Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter som sminker seg


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Hvorfor sminke på menn er noe som ingen kunne ha tenkt seg nå er litt rart. Guttene  blir jo bare mer og mer feminin. Langt hår, emo stil, trange bukser og trange klær. Fra min erfaring etter å ha sett rundt i Tromsø. Det er nok ikke så lenge til før det blir sett på som vanlig at guttene sminker seg lett. Det er bare å vente, så skal du se :p

7808169[/snapback]

Lær dere "grepet" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis ikke sminke er feminint, hva er feminint da? Man kan f.eks. si "hvorfor er rosa undertøy feminint?" eller "hvorfor er g-streng feminint?". Ordet har en betydning. Hvis ikke den hadde det så kunne vi likesågodt fjerne ordet fra ordboka.

7809689[/snapback]

Store, røde lepper, lange øyevipper og røde kinn, er feminint. Det ser man igjen i alle verdens kulturer, f.eks. geishaene i Kina.

 

Men om en gutt bruker sminke for at huden hans skal se renere ut enn den er, hva er feminint med det? Det ser jo bare ut som en helt vanlig gutt uten kviser og arr i panna.

Lenke til kommentar

Nei, gutten ser helt vanlig ut når man faktisk ser kvisene og arret i panna. Men har ikke alle guttene som bruker sminke hverken en hel haug med kviser eller et arr i panna.

 

Jenter har vanligvis ikke store røde lepper og røde kinn slik jeg har sett idag. Men de bruker da en god del sminke både i hud, rundt øyne og på lepper daglig. Med dette ser man ofte ca. 100 ganger penere ut. Denne dagligdagse typen sminke er femint. Den du beskriver er det gamle idealet av det som ble sett som feminint. Ingen bruker slik sminke til vanlig lengre. Sminke er en feminin ting.

Lenke til kommentar
Uansett - i dyreverdenen er det som regel alltid den mannlige rasen som gjør de maskuline tingene, men de kvinnelige dyrene gjør mer kvinnelige ting. Kvinner er som regel renere enn menn (i gjennomsnitt). Kuer er mye renere enn okser. Løver springer ut i savannen og jakter etter mat og diverse, mens mor er hjemme og slikker potene. Vil si at det er helt naturlig at den mannlige rasen er den som er den 'mandige' og maskuline.

7807625[/snapback]

 

har du egentlig snøring på hva du prater om? virker ikke som du har sett løvenes konge, en gang. hos løvene er det mor som er ute og jakter, mens far slapper av hjemme med poteslikking. og, hos mange dyr, særlig hos fisk og fugl, er det hannen som jåler seg opp for å få dame. når ble dette maskulint? du kommer ikke særlig langt ved å trekke linker til dyreriket. det er hovedsaklig blant pattedyr at man finner mannlig maskulinitet, men også her finnes det mange merkelige patenter. menneskelig bevissthet setter litt spesielle kår for arten vår, så sminke hos gutter er nok mer en bivirkning av den evolusjonære historien vår enn en direkte faktor ved kjønnsforskjeller og valg av make.

Lenke til kommentar

Regner med at om noen år så blir det mer vanlig at gutter sminker seg. Selv om jeg selv ikke kommer til å orke. Når jeg nærmer meg 30 så regner jeg med at jeg blir halvveis skallet, så da er jeg ikke noe scoop uansett om jeg sminker meg aldri så mye.. :D

 

Sånn mer seriøst, så skipper jeg glatt sminke. Jeg bruker godlukt og fikser håret, kler meg skikkelig. Det får holde for min del. Såfremst dama gjør det samme, så er alt i orden. (men hey, når jeg kan trene i ~2timer hver dag for å se bra ut, så må for all del andre trø seg inn med sminke til de er hvite i ansiktet. Personlig har jeg ikke tenkt å sjekke opp gutter med det første, jeg tror ivertfall ikke at jeg er homo... Så da føler jeg liksom ikke at det angår meg så veldig mye)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Personlig har jeg ikke tenkt å sjekke opp gutter med det første, jeg tror ivertfall ikke at jeg er homo... Så da føler jeg liksom ikke at det angår meg så veldig mye)

7810671[/snapback]

 

Får inntrykk av at du sier at man sminke seg for å sjekke opp gutter, enten man er gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Nei, gutten ser helt vanlig ut når man faktisk ser kvisene og arret i panna. Men har ikke alle guttene som bruker sminke hverken en hel haug med kviser eller et arr i panna.

 

Jenter har vanligvis ikke store røde lepper og røde kinn slik jeg har sett idag. Men de bruker da en god del sminke både i hud, rundt øyne og på lepper daglig. Med dette ser man ofte ca. 100 ganger penere ut. Denne dagligdagse typen sminke er femint. Den du beskriver er det gamle idealet av det som ble sett som feminint. Ingen bruker slik sminke til vanlig lengre. Sminke er en feminin ting.

7810444[/snapback]

Sminke er det du gjør det til. Sånn som fargen rosa og langt hår. Det kan være maskulint, det kan være feminint. :)

Lenke til kommentar
Nei, gutten ser helt vanlig ut når man faktisk ser kvisene og arret i panna. Men har ikke alle guttene som bruker sminke hverken en hel haug med kviser eller et arr i panna.

 

Jenter har vanligvis ikke store røde lepper og røde kinn slik jeg har sett idag. Men de bruker da en god del sminke både i hud, rundt øyne og på lepper daglig. Med dette ser man ofte ca. 100 ganger penere ut. Denne dagligdagse typen sminke er femint. Den du beskriver er det gamle idealet av det som ble sett som feminint. Ingen bruker slik sminke til vanlig lengre. Sminke er en feminin ting.

7810444[/snapback]

Sminke er det du gjør det til. Sånn som fargen rosa og langt hår. Det kan være maskulint, det kan være feminint. :)

7811592[/snapback]

Absolutt!

Det har masse å gjøre med mengden av sminke man bruker f.eks.

Lenke til kommentar
Får inntrykk av at du sier at man sminke seg for å sjekke opp gutter, enten man er gutt eller jente?

7810727[/snapback]

Hehe, nei, var ikke det jeg siktet til. Det jeg mente var at jeg bryr meg heller lite om hva andre folk gjør og/eller ikke gjør, såfremst det ikke påvirker meg.

Ser liksom ikke grunnen til at jeg skal bry meg så veldig mye om det, ønsker man å ta på seg ansiktskrem, brunkrem el. så værsågod for meg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Javel? Så rosa sminke og langt hår kan også være maskulint? Vi kan like gjerne fjerne ordene fra ordboka hvis det skal være på den måten.

7819462[/snapback]

 

Så alt som står i ordboka er lov i den form av at "sånn er det, og sånn blir det" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...