Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at jeg ser for mye på tv og er nødt til å kutte ut et par episoder. Siden vi har kommet et stykke inn i sesongen så lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg? Jeg har også begynt å spille oblivion, så dette tar mye av tvtiden min nå.

Seriene jeg ikke har sett noe særlig av enda og kan kutte ut er:

 

Boss

Enlightened

Homeland (ikke egentlig aktuelt ettersom det er så mange som skamroser den)

Grimm

Revenge

Prime Suspect

Terra Nova har jeg allerede kuttet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Boss

Enlightened

Homeland (ikke egentlig aktuelt ettersom det er så mange som skamroser den)

Grimm

Revenge

Prime Suspect

Terra Nova har jeg allerede kuttet

 

- Prime Suspect er kansellert

- Grimm vil jeg si har lite å tilføre, ganske kjip etter 2 episoder. Seertallene har begynt å stabilisere seg, som gir bedre håp om fornying - men jeg vil ikke si kvaliteten på serien er noe å rope hurra for

- Nå er Boss alt fornyet, men det er nesten som man kan begynne å lure på om de trekker seg her (som med Camelot), for seertallene har vært ganske grusomme.

Lenke til kommentar

Revenge har alltid vært en såpeopera...

 

Helt uenig angående Enlightened. Episode 1 var litt dårlig, men resterende episodene har gitt en serien en vibb som en Freaks & Geeks-ish serie for voksende. For å ikke nevne at Laura Dern er som en kvinnelig Will Ferrell når det kommer til prestasjonene hennes.

 

Det er riktignok mer et drama. Men jeg liker det godt. Serieskaper Mike White låner veldig mye bra fra Freaks & Geeks sin fortelling og fokusering(som han var produsent på), som her blir for det meste rundt en person hvor meningen blir ganske klar. Ingen liker henne, til tross for at hun prøver å bedre både hennes liv og andres. Det er også litt av karakteren føler jeg, at hun skal være vanskelig å like.

 

Birollene, spesielt Tyler (Mike White) og Dougie (Timm Sharp) er jo ganske så bra.

 

Gjør det heller opp din egen mening om Enlightened. Det er ikke en serie for alle.

Lenke til kommentar

Terra Nova så jeg kun på etter første episode fordi xen likte det. Nå er det slutt mellom oss, og da gjør jeg det lett slutt med Terra Nova også. Forsøkte å se en episode etter det, men da jeg en tredjedel inn i episoden sjekket om den snart var ferdig, fordi jeg kjedet meg, så slettet jeg episoden og alle de andre jeg hadde.

 

Enlightened synes jeg var ganske ok på første episoden. Men jeg tror kanskje den går inn i kategorien over serier jeg ikke liker fordi det er rett og slett ikke min greie. Har aldri likt Will Ferrell heller.

 

Revenge likte jeg etter første episode, men kom aldri så langt at jeg så noe mer. Så jeg tror det får si sitt for min del om den serien.

 

Prime Suspect virker litt kul. Jeg har likt Kirk Acevedo veldig godt etter Oz og Maria Bello sin karakter så ut som en dame med bein i nesen og det liker jeg.

 

Da blir det Homeland og Prime Suspect. Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Ok, ble bare litt forundret over å investere tid i en serie som trolig ikke blir fullført skikkelig nå som øksen traff den.

 

Da kan det nesten være bedre å finne en gammel klassiker-serie på rundt 10-12 episoder og få med seg litt TV-historie. Det er tross alt så mye bra der ute, selv storkoser jeg meg nå med Brideshead Revisited (1981), for å bli litt mer forberedt på et mulig Jeremy Irons intervju til uken (i forbindelse med Borgias).

 

Jeg skal definitivt avse halvparten av serietiden fremover til å bli kjent med gamle klassikere, samt et gjensyn med de jeg en gang "besøkte". Utrolig mye gull i arkivene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har et godt poeng der. Men den kan jo fortsatt være verd tiden. Noen andre gode serier med sterke kvinnelige hovedrolle du heller anbefaler da?

 

Jeremy Irons - wow! Jeg likte Borgias veldig godt. Ble veldig spent når jeg først hørte om serien, for jeg har lest en tegneserie om familien som var veldig morbid og grov. Og så liker jeg epoken.

 

Edit: Forresten, ikke anbefal noe. Med mindre det er den beste serien i verden og jeg ikke trenger å se noe mer noensinne. Jeg er nødt å kutte veldig mye ned på tvtittingen! På tide å skaffe seg et liv. Og om jeg kommer inn på befalsskole til neste år så har jeg i alle fall ikke tid!

Endret av Aliaz
Lenke til kommentar

Hehe, om du får deg en militærkarriere vil du få nok av tid til å se serier. Ahh, så mange gode minner jeg har fra messen i KNM Narvik, eller vaktene på Haakonsvern hva gjelder film og TV.

 

Ellers, klokken er 03:54, men jeg klarte ikke legge fra meg Brideshead Revisited. For en absolutt nydelig serie.

 

Årets høydepunkt for min del ble gitt oss i 1981 :)

Lenke til kommentar

”Duckling” av Louie på tredje. Episode 11 av sesong 2 fra den serien var bare så bra. Fantastisk episode, rørende og morsom i samme episode. Det er litt et fint eksempel på at Louie er nesten den beste komiserien om dagen, med hvordan episoden fortalte to historier på en slik bra måte.

Jeg vil si det var utvilsomt den beste komiserien helt til jeg snublet over Rev. Anbefales virkelig. Life's Too Short lover også veldig godt.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ja , da er Survivor Series over....bra show og årets siste tror jeg.

 

At Rock slæmmet Cena i ringen kom jo ikke akkurat som noe sjokk.....han er lei av Cenas "fruity pebble" fakter :D

 

Show fikk litt revansje mot Henry.....Henry tok i bruk relativt skitne knep mot Show lol

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jeg vil si det var utvilsomt den beste komiserien helt til jeg snublet over Rev. Anbefales virkelig. Life's Too Short lover også veldig godt.

 

Sjekka ut Rev for rundt et år siden, likte det ikke så mye. Greit, men jeg falt ikke helt for det.

 

Life Too Short er herlig til nå. Warrick og Karl Pilkington må ende opp sammen i en serie innen noen år.

Lenke til kommentar

Hehe, om du får deg en militærkarriere vil du få nok av tid til å se serier. Ahh, så mange gode minner jeg har fra messen i KNM Narvik, eller vaktene på Haakonsvern hva gjelder film og TV.

 

Ellers, klokken er 03:54, men jeg klarte ikke legge fra meg Brideshead Revisited. For en absolutt nydelig serie.

 

Årets høydepunkt for min del ble gitt oss i 1981 :)

 

Jeg vil inn på bafalsskolen for språk og etterretning. Der blir det nok veldig mye skole i to år så jeg kan ikke holde på slik jeg gjør nå i alle fall. Tenker jeg får sett ferdig en del serier som er ferdigsendt og gjort listen over de som fortsatt går betydelig mindre enn det den er nå. Jeg har jo sikkert 200 filmer liggende også.

 

Men jeg klarte jo ikke å la være å se traileren for Brideshead Revisited. Den så unektelig veldig bra ut. Jeg har alltid hatt en svakhet for det britiske aristokrati. Fikk litt lyst å lese boken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...