Gå til innhold

Har religiøse lavere IQ enn ateister?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge denne artikkelen har en dansk professor gjort undersøkelser som han hevder viser at religiøse har lavere IQ enn ateister. Tidligere har han  også hevdet at menn har høyere IQ enn kvinner.

 

Stemmer den nye teorien også? Hva mener dere?

7825065[/snapback]

 

Vel, det forklarer mye. Må nok si meg enig i den siste teorien hans også.

Endret av jurg
Lenke til kommentar

De aller, aller dummeste menneskene jeg har møtt har vært menn, mens jeg aldri har truffet en smart dame, så jeg tror det har litt mer med fordeling å gjøre. Vi har alle geniene verden har sett (Einstein, Da Vinci, Aristotles, Pynchon, Darwin, meg), hvor 99,9% har vært menn, men samtidig har verden sett en god del idioter og mesteparten der også har vært menn. Kvinner derimot har ikke gjort så mye ut av seg og har for det meste bare eksistert, uten å bidra noe særlig. Jeg tror vi snakker mye høyere standardavvik hos mennene.

 

Når det gjelder religiøse så er det nok en konsekvens av de religiøse er de fattigste og de mest håpløse som trenger noe å støtte seg til, og fordi de er fattig får de ikke skikkelig utdanning og blir mekanikere elns.

Lenke til kommentar
Kvinner har ikke hatt de samme mulighetene som menn gjennom historien.

 

Men nevner marie curie som er nobelprisvinner i fysikk og kjemi

7825295[/snapback]

Hun døde også av stråleskader. Ikke veldig smart vil jeg si.

7825307[/snapback]

Tror ikke noen var klar over de farene på den tiden.

Det fantes radioaktive hjelmer på den tiden for at man skulle bli klar i hodet.

En oppfinnelse av en mann.

Lenke til kommentar
Kvinner har ikke hatt de samme mulighetene som menn gjennom historien.

 

Men nevner marie curie som er nobelprisvinner i fysikk og kjemi

7825295[/snapback]

Hun døde også av stråleskader. Ikke veldig smart vil jeg si.

7825307[/snapback]

Tror ikke noen var klar over de farene på den tiden.

Det fantes radioaktive hjelmer på den tiden for at man skulle bli klar i hodet.

En oppfinnelse av en mann.

7825319[/snapback]

Marie Currie viste om farene. Det er en grunn til at hun sluttet å bruke labassistenter.

 

Alle som kjøpte slike hjelmer var sikkert religiøse.

Lenke til kommentar
Kvinner har ikke hatt de samme mulighetene som menn gjennom historien.

 

Men nevner marie curie som er nobelprisvinner i fysikk og kjemi

7825295[/snapback]

Konspirasjon, jeg er ganske sikker på at det var Pierre som sto bak det meste. Han vant nobelprisen som hun krevde å få være med på, og etter han døde utga hun alt han hadde skrevet, bare under hennes eget navn. Litt som Hillary Clinton, egentlig.

Lenke til kommentar
Kvinner har ikke hatt de samme mulighetene som menn gjennom historien.

 

Men nevner marie curie som er nobelprisvinner i fysikk og kjemi

7825295[/snapback]

Konspirasjon, jeg er ganske sikker på at det var Pierre som sto bak det meste. Han vant nobelprisen som hun krevde å få være med på, og etter han døde utga hun alt han hadde skrevet, bare under hennes eget navn. Litt som Hillary Clinton, egentlig.

7825413[/snapback]

 

QFT! Det har vært min teori hele tiden. Endelig noen som satte den på papiret.

Lenke til kommentar

Det må være en grunn til at det ikke er så veldig mange kvinnelige toppledere eller styremedlemmer.

 

Det som er litt skremmende er at Kjell Magne, som er religiøs, var statsminister i Norge. Ikke at det er noen krise. Vi ser jo på vår kjære venn, USA, at landets leder ikke nødvendigvis trenger å være så veldig smart.

Lenke til kommentar
Vi ser jo på vår kjære venn, USA, at landets leder ikke nødvendigvis trenger å være så veldig smart.

7825784[/snapback]

Har herr Georg falt på IQ-skalaen?

 

"To Bush-bashers, it may be the most infuriating revelation yet from the military records of the two presidential candidates: the young George W. Bush probably had a higher I.Q. than did the young John Kerry."

 

"Mr. Bush's score on the Air Force Officer Qualifying Test at age 22 again suggests that his I.Q was the mid-120's, putting Mr. Bush in about the 95th percentile of the population, according to Mr. Sailer. Mr. Kerry's I.Q. was about 120, in the 91st percentile, according to Mr. Sailer's extrapolation of his score at age 22 on the Navy Officer Qualification Test." 10-04

 

En ekstra lenke:

Myten avlivet om GWB's lave IQ: http://www.snopes.com/inboxer/hoaxes/presiq.htm

Lenke til kommentar
Ifølge denne artikkelen har en dansk professor gjort undersøkelser som han hevder viser at religiøse har lavere IQ enn ateister. Tidligere har han  også hevdet at menn har høyere IQ enn kvinner.

 

Stemmer den nye teorien også? Hva mener dere?

7825065[/snapback]

IQ-tester går jo veldig mye på figurer, logikk og romfølelse, og der er nok menn bedre enn kvinner, hvertfall generelt bedre grunnlag for det.

 

Ellers vil jeg si at IQ-tester bare er tull. Det eneste IQ'en kan si om en person er hvor god den personen er til å løse IQ-tester, og INGENTING annet.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Vi ser jo på vår kjære venn, USA, at landets leder ikke nødvendigvis trenger å være så veldig smart.

7825784[/snapback]

Har herr Georg falt på IQ-skalaen?

7826087[/snapback]

Det er visse ting man forbinder med intelligens som egentlig ikke har så mye med det å gjøre, som veltalenhet, karisma og selvtillit. W mangler alle tre, ihvertfall offentlig (han er visstnok en ganske interessant fyr privat), som gjør at han fremstiller seg selv som veldig dum.

 

Det er dog ikke umulig at han er flink med matte/logikk, men det er sjeldent slike oppgaver hjelper en med å styre et land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...