sånt med.

Freeman ser så perfekt patetisk ut, og Thornton er perfekt som crooked.

 

af473a33-ed87-4515-a622-8fbe3135e5fb_Far

Lenke til kommentar

The Shield ble aldri kansellert, serien ble avslutta fordi Shawn Ryan ville det (FX ville ha ihvertfall 1 sesong til). Kansellert og avslutta er to forskjellige ting mener jeg.

 

Braquo er tøffe greier, var jeg som anbefalte eller skrev om den ja. Jean-Hugues Anglade er herlig og god skuespiller. Synd at sesong 3 ikke er ute ennå på Bluray som jeg ser (kjøpte begge sesongene i fjor på Bluray, må ha undertekster siden det er en fransk serie).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Så nettopp første episode av "Intelligence" (2014).

En Delta Force Tier 1 soldat som har fått databrikke i hodet og blitt en kombinasjon av datamaskinen ifra Person of Interest og Chuck Norris.

Han får så en vakker kvinne som partner og de er spydige mot hverandre og snakker hele tiden om hvor mye de hater hverandre samtidig som de sender hverandre lange blikk og redder hverandres liv. Høres det kjent ut?

Hans erkefiende er en kinesisk agent. Selvfølgelig også en usansynelig vakker kvinne, som har samme greie som ham, og kan forstå ham på måter dama-men-ikke-dama-han-jobber-med kan og vips så har man trekantdrama.

Dette etter drøyt 20 minutter.

Der slo jeg av. Så jævlig klisjé. Anbefales ikke.

Endret av Lord Cthulhu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Shield ble aldri kansellert, serien ble avslutta fordi Shawn Ryan ville det (FX ville ha ihvertfall 1 sesong til). Kansellert og avslutta er to forskjellige ting mener jeg.

 

The Shield var i tillegg en av få serier som jeg faktisk likte avslutningen på. Eller rettere sagt, godtok avslutningen på. Trist, men god avslutning.

 

Og enig med Jonastra angående både Mammon og Koselig med peis. Ble positivt overrasket over begge de seriene, og skuespillet var bra i Koselig med peis. I Mammon er det kanskje ikke allverden, men er interessant nok til å følge med på uansett.

 

Ellers er jeg ute etter en ny serie mens jeg venter på nye sesonger av de jeg følger med på. Sjekket ut Arrow og det var sørgelige greier. En slags "fjortiss/beverly hills 90210" versjon av Batman...

Lenke til kommentar

 

The Shield var i tillegg en av få serier som jeg faktisk likte avslutningen på. Eller rettere sagt, godtok avslutningen på. Trist, men god avslutning.

 

Personlig så synes jeg slutten var bra. Den føltes litt lett, men det fordi den avsluttet med hvordan person hovedpersonen var, og igjen det er å avslutte på historien framfor suksessen.

 

Akkurat som Justified og Boardwalk Empire som sluttes innen de neste 20 månedene så er Shawn Ryan, Terrence Winter og Graham Yost gode historieforteller, som kunne gjort mye større ting, men gjør det de vil og lage de historiene de vil og slutte når de vil eller mener det er riktig.

Lenke til kommentar

Hvordan er forresten utvalget på Netflix nå? Prøvde en måned for ca 1 år siden, og endte opp med å se mange gamlere serier og filmer, endel som jeg hadde sett før + noen dokumentarer som jeg ikke hadde sett. Men hver gang jeg prøvde å finne noe litt nyere så var det ikke der, eller så var det kun 1 sesong av 4/5/6/7 eller feks 1 film av en trilogi. Med andre ord, 100% bortkastet.

 

Jeg skjønner jo at utvalget er bedre nå enn for 1 år siden, men er det på samme måten ennå? Altså lite nytt, og tv-serier som henger LANGT etter?

Lenke til kommentar

Så nettopp første episode av "Intelligence" (2014).

 

En Delta Force Tier 1 soldat som har fått databrikke i hodet og blitt en kombinasjon av datamaskinen ifra Person of Interest og Chuck Norris.

 

Han får så en vakker kvinne som partner og de er spydige mot hverandre og snakker hele tiden om hvor mye de hater hverandre samtidig som de sender hverandre lange blikk og redder hverandres liv. Høres det kjent ut?

 

Hans erkefiende er en kinesisk agent. Selvfølgelig også en usansynelig vakker kvinne, som har samme greie som ham, og kan forstå ham på måter dama-men-ikke-dama-han-jobber-med kan og vips så har man trekantdrama.

 

Dette etter drøyt 20 minutter.

 

Der slo jeg av. Så jævlig klisjé. Anbefales ikke.

 

Serien starta med 16, 4 millioner seere.

 

Denne uka falt serien til 6, 2 millioner. Ouch.

 

Dum serie, som hadde noe potensiale men etter å ha sett piloten var det virkelig en kalkun. Liker casten godt, men karakterene og plottet er så bad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er forresten utvalget på Netflix nå? Prøvde en måned for ca 1 år siden, og endte opp med å se mange gamlere serier og filmer, endel som jeg hadde sett før + noen dokumentarer som jeg ikke hadde sett. Men hver gang jeg prøvde å finne noe litt nyere så var det ikke der, eller så var det kun 1 sesong av 4/5/6/7 eller feks 1 film av en trilogi. Med andre ord, 100% bortkastet.

 

Jeg skjønner jo at utvalget er bedre nå enn for 1 år siden, men er det på samme måten ennå? Altså lite nytt, og tv-serier som henger LANGT etter?

 

Bedre ferskvaredisk, takket være sine egne serier. Men er ikke mer enn ca. en serie annenhver måned. Vi holder denne ferskvaredisk-oversikten kontinuerlig oppdtert:

http://serienytt.no/2013/12/ferskvaredisken-2014/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm.. Kanskje det må vurderes å ses videre da. Episode nummer 1 gav iallefall ikke mermak. Men igjen den har Spader, digger Boston Legal.

 

Piloten var ikke så veldig bra, anbefaler deg å gi det et par forsøk til. Det blir aldri kjempebra, men såfremt man liker Spader er det artigere utover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...