Gå til innhold

Vista og Office 2007 lanseres i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Over 4000,- for 1xretail av ultimate.... så for min pc, guttungens spillepc og jentungens spillepc så må jeg ut med over 12000,- ....

det er helt villt....

Blir vel til å heise piratflagget på alle 3 pcene i heimen, igjen.....

har ikke så mye mer å si om den saken

7822344[/snapback]

1) Jeg vil tro at du verken trenger eller ønsker Vista på alle PCene hjemme.

2) Ekstra lisenser er somregel billigere enn den første

3) Hvorfor Ultimate på alle? Jeg vet ikke om jeg går rett på ultimate, Home Premium har det meste man trenger....

Lenke til kommentar

En annen ting er jo drivere til x64.. Jeg har knapt noen drivere til mitt system når det gjelder x32.. x64 er det enda verre med.. Så jeg er tvunget til å vente 1måned eller to før jeg kan installere og bruke Vista Ultimate :cry:

 

Noen spurte om det er noen forskjell på denne Vista versjonen som kommer nå, kontra RTM.. Noen som vet det?

 

Når det gjelder Windows Live Messenger, så var det vell egentlig meningen at fullversjonen av 8.1 skulle komme likt med Vista.. Så kanskje den vil ha bedre Vista support..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

4 495,- ink. mva. for Microsoft Windows Vista Ultimate Retail hos Netshop...Nei her blir det garantert piratverson som det har vært med XP pro...OEM utgaven er heller ikke noe alternativ....Ikke for mannen i gata disse prisene.. :whistle:

 

Prisen for Microsoft Office Professional 2007 Norsk er på hele 5 450,- ink. mva....Helt sinnsykt..... :thumbdown:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
4 495,- ink. mva. for Microsoft Windows Vista Ultimate Retail hos Netshop...Nei her blir det garantert piratverson som det har vært med XP pro...OEM utgaven er heller ikke noe alternativ....Ikke for mannen i gata disse prisene.. :whistle:

7822394[/snapback]

 

Uff, så stress med piratkopiert OS da.. Må du sikkert cracke støtt og stadig, hvis du ikke klarer å skaffe en VLK key..

 

Så lykke til, jeg betaler gjerne litt for å slippe det jeg da :p

Nå får jeg min gratis igjennom jobben til stefaren min da :D

Vista Ultimate, it's on is way.. The drivers, still unknow :dontgetit:

Lenke til kommentar
Over 4000,- for 1xretail av ultimate.... så for min pc, guttungens spillepc og jentungens spillepc så må jeg ut med over 12000,- ....

det er helt villt....

Blir vel til å heise piratflagget på alle 3 pcene i heimen, igjen.....

har ikke så mye mer å si om den saken

 

ps

engelsk og norsk retail koster $644 dollar (4189/6,5 ca dollarpris) , men kjøper du den i usa slipper du unna med

$378.99 ... litt overprisa her til lands?

7822344[/snapback]

For mange vil nok Home Premium holde lenge :)

Lenke til kommentar
4 495,- ink. mva. for Microsoft Windows Vista Ultimate Retail hos Netshop...Nei her blir det garantert piratverson som det har vært med XP pro...OEM utgaven er heller ikke noe alternativ....Ikke for mannen i gata disse prisene.. :whistle:

 

Prisen for Microsoft Office Professional 2007 Norsk er på hele 5 450,- ink. mva....Helt sinnsykt..... :thumbdown:

7822394[/snapback]

Hvorfor er ikke OEM ett alternativ? Med mindre du skifter komponenter ofte, så burde det jo ikke være ett problem. Dersom du ikke har råd til 4000kr for OSet, så regner jeg egentlig med at du ikke skifter CPU, HK, etc så veldig ofte :) Regner med at jeg kjøper OEM dersom retail ikke synker.

 

Office har alltid vært ekstremt dyrt da, selv har jeg fått det billig gjennom en firmaavtale og jeg ser vel heller ikke noen god grunn til å oppgradere Office med det første. Privat er jeg ikke så avansert, det jeg bruker er Outlook, Word og Excel, de to siste i begrenset omfang privat. Det er på jobben jeg bruker denne programvaren og for dem er dette en liten investering.

Lenke til kommentar
4 495,- ink. mva. for Microsoft Windows Vista Ultimate Retail hos Netshop...Nei her blir det garantert piratverson som det har vært med XP pro...OEM utgaven er heller ikke noe alternativ....Ikke for mannen i gata disse prisene.. :whistle:

 

Prisen for Microsoft Office Professional 2007 Norsk er på hele 5 450,- ink. mva....Helt sinnsykt..... :thumbdown:

7822394[/snapback]

Hvorfor er ikke OEM ett alternativ? Med mindre du skifter komponenter ofte, så burde det jo ikke være ett problem. Dersom du ikke har råd til 4000kr for OSet, så regner jeg egentlig med at du ikke skifter CPU, HK, etc så veldig ofte :) Regner med at jeg kjøper OEM dersom retail ikke synker.

 

Office har alltid vært ekstremt dyrt da, selv har jeg fått det billig gjennom en firmaavtale og jeg ser vel heller ikke noen god grunn til å oppgradere Office med det første. Privat er jeg ikke så avansert, det jeg bruker er Outlook, Word og Excel, de to siste i begrenset omfang privat. Det er på jobben jeg bruker denne programvaren og for dem er dette en liten investering.

7822432[/snapback]

 

 

OEM er ikke noe alternatv siden det blir byttet/oppgradert ett eller annet flere ganger i året på pc`n...Derfor mener jeg det rett og slett er og kaste bort pengene...Er heller ikke snakk om og ha råd eller ikke råd til og kjøpe Vista for 4500,-nkr men det er heller prinsippet om og gi så mye for ett OS som man kan få gratis på visse trackere.. :ph34r:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
4 495,- ink. mva. for Microsoft Windows Vista Ultimate Retail hos Netshop...Nei her blir det garantert piratverson som det har vært med XP pro...OEM utgaven er heller ikke noe alternativ....Ikke for mannen i gata disse prisene.. :whistle:

7822394[/snapback]

 

Uff, så stress med piratkopiert OS da.. Må du sikkert cracke støtt og stadig, hvis du ikke klarer å skaffe en VLK key..

 

Så lykke til, jeg betaler gjerne litt for å slippe det jeg da :p

Nå får jeg min gratis igjennom jobben til stefaren min da :D

Vista Ultimate, it's on is way.. The drivers, still unknow :dontgetit:

7822408[/snapback]

 

 

Vil heller sitte noen timer og få til en evt crack en å jobbe de mange timene vista vil koste.. alt opp til over 4000, er noen timer på jobb det.

Lenke til kommentar

Microsoft klarifiserer lisensreglene for OEM utgavene av Vista:

 

Link

 

Microsoft representative confirmed that users may buy an OEM copy of Windows Vista at a substantial discount, provided they adhere to the terms of the license – which, incidentally, may mean providing support for family members.

 

In addition, users should still be subject to the same familiar re-activation restrictions as users of a retail Vista license and Windows XP, a spokeswoman said. Users can alter the PC's hardware substantially, but they will be forced to reactivate – not repurchase the OEM software – if they do, she said.

 

Dette betyr altså at alle kan kjøpe en OEM lisens uten å bekymre seg for å måtte kjøpe ny lisens dersom man oppgradere komponenter senere. Det eneste du må gjøre for å aktivere etter en vesentlig oppgradering, er altså å ringe Microsoft.

 

Den eneste forskjellen mellom Retail og OEM utgaven er altså i praksis kun innpakning, dokumentasjon, og at system bygger (i dette tilfellet oss) må stå ansvarlig for support.

Lenke til kommentar
Om dette er korrekt så blir jeg glad :)

7822545[/snapback]

 

Det er klare tale, direkte fra Microsoft. Så det kan ikke bli mer offisielt enn det :)

 

Jeg stoler såpass på dette at jeg sørget for å reservere en OEM Ultimate Vista fra Netshop Oslo, før jeg la inn innlegget :thumbup:

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar

Nå som det endelig kommer et nytt operativsystem fra Microsoft så klarer de ikke mer enn dette.

 

Mange av "nyhetene" deres er ting som andre har hatt i seg lenge, som widgeter blant annet.

 

Nå vil jeg heller ikke si at debanebrytende nyinnvinningene deres som de lovde har vært noen stor hit akkurat. Jeg vil heller kalle programvaren deres for en evolusjo/ videre utvikling av Windows XP framfor noe banebrytende. Noe som jeg synes er veldig trist, siden de kunne hatt muligheten til bedre sitt noe frynsete rykte.

 

Enda en ting som er negativt er alle de forskjellige utgivelsene for hjemmemarkedet. Allerede her er det klart at Microsoft er langt fra Apple sin filosofi om at "Less is more" dessverre. Hjemmebrukere trenger ikke tre ulike versjoner, slik som man hadde med Win 98 (ME nevnes ikke, da det igrunn bare var tragisk).

 

Det hadde holdt lenge med en hjemmeversjon, en bedriftsversjon og en serverversjon. Eller enda enklere, en vanlig versjon og en server versjon.

 

Til slutt vil jeg nevne bare at det er rart de ikke tilbyr WIndows Vista i nedlastbar versjon. Det er ikke å komme vekk fra at det å selge OS på CD/DVD begynner å bli litt gammeldags. Også her kunne de fått en fordel de dessverre ikke benyttet seg av.

 

Konklusjonen må nok bli at Microsoft ikke har klart å imponere så særlig denne gangen.

Lenke til kommentar
bla bla bla

7822582[/snapback]

 

Dette er nok din mening ja. Min mening er at Vista er milevis bedre enn XP. Stabiliteten og siste finpuss skjønner jeg at jeg desverre må vente med til minst SP1, men funksjonene som ligger i systemet synes jeg er mye bedre enn XP.

 

Innebygd søk i startmenyen, breadcrumb-menyen for å bla seg frem og tilbake i explorer (denne er fantastisk), utseendet osv.

 

Hva så om gadgets/widgets har blitt gjort av andre før? MacOSX rippet det jo de også.

 

Sist jeg sjekket kommer Vista i nedlastbar versjon, bare ikke i Europa enda tror jeg.

Lenke til kommentar
Va helt grusomt dyrt. Hadde ikke nølt med å kjøpe hadde jeg visst om hvordan det fungerte med utskifting av hardware og sånt.

 

Skal skifte ut noe av innmatten i PC-en min og vil ikke bruke opp "en av installasjonene" på denne her.

7822148[/snapback]

Gikk de ikke bort fra det tullet med at man kun kunne oppgradere en gang? Var jo et usannsynlig latterlig tiltak. Jeg hadde aldri kjøpt Vista hadde de hatt det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...