Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter som sminker seg


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Her har du langt hår og mye sminke. Jeg synes han er veldig maskulin.

7820377[/snapback]

 

Må si meg enig i akuratt det, men hvis du tenker på sminke i selve filmsammenhengen (altså for å se bedre ut på kamera, eller sminket for å se maskulin ut), så kan det vel regnes som et unntak?

Men allikevel, et godt eksempel.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hva faen er poenget med ord i det hel tatt da?

7820451[/snapback]

Nei hvem veit...

 

Det står jo ikke HVA som er feminint i ordboka gjør det(har ikke ei ordbok i nærheten...)? Trodde det bare stod hva ordet betydde...

7820487[/snapback]

 

Arh... ordboka legger jo bare en generell definisjon/betydning i/av ordet? Det er jo vi selv som bestemmer hva ordene skal bety i forhold til oss selv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Feminin -t (typisk kvinnelig).

 

Nå vet du jo hva ordet betyr, men hva som er kvinnelig for deg er nødvendigvis ikke det samme som alle andre.

7820635[/snapback]

 

Neinei, sant det der.

Lenke til kommentar
De som sier det er femi å sminke seg.. er det også femi å bruke solkrem i syden?

Blir det ikke litt ala det samme?

7736065[/snapback]

Den der parallellen har ingen logikk. Solkrem har overhodet ingenting med femininitet å gjøre, men det har sminke.

 

Så til spørsmålet, ja jeg syns det er femi at gutter sminker seg, men hey, whatever floats your boat. Uansett hva som skjer, så kommer jeg aldri til å ta i på noe slikt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Gutter skal _IKKE_ bruke sminke. Greit nok at du vil dekke over eventuelle brannskader o.l. men for oss vanlige er det et no-no.

7828956[/snapback]

 

Ut i fra hva du sier, får jeg intrykk av at du ser på deg selv som "overnormal" ?

Og hvem er du til å bestemme hva som er normalt eller ikke?

Lenke til kommentar

Lynkurs i debatt-teknikk:

 

- Når du flagger egne meninger, begynn setningen med "Etter min mening, ..." eller avslutt med "..., mener jeg." evt. "..., synes jeg."

 

- Er dette valgfritt? NEI!

 

- Er dette nødvendig? JA!

 

Hvis du skriver: "Gutter som sminker seg er feminine", betyr det noe HELT ANNET enn "Gutter som sminker seg virker feminine, synes jeg."

 

(sukk)

Lenke til kommentar

Hva slags sminke er det vi snakker om egentlig? Litt sexy rødfarge i kinnene, leppestift, eyeliner, neglelakk eller farge på øyelokkene? Selvsagt bare "litt" da...?

 

Lurer også på hvorfor en gutt skulle ønske å bruke "litt" leppestift eller lignende?? For sin egen del eller for å få en kompis som setter litt pris på "litt" mascara litt på knea?

Lenke til kommentar

De fleste sminkegutter bruker nok ikke sminke til å fremheve feminine trekk som røde lepper og kinn, men heller for å få huden til å se glatt ut ved å bruke foundation i panna..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...