Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Derfor bør pedofili legaliseres


muggsopp

Anbefalte innlegg

Bare for å avklare enda flere spørsmål som har kommet inn her.

 

Hensikten med disse innleggene er egentlig flerdelt. Ikke bare er disse ironisk ment (og ja, mange har faktisk ledd godt i skjegget over ironien), men de er også en liten tankevekker over hvor lite som skal til i samfunnet før vi faktisk har denne debatten i offentlig media. Vi kommer heller ikke unna dette som et slående eksempel på hva GOD ironi er.

 

Libertarianisme og hedonisme, hvertfall slik det praktiseres og omfavnes i samtidspopulærlitteratur og prosa, film, etc.., visker ut mange av de moralske grensene man må krysse for å adaptere pedofili i samfunnet uten moralske kvaler. Det første steget på vei for å viske ut en av hovedgrensene for dette, er nemlig å politisk pålegge kirken å forfekte noe den er religiøst forpliktet til å ta avstand fra, nemlig homofili. Dette bringer også fram behovet for å påpeke at jeg ikke er homofob slik mange skal ha det til.

 

Hvis vi nå snur litt på skiva, slik Cofidis prøvde på i et umodenhetens krumspring, ser vi også eksempler på at ungjenter/unggutter tilbyr sex i bytte mot andre gjenytelser til eldre representanter av det samme eller motsatte kjønn. Hvor mange overskrifter i duren av "Solgte sex for kontantkort" har vi ikke sett i media så langt? Dette bringer på det rene at det er også mange som feilaktig får passet påskrevet som pedofile når det er ungjenter som tar initiativet uten å opplyse om sin faktiske alder. Dette er også en moralsk grense som er visket ut med dagens fokus på hedonistiske prinsipper i samfunnsmoralen. Vi ser jo stadig eksempler på at tilfeldig sex ansees som bra fordi det gir nytelse, noe som er et klassisk skoleeksempel på hva hedonisme er. Gjennom en adapsjon av dette inn i samfunnsnormene, kan vi faktisk også anta at det å ha penger på mobilen (hvertfall for ungdom) er et tilfredsstillende faktum. Dersom tilfredsstillelse er rett, og man kan ha sex med eldre folk fra samme eller motsatte kjønn for å få penger på kontantkortet sitt, har man altså sagt at det implisitt er rett å ha sex med eldre menn/kvinner for å få kontantkort. Dette er hedonisme i praksis.

 

Håper dette avklarer noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis vi nå snur litt på skiva, slik Cofidis prøvde på i et umodenhetens krumspring

Høh? Hva er umodent med mine utspill? Jeg har mine syn på saken, slik som du og andre har.

 

"Solgte sex for kontantkort"

Da blir det snakk om en gjennytelse, noe som blir helt feil, og da kan man muligens også begynne å diskutere frivillighetsspørsmålet rundt dette. Vill f.ex. jenta hatt sex med mannen hvisd hun ikke hadde fått kontantkort?

Lenke til kommentar
Si etter meg alle sammen: "Ironi fungerer ikke på internettforum." Slik er det bare. Ironi forutsetter at taler og tilhører har felles koder, og det kan man ikke forvente av et ukjent publikum.

 

Skjebnen til denne tråden avhenger av trådstarters fortsatte deltagelse og vilje til å diskutere dette. Han antyder i sin andre post at dette er en provokasjon "skrevet kun for å fiske etter reaksjoner". Det blir det sjelden annet enn bråk av. Vi får se.

 

I mellomtiden holder vi det saklig. Om dere synes emnet fortjener det eller ikke er underordnet. Minner om min medmoderators innlegg tidligere i tråden:

Bare fordi folk skriver et kontroversielt innlegg, så betyr ikke det at det er fritt vilt med toskete innlegg og personangrep. Om man ikke har noe fornuftig å si om dette temaet, så hold dere unna tråden.

7740312[/snapback]

 

Ytterligere poster som går på person eller trådens eksistensberettigelse blir slettet. Det siste kan dere ta opp med moderator på PM.

 

Edit: Vi holder denne diskusjonen prinsipiell. Folks pedofile erfaringer er ikke tema.

 

Geir :)

7741276[/snapback]

 

For å ta det med ironi først:

 

I 2001 hadde videregående skoler en norskeksamensoppgave basert på ironi. 66% strøyk pga. denne. Ser du noen likheter her?

 

Jeg må likevel gi dere moderatorer høylydt applaus for at dere har valgt å la tråden stå av prinsippielle grunner. De fleste ville normalt ha slettet denne, og gjort som vi har gjort i altfor mange år, nemlig prøvd å tie fenomenet pedofili ihjel. Takk for at dere respekterer og hedrer ytringsfriheten og den frie debatt :thumbup:

 

Det at jeg bare provoserer med denne tråden, ble sagt litt i affekt "in the heat of the moment". Jeg vil gjerne ha en debatt på dette temaet her, rett og slett fordi det er noe vi trenger sårt, hvertfall nå som vi kan ha konstruktive meninger, og ikke rautende og rabiate småbarnsforeldre som på liv og død vil drepe debatten (unnskyld formuleringen), tilstedet her.

 

Jeg vil mer enn gjerne delta i debatten, dersom dere moderatorer holder lynsjemobben i bånd.

Lenke til kommentar
Så synd at ingen andre er enige med dere.

..men noen er det.

 

Kan dere ikke bare være fornøyd med de over 16 som vil være i kontakt med dere? La småungene være i fred!

7742859[/snapback]

Hva med de småungene som ønsker kontakt med oss da?

7742894[/snapback]

Da kan de som vil ha kontakt, vente til de er 16 år.

Lenke til kommentar
Si etter meg alle sammen: "Ironi fungerer ikke på internettforum." Slik er det bare. Ironi forutsetter at taler og tilhører har felles koder, og det kan man ikke forvente av et ukjent publikum.

7741276[/snapback]

For å ta det med ironi først:

I 2001 hadde videregående skoler en norskeksamensoppgave basert på ironi. 66% strøyk pga. denne. Ser du noen likheter her?

7743077[/snapback]

Quod erat demonstrandum, antar jeg...

 

Men resultatet hadde vært det samme om 90% ikke strøk. Rett og slett fordi de som tar ironien ikke er problemet. De poster bare dersom emnet ellers interesserer dem. Men de 10% som ikke tok den ville fortsatt blitt provosert. Og på dette forumet er de like velkomne alle sammen, både Mor Nille og Erasmus Montanus. Her er ingen opptaksprøve.

 

Og det er heller ikke formålet med debatt at alle utsagn skal tolkes ironisk. Det er ikke noe formelt galt i å tolke en tråd som denne bokstavelig og argumentere deretter. Derfor er ironi en risikosport. Blir du feiltolket har du strengt tatt deg selv å takke. "Se det fikk Fanden fordi han var dum, og ikke beregnet sitt publikum", som salig Ibsen sa.

 

Men dette er off topic. En diskusjon om ironi kan vi ta et annet sted og en annen gang.

 

Jeg vil mer enn gjerne delta i debatten, dersom dere moderatorer holder lynsjemobben i bånd.

Vi skal gjøre vårt beste, om du lar være å gi dem repet du skal henges i. ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å være pedofil, det finnes svært mange som er pedofil, bare de går ikke et steg videre med fetishen sin.

 

Det er ulovlig fordi et barn på 10 år ikke har vurderingsevne eller forståelse av det å ha sex med en annen person. De er heller ikke ferdig utviklet. Ungen tror de bare leker, mens mannen mener alvor. Pågår dette lenge nok så kan barnet bli psykisk skadet og få en vanskelig oppvekst.

 

Jeg har ingen problemer med at folk er pedofil, bare de ikke oppsøker personer under 16 for å ha sex med dem.

Lenke til kommentar

Samlivsform? En pedofil samlivsform vil jo si at et barn (altså et mennenske som ikke er fullt utviklet), som regel langt under myndig alder, og et voksent menneske lever sammen. Det hele virker urealistisk.

 

Ja, det finnes noen barn og unge (langt vanligere blant unge, homofile gutter) som ønsker seksuell omgang med eldre mennesker, og om begge parter ønsker det, må det gjerne skje. Og det skjer og har skjedd, bare se på Tor-Erling Staff, han hadde som 12-åring jevnlig sex med 50-årige menn uten å ha tatt skade av det.

 

Homofili som samlivsform er noe helt annet og nå begynner jeg å bli temmelig lei av at disse to legningene sammenliknes!

Lenke til kommentar
I dagens samfunn ser vi at flere og flere blir pedofile. Dette er et sosialpopulistisk valg mange tar, spesielt siden at homofili nå har fått sin oppgang. Mange har jo et ønske om å få seg en yngre partner, og da er jo pedofili en god og naturlig vei å gå.

Nøyaktig der avskrev jeg resten av innlegget som meningsløst. Tre setninger skulle til, det viser hvor vanskelig det er å forsvare pedofili, og med god grunn.

Lenke til kommentar
Nøyaktig der avskrev jeg resten av innlegget som meningsløst. Tre setninger skulle til, det viser hvor vanskelig det er å forsvare pedofili, og med god grunn.

7754913[/snapback]

Og det var nettopp det som var trådstarters poeng og virkemiddel. Ved å komme med (argumenterbar)absurd kvasi-logikk sammenligner han flere situasjoner på flere måter for å "trekke ned" det han sammenligner med. Om jeg tolket førsteposten rett er det ikke pedofilitet som egentlig er på tiltalebenken, men den mange tiår gamle og fortsatt pågående ("hedonistiske" :)) prosessen som teoretisk kan føre til lettere syn på pedofili, og det er også trolig at det er dagens tema i denne prosessen trådstarter er uenig i.

 

Uansett om jeg har overtolket meningen med tråden må jeg si at dette er en av de trådene på forumet jeg har satt mest pris på på en god stund. Det er vanskelig å se hva som egentlig er motivet bak, og det er veldig stor sjanse for at jeg er uenig med den, men likevel en spennende skrevet førstepost.

Lenke til kommentar

Dette er uten tvil et ultrakontroversielt emne og jeg synes trådstarter er modig som tar dette opp. Resultatet ble nok som man måtte forvente, det var jo rene lynsjestemningen i starten av tråden og flere innlegg måtte slettes. Det viser bare nok en gang hvor vanskelig dette emnet er, når brukere som til vanlig fremstår som reflekterte og fornuftige mister hodet fullstendig og i rent raseri kommer med personangrep.

 

Pedofili fremstår i dag som kanskje det siste store tabuet i samfunnet. Hvis man ønsker å diskutere emnet kan det kanskje være interessant å lese hva en pedofil selv tenker. Vedkommende som står bak www.pedofili.info fremstår selv som pedofil. Siden blir dermed veldig partisk, men tar man seg tid til å lese gjennom det han skriver, vil man se at det også er mye godt faktastoff å finne. Det er nok endel på denne siden jeg er uenig i, men jeg synes likevel den fremstår som relativt seriøs og det ligger uten tvil svært mye arbeid bak. Det kan jo være smart å høre litt på hva den "tiltalte" selv har å si før man henger han, eller hva?

 

Jeg velger å bruke gjestepost-funksjonen på dette innlegget da jeg ikke har noe behov for at navnet mitt skal tilknyttes et emne folk har så sterke meninger om som dette.

Lenke til kommentar
Dette er noe av det mest provoserende jeg har lest på lenge og ønsker att denne fjernes eller stenges av helt åpenbare grunner.

7739811[/snapback]

Du liker ikke meningene i en post, og derfor vil du ha den fjernet? Ytringsfriheten gjelder på dette forumet, som i resten av landet vårt.

 

Videre er dette også et sleivspark til den offentlige prosessen for å sidestille homofili med heterofili som samlivsform. GReit nok at homofile er mennesker som har menneskerettigheter som alle andre, men hvorfor skal jeg få tredd nedover øra, uansett hvor jeg snur meg, at homofili, det er så herlig atte...

7740117[/snapback]

Synes du virkelig at minoriteter ikke burde ha rett til å ytre sine meninger?

 

Hva med de småungene som ønsker kontakt med oss da?

7742894[/snapback]

De småungene som ønsker å ta kontakt med dere er nysgjerrige, men ikke gamle nok til å forutse hvordan ting de gjør nå kan påvirke dem senere i livet. De er ikke i stand til å ta et reflektert valg, og burde derfor heller ikke bli satt i en situasjon hvor de blir tvunget til å gjøre et valg.

 

Jeg respekter ikke pedofile om det er det du prøver å få frem.  (lynsjer kommer hjem til deg om de ønsker, og dritter i denne tråden..)

7743101[/snapback]

Jeg synes absolutt du burde respektere pedofile som ikke lever ut legningen sin. De gjør samfunnet en tjeneste ved å holde legningen sin i sjakk, og å hate folk for ting som er medfødt blir akkurat like galt som rasisme.

 

Og hedonisme kan ikke kobles til homofili i noe større grad enn til hetrofili. Dette handler ikke om annet enn å ha sex med en likeverdig person som samtykker. Kjønn burde være irrelevant.

Lenke til kommentar

Ingenting her som holder vann! Ingen barn som kan gi samtykke til slikt. Hvor skal grensa gå, 12 år, 10 år, 5 år, spedbarn?? Finnes det noen 2 år gammle jenterunger/guttunger som gir samtykke til at eldre menn skal penetrere dem??

 

Og det nytter ikke å gi saken en pen innpakning.

 

Og noe respekt for dem vil jeg aldri få.

Skal man ha respekt for alt da fordi det er "medfødt"? Tror jeg svært lite på..

 

For min del så har pedfile knapt livets rett når man ser på hvor mye smerte de volder på småbarn. Kan til en viss grad forstå det når det kommer til 12-13 åringer som er kjønnsmodne og kan ta et vagt valg selv. Men små barn.. Finnes ingenting som forsvarer vold mot små barn (ei heller eldre barn i de fleste tilfeller).

 

Og hvorfor skal vi ta hensyn til en liten gruppe med slike sære behov? Få hjelp heller.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Ingenting her som holder vann! Ingen barn som kan gi samtykke til slikt. Hvor skal grensa gå, 12 år, 10 år, 5 år, spedbarn??  Finnes det noen 2 år gammle jenterunger/guttunger som gir samtykke til at eldre menn skal penetrere dem??

 

Og det nytter ikke å gi saken en pen innpakning. 

 

Og noe respekt for dem vil jeg aldri få.

Skal man ha respekt for alt da fordi det er "medfødt"? Tror jeg svært lite på..

7756894[/snapback]

Nei la oss hate alle som er født som avvikere! Pedofile, homofile, personer med downs syndrom, krøplinger, og folk med fregner. De er født sånn, og for det hater vi dem! Eller?

 

Noe respekt fra meg vil du aldri få, da jeg mener man skal dømme folk ut i fra hva de gjør og ikke ut i fra "hva" de er. Jeg tror knapt det finnes en gruppe jeg synes mer synd på en pedofile. Tvunget til aldri å få levd ut sine lyster eller bli en forbryter, Det er ett av to. Jeg vil aldri kunne føle medlidenhet med en pedofil overgriper. En pedofil som ikke forgriper seg derimot, mener jeg absolutt har krav på respekt. Man kan da ikke for alvor tro at noen velger pedofili, og å dømme dem pga. sin medfødte legning mener jeg er forkastelig.

For min del så har pedfile knapt livets rett når man ser på hvor mye smerte de volder på småbarn. Kan til en viss grad forstå det når det kommer til 12-13 åringer som er kjønnsmodne og kan ta et vagt valg selv. Men små barn.. Finnes ingenting som forsvarer vold mot små barn (ei heller eldre barn i de fleste tilfeller).

 

Og hvorfor skal vi ta hensyn til en liten gruppe med slike sære behov? Få hjelp heller.

Du må skille mellom pedofile og pedofile overgripere her. ;) Og hadde det vært en enkel kur for pedofili, tror jeg ikke vi hadde hatt pedofile.

 

NB: Jeg har forsøkt å bruke sarkasme i mitt første avsnitt, og tror det var vellykket/forståelig da jeg tok med "folk med fregner". For sikkerhets skyld nevner jeg det allikevel, så jeg ikke blir flamet lukt til helvete.

Lenke til kommentar
I dagens samfunn ser vi at flere og flere blir pedofile. Dette er et sosialpopulistisk valg mange tar, spesielt siden at homofili nå har fått sin oppgang. Mange har jo et ønske om å få seg en yngre partner, og da er jo pedofili en god og naturlig vei å gå.

7739749[/snapback]

Hvilke relasjoner det er mellom homofili og pedofili har jeg vanskelig med å forstå.

Homofili er fundamentalt forskjellig fra pedofili på det grunnlaget at homofile som regel er forhold mellom voksne mennesker over den seksuelle lavalder som er i stand til å ta sine egne valg og vurderinger. Pedofili derimot er pr. definisjon forhold med barn under den seksuelle lavalderen som på ingen måte har de samme evnene eller refleksjonsgrunnlag for å gjøre egne valg og vurderinger. Forøvrig er det vel også et makt og manipulasjonsaspekt ved pedofili som jeg tviler man finner blant voksne homofile par.

Lenke til kommentar
Pedofili derimot er pr. definisjon forhold med barn under den seksuelle lavalderen som på ingen måte har de samme evnene eller refleksjonsgrunnlag for å gjøre egne valg og vurderinger.

Du prater i vei om definisjoner, men det er ganske tydelig at du aldri har sett en definisjon på pedofili. Pedofili er pr. definisjon en seksuell legning (eller fetish) hvor en person føler seksuell tiltrekning overfor prepubertale barn. *kilde

Seksuell omgang med barn regnes som et seksuelt overgrep og straffes som en alvorlig forbrytelse, uavengig om gjerningsmannen er pedofil eller ei.

 

Pedofili har ingen sammenheng med den seksuelle lavalderen i Norge (eller andre land), ordet pedofili er faktisk ikke nevnt i lovteksten engang. Det er en utbredt misforståelse både blant media og folk flest at pedofili er det samme som overgrep mot barn, men dette er ikke tilfellet. Til og med topicen i emnet her fremstår som fullstendig meningsløs da pedofili allerede er fullt lovlig.

 

At en person som innleder et forhold til en under den seksuelle lavalderen uten videre skal være pedofil slik du påstår, blir en relativt meningsløs påstand da den seksuelle lavalderen varierer i ulike land. I Spania er lavalderen 13 år. Betyr det at en nordmann som har sex med en 15-åring er pedofil, mens en spanjol ikke er det? Det høres ganske dumt ut, ikke sant?

 

Seksuelt samvær med personer under 16 år er forbudt i Norge, men det betyr ikke nødvendigvis at man er pedofil hvis man finner en 15 år gammel jente attraktiv. En 15-åring er jo sjeldent på det prepubertale stadiet. Å innlede et forhold til denne jenta vil likevel være forbudt her i landet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...