Gå til innhold

VG: PS3-prisen spikret


_norse_

Anbefalte innlegg

VG artikkel

 

Nå er den endelige prisen spikret: listeprisen inn til butikk vil bli 6.000 kroner inkludert moms.

 

Og den første til å sette ut-pris på konsollen er Komplett.no, som nå har hevet sin utsalgspris fra 5.500 kroner til 5.995 kroner. Dette skal etter det VG Nett kjenner til være basert på en rabatt på listeprisen fra Playstation-distributør Nordisk Film Interactive.

 

Det er derfor sannsynlig at enkelte butikker vil kjøre en pris på like i underkant av 6.000 kroner ved lansering, mens andre vil ha en pris på noen hundrelapper over 6.000 kroner.

 

Ingen store overraskelser, men greit å få det avklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

De som har råd til en ps3 lar seg vel ikke avskrekke av noen hundrelapper til... Syntes Nordisk Film burde fulgt MS Norge sitt eksempel, men det er da bare meg...

Lenke til kommentar
Skuffende, hadde regnet med 5500,- hos de fleste, og kanskje ned mot 4990,- som lanseringspris hos Elkjøp.

 

Kanskje på tide å kansellere bestillingen hos Komplett? Begynner å koste mer enn jeg tror det vil smake før de store titlene kommer. :hmm:

 

Lars

7875369[/snapback]

 

Du burde jo ikke kansellere forhåndsordren hos Komplett, så lenge du har kjøpt den der for 5495,-, så er de pliktig til å selge den til deg for den prisen.

Lenke til kommentar
Men dessverre en meget feilaktig lov nå som dollarkursen 6,27.

 

MS ganger med 8,5 når det gjelder Xbox 360 (€399 - Kr.3.395,-).

7875333[/snapback]

 

Huh? Den har ikke det fnugg med hva prisen på dollaren er.

 

Tommelfingelregelen er at du skal alltid gange med 10x hva prisen er i USA for å få hva den blir i Norge i kroner.

 

Øystein

Lenke til kommentar

 

Du burde jo ikke kansellere forhåndsordren hos Komplett, så lenge du har kjøpt den der for 5495,-, så er de pliktig til å selge den til deg for den prisen.

7875380[/snapback]

 

Så lenge de har oppgitt at dette er et estimat og at den endelige prisen ikke er kjent, så er de vel ikke pliktig til å selge til den prisen

Lenke til kommentar
Skuffende, hadde regnet med 5500,- hos de fleste, og kanskje ned mot 4990,- som lanseringspris hos Elkjøp.

 

Kanskje på tide å kansellere bestillingen hos Komplett? Begynner å koste mer enn jeg tror det vil smake før de store titlene kommer. :hmm:

 

Lars

7875369[/snapback]

 

Du burde jo ikke kansellere forhåndsordren hos Komplett, så lenge du har kjøpt den der for 5495,-, så er de pliktig til å selge den til deg for den prisen.

7875380[/snapback]

 

Jeg regner med at Komplett og andre nettbutikker har hatt masse synlige forbehold om at prisen kan forandres seg og ikke er endelig.

 

Øystein

Lenke til kommentar
Men dessverre en meget feilaktig lov nå som dollarkursen 6,27.

 

MS ganger med 8,5 når det gjelder Xbox 360 ($399 - Kr.3.395,-).

7875333[/snapback]

 

Huh? Den har ikke det fnugg med hva prisen på dollaren er.

 

Tommelfingelregelen er at du skal alltid gange med 10x hva prisen er i USA for å få hva den blir i Norge i kroner.

 

Øystein

7875395[/snapback]

Vel, det avhenger jo litt av hva dollarkursen faktisk er. Synes det er merkelig om vi må kjører samme tigangeren selv om kursen på amerikanske dollar er 9 eller 6. Det tilsvarer faktisk 50% mer avanse for mellomleddet.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Omtrent som forventet, kanskje litt dyrere. Trodde den skulle lande på 5500, men nå ser det ut til at vi kan forvente å måtte betale oppimot 6000 bare for konsollen.

Og den går neppe ned i pris med det første, med andre ord lenge til jeg har råd til den. Og om jeg hadde hatt 6000 nå så hadde jeg ikke kjøpt uansett, det er foreløpig ikke særlig mange interessante spill, og dessuten syns jeg det er litt drøyt for lommeboka mi å punge ut 6000 for en spillkonsoll.

Hadde jeg vunnet noen millioner i lotto så skulle jeg riktignok gjort et unntak og gitt 6000 for den, men. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Hvorfor trur "alle" at prisen synker 1-2 måneder etter lansering? Prisen på  Nintendo Wii har ikke gått noe ned (elkjøp satt opp prisen på Wii rett etter lansering). Og Xbox 360 koster vel omtrent det samme som ved lansering!

 

Skal ikke ha PS3 pga. blodpris + INGEN fristende spill som er kunngjort :thumbdown:

7875433[/snapback]

Tja, Ved den orginale xbox-launchen i europa solgte maskina så dårlig at MS satt ned prisen kun få uker etter launch. Ikke utenkelig at det samme skjer med ps3, uten at jeg selv vil påstå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...