Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Megaoctane skrev (På 17.6.2025 den 13.20):

Sett See. Serie med masse potensiale, ødelagt av en jævlig dronning og grinete guttunge. 

Den jævlige dronningen er jo det som gjør det spennende og bra å se, elsker den irriterende lyse hylende selvopptatte stemmen hennes, rene kvinnelige Trump…

Endret av Gouldfan
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foundation sesong 3, og Dexter Resurrection har startet. 

Fant det ut der jeg laster ned ting, ikke fra hverken IMDB eller fra noen annen plass. 
Skal uansett vente til alt er ute, og for Foundation så er det i september. Dexter har ikke dato for alle episodene. 

Skrevet

Fikk sett Bosch-spinoffen Ballard. Den er ikke spesielt revolusjonerende, men det er en god klassisk politiserie. Den er full av cameos fra Bosch-skuespillerne uten at de påvirker historien i stor grad. Det er ikke Bosch, men står på egne ben. Det tar litt tid før man blir kjent med karakterene, men de er alle godt spilt og Maggie Q gjør en god hovedrolle. Hvis man liker Bosch og liknende politiserier er det absolutt verdt å få med seg.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
b-real skrev (På 28.6.2025 den 18.56):

samsung tizen os bør man unngå, er stort sett bare knot og trøbbel hele tiden, android/ios baserte apper får oppdateringer mens tizen virker den korte stunde jeg benyttet de til å aldri oppdatere seg og man er prisgitt OS-oppdateringer fra produsenten...og TV'er får IMO ikke alltid noe særlig oppdateringer.

Anbefaler xiamoi mi box gen 3. Dag og natt i forhold til "smart" TV. Har en Philips TV som har vært en sorg å bruke de siste fem årene. Har virkelig mislikt den. Men er sinnsykt fornøyd igjen nå med egen streaming box. 

Skrevet
Reg2000 skrev (På 13.7.2025 den 15.31):

Hvis man liker Bosch og liknende politiserier er det absolutt verdt å få med seg.

Hva om man liker Bosch men ikke Legacy? Forstår ikke hvorfor de følte de måtte lage en ny serie og gjøre den dårligere. 

• Liker 1
Skrevet

Siste sesong av Stranger Things kommer visstnok i år, i 3 puljer. 

26 November 1-4
25 Desember 5-7
31 Desember 8

Så da blir det nok å se siste sesong i 2026. 

Skrevet

Jeg "ser" på Prison Break, og jeg kan skjønne hvorfor serier nå er på ~8 episoder.

Jeg spoler minst like mye som jeg ser på serien, da det er så mye unødvendig fyll, og enormt mye som er skrevet for å få mange episoder. Så mye dumt som gjøres. 

Så vidt jeg vet så har jeg ikke fullført serien før.
Nå har jeg bare lyst å bli ferdig så jeg kan slette den fra listen. 

• Liker 1
Skrevet
Dubious skrev (42 minutter siden):

Jeg "ser" på Prison Break, og jeg kan skjønne hvorfor serier nå er på ~8 episoder.

Jeg spoler minst like mye som jeg ser på serien, da det er så mye unødvendig fyll, og enormt mye som er skrevet for å få mange episoder. Så mye dumt som gjøres. 

Så vidt jeg vet så har jeg ikke fullført serien før.
Nå har jeg bare lyst å bli ferdig så jeg kan slette den fra listen. 

Syns alltid den var både langtrukken og utrolig tam.

Oz der har du en fengselsserie som er verdt å se, og siden den er produsert av hbo så er den ikke utsatt for den teite sensuren, ingen hardbarka kriminelle som  ikke har lært seg et eneste bannord. og det er 56 episoder fordelt på 6 sesonger 😉

https://www.imdb.com/title/tt0118421/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_5_nm_3_in_0_q_OZ

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Dere er gærne. Den første sesongen av Prison Break er noe av det aller beste som er laget på seriefronten. 22 episoder med spenning hele veien og nesten ikke et eneste dølt øyeblikk. Men når du ikke ser serien engang og faktisk spoler over ting du tror er fyllstoff, da vil jeg si at meningen din er helt ugyldig. Det blir like dumt som når folk skrur av en film etter et kvarter og tror de har rett til å kritisere den.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Kjøleskap skrev (47 minutter siden):

Dere er gærne. Den første sesongen av Prison Break er noe av det aller beste som er laget på seriefronten. 22 episoder med spenning hele veien og nesten ikke et eneste dølt øyeblikk. Men når du ikke ser serien engang og faktisk spoler over ting du tror er fyllstoff, da vil jeg si at meningen din er helt ugyldig. Det blir like dumt som når folk skrur av en film etter et kvarter og tror de har rett til å kritisere den.

Hva med resten?

Det er mer enn bare EN sesong. 

Første sesongen er bra, men resten drar hele serien ned i søpla. 
De kunne stoppet med sesong 4, men de måtte lage enda en dårlig kort sesong. 

Endret av Dubious
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Prison break var bare en sesong. 

Det andre du kaller sesonger av prison break er en spin off. Har ingenting med originalen å gjøre.

Så mye dårligere var de faktisk. Helt utrolig hvordan de klarte å ødelegge det fantastiske utgangspunktet.

• Liker 1
Skrevet
Kjøleskap skrev (7 timer siden):

Dere er gærne. Den første sesongen av Prison Break er noe av det aller beste som er laget på seriefronten. 22 episoder med spenning hele veien og nesten ikke et eneste dølt øyeblikk.

Smaken er som baken, delt på midten, hvem som er gal her kan diskuteres 😉 men om du likte denne, og føler det ikke var noe filler i det hele tatt så kan jeg anbefale Lost 🤣

• Liker 2
Skrevet

Interessant at du legger på en latteremoji etter å anbefale en av tidenes beste serier. Hva er dine favorittserier? La meg gjette, det er The Wire og Sopranos, ikke sant? 🤣

Prison Break var fortsatt bra i sesong 2, men ikke like bra som den første. Å påstå at det ikke har noe med originalen å gjøre er bare tøv, da det er en naturlig fortsettelse om livet på rømmen etter å ha brutt ut av fengselet, samt videre utforsking av konspirasjonen som førte til at Lincoln var i fengsel i utgangspunktet. Sesong 3 er også ganske underholdende, men der kan man gjerne stoppe, for i sesong 4 blir det ganske dårlig etter hvert. 

Skrevet
Kjøleskap skrev (3 minutter siden):

Interessant at du legger på en latteremoji etter å anbefale en av tidenes beste serier. Hva er dine favorittserier? La meg gjette, det er The Wire og Sopranos, ikke sant? 🤣

Snakker vi om Lost her? Altså om du mener det er en av tidens beste serier så fint for deg, men det blir nok en høyst subjektiv påstand. Og nei Sopranos er ikke enn favoritt, men jeg likte The Wire, men ingen favoritt. 

Jeg har dog vurdert å gi Lost en ny sjanse da jeg falt av en gang i sesong 2 tror jeg, da de introduserte nok en mystisk greie som var mystisk, men egentlig ikke tilførte en dritt til historien, og samtidig hadde de allerede introdusert tonnevis av mystiske greier som vi ikke hørte noe mer om, jeg gikk lei, alt for mye filler, alt for mye såpe, men som sagt, jeg burde kanskje gi den en ny sjanse se om de faktisk gjør noe med alt dette mystiske. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...