Gå til innhold

Spolerer moroa for R600?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nVIDIA har nå alltid dominert over ATi samme som Intel over AMD. Synes det var hysterisk morsomt at ATi og AMD slo seg sammen. Tror ikke det var sjakktrekk akkurat.

7939838[/snapback]

 

Alltid ?

 

Tja, skal vi nevne R300 (9700 Pro) mot NV30 (5800 Ultra?) ?

 

 

Mener egentlig de 2 leverandørene har vært ganske nært hverandre i flere år, men er ingen tvil om at nVidia har hatt best markedsføring.

Lenke til kommentar
et skjermkort er mer enn ram ;)

7939676[/snapback]

 

Men her er det snakk om 1GB 512 bit GDDR 4 RAM @ 2200MHz på toppmodellen av R600.

 

Edit:

http://www.ocworkbench.com/2007/newsphotos...R600%20info.jpg

7939859[/snapback]

 

ja da svarer nvidia mer enda raskere minne da. ikke så vanskelig det.

7939922[/snapback]

 

Da må nvidia oppgradere minnebus fra 384 bit til litt mer...

 

Edit: skrev litt feil tall på minnebus

Endret av camxer
Lenke til kommentar
et skjermkort er mer enn ram ;)

7939676[/snapback]

 

Men her er det snakk om 1GB 512 bit GDDR 4 RAM @ 2200MHz på toppmodellen av R600.

 

Edit:

http://www.ocworkbench.com/2007/newsphotos...R600%20info.jpg

7939859[/snapback]

 

ja da svarer nvidia mer enda raskere minne da. ikke så vanskelig det.

7939922[/snapback]

 

Da må nvidia oppgradere minnebus fra 320 bit til litt mer...

7939950[/snapback]

 

ja tror du det er vanskelig for nvidia å øke biten ? hehe

Lenke til kommentar
nVIDIA har nå alltid dominert over ATi samme som Intel over AMD. Synes det var hysterisk morsomt at ATi og AMD slo seg sammen. Tror ikke det var sjakktrekk akkurat.

7939838[/snapback]

 

Venligst ikke utal deg om noe du ikke vet, Hvem som har produsert best skjermkort og cpuer har forandret seg opp gjennom tiden i fra alle de 4 produsentene du nevner, å ver en fanboy uten hjerne er ingen unskylding for å utale seg.

Lenke til kommentar

Men om man køper ett av dessa 8900gtx korta, då må jag väl nesten ha K10 system eller noe nytt råare från Intel før o få fullt bruk av kortet fullt ut? Snart må det väl komma noen spill som bruker all denna hardware før vad annars ska jag ha den till?

I øvrigt så ser jag att Vista bruker mye minne, så 1GB hade ju varit fint, vista spiser ju opp mitt 512mb och massa ram utover det.

Lenke til kommentar

Vel, dette kom ikke akkurat som en overraskelse da men. 8800-serien har nå vært i salg så lenge at det er på tide med en "ny" utgave. Nvidia pleier holde seg til halvårs-sykluser på skjermkortene sine.

 

Spennende å se hvordan det går med strømforbruket da, spesielt siden ATI's kort i følge ryktene skal dra 240w alene på kortet (retail R600). Tipper Nvidia 8900 kommer hakk i hel...

Lenke til kommentar

Ifjor da jeg kjøpte 7900gtx gikk det en uke før 7950gx2 ble lansert..Og nå tok det en uke fra jeg kjøpte 8800gtx til 8900 blir annonsert..typisk..:p Men men, kjøpte crossfire hk med take på å bruke det etterhvert uansett..

 

 

Men hvis det nye kortet til ATI blir så massivt som bildene skal ha det til så er det en god sjanse for at en del heller velger 8800GTS/GTX pga plassproblem i kabinettet. Jeg får såvidt plass til 8800GTX kortet i mitt kabinett. Hadde det vært 1 cm lengre så hadde jeg måtte ta ut drevrammen.

7939636[/snapback]

 

Jeg måtte faktisk ta ut drevrammen fra mitt karbinett for å få plass til 8800gtx kortet..heldigvis er den ene floppy plassen 'hybrid' så jeg kan plassere en hhd der.

Det eneste bildet jeg har sett av r600 er OEM modellen, som er en god del lengre enn retail versjonen.

Lenke til kommentar
nVIDIA har nå alltid dominert over ATi samme som Intel over AMD. Synes det var hysterisk morsomt at ATi og AMD slo seg sammen. Tror ikke det var sjakktrekk akkurat.

7939838[/snapback]

 

Venligst ikke utal deg om noe du ikke vet, Hvem som har produsert best skjermkort og cpuer har forandret seg opp gjennom tiden i fra alle de 4 produsentene du nevner, å ver en fanboy uten hjerne er ingen unskylding for å utale seg.

7939973[/snapback]

 

Da jeg jobber med dette har jeg bedre erfaring enn de fleste ;) Men alltid morro å terge AMD/ATi folk synes jeg. Intel og nVIDIA har alltid vært bedre, det står jeg fast på. Intel mer stabilt, bedre kjøling. nVIDIA bedre bilde, høyere ytelse og støtte for drivere.

 

Men som sagt, forskjellige meninger :)

Lenke til kommentar
nVIDIA har nå alltid dominert over ATi samme som Intel over AMD. Synes det var hysterisk morsomt at ATi og AMD slo seg sammen. Tror ikke det var sjakktrekk akkurat.

7939838[/snapback]

 

Venligst ikke utal deg om noe du ikke vet, Hvem som har produsert best skjermkort og cpuer har forandret seg opp gjennom tiden i fra alle de 4 produsentene du nevner, å ver en fanboy uten hjerne er ingen unskylding for å utale seg.

7939973[/snapback]

 

Da jeg jobber med dette har jeg bedre erfaring enn de fleste ;) Men alltid morro å terge AMD/ATi folk synes jeg. Intel og nVIDIA har alltid vært bedre, det står jeg fast på. Intel mer stabilt, bedre kjøling. nVIDIA bedre bilde, høyere ytelse og støtte for drivere.

 

Men som sagt, forskjellige meninger :)

7940265[/snapback]

 

Som Q-melk sier "smått er godt"

Lenke til kommentar

Hvordan vet vi at ATI har så mye bedre drivere til Vista?

 

Blir jo egentlig litt feil å klage på Nvidia, da de må lage DX10 drivere (som nærmest er like stor som middelmådige operativsystemer) OG DX9 drivere.

ATI derimot har jo ikke kommet ut med noen DX10 kort eller noe, og vil derfor ha mer tid. Så om driverne til r600 vil være så mye bedre gjennstår fortsatt å se....

Lenke til kommentar
Intel mer stabilt, bedre kjøling.

7940265[/snapback]

 

Mhm. Prescott?

 

Det var en god stund at AMD lå på ytelsestoppen med sine A64 prosessorer. Core2Duo ser ut til å ha overtaket nå, men å si at det "alltid" har vært slik er bare tull, tull og mer tull. Det samme gjelder påstanden din om at nVidia "alltid" har tårnet over ATI.

Lenke til kommentar
nVIDIA har nå alltid dominert over ATi samme som Intel over AMD. Synes det var hysterisk morsomt at ATi og AMD slo seg sammen. Tror ikke det var sjakktrekk akkurat.

7939838[/snapback]

 

Venligst ikke utal deg om noe du ikke vet, Hvem som har produsert best skjermkort og cpuer har forandret seg opp gjennom tiden i fra alle de 4 produsentene du nevner, å ver en fanboy uten hjerne er ingen unskylding for å utale seg.

7939973[/snapback]

Da jeg jobber med dette har jeg bedre erfaring enn de fleste ;) Men alltid morro å terge AMD/ATi folk synes jeg. Intel og nVIDIA har alltid vært bedre, det står jeg fast på. Intel mer stabilt, bedre kjøling. nVIDIA bedre bilde, høyere ytelse og støtte for drivere.

ATI var lenge ganske mye bedre på 2D bilde og annen funskjonalitet enn nVidia, men det er nok riktig at dersom man ser på det store bildet over de siste 5-6 årene at nVidia trekker det lengste strået, hvertfall på 3D.

 

Det samme kan vel sies om Intel, selv om man godt kan si at de hadde en "middelalder" der AMD var hakket vassere. I grove trekk fra AMD lanserte Athlon 64 til Intel lanserte Core 2 Duo, dog er selvfølgelig bilde noe mer nyansert enn det.

 

Generelt kan man vel også si at ytelsesforskjellen ofte har vært veldig teoretisk, dvs forskjellene har vært mindre enn det de fleste av oss ville lagt merke til. Jeg vil vel påstå at dette gjelder C2D og A64X2 i dag også, selv om det ligger langt inne hos meg å anbefale AMD til noen :) Dog kan det ha noe med iveren jeg følte da Intel lanserte C2D som førte til at jeg satte endel penger i Intel aksjer(de har gått opp med 20%+ siden da!), i ettertid satte jeg ikke nok penger i dette, egentlig bare lommerusk... :(

Lenke til kommentar
Det var en god stund at AMD lå på ytelsestoppen med sine A64 prosessorer. Core2Duo ser ut til å ha overtaket nå, men å si at det "alltid" har vært slik er bare tull, tull og mer tull. Det samme gjelder påstanden din om at nVidia "alltid" har tårnet over ATI.

7940375[/snapback]

 

Hm, var jo akkurat det jeg skulle si jo... :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...