Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter som sminker seg


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja? Uten sminke er det få jenter som er pene, bra at de bruker så lang tid med å sminke seg.

Mye av problemet ligger her:

Har selv blitt alvorlig skremt av å se enkelte jenter uten sminke. Kjente de rett og slett ikke igjen til å begynne med.

Vi blir så vant til å se en del jenter med sminke, at de ikke er til å kjenne igjen uten sminke. Men hvis du ser ei usminka jente du ikke har sett før, så blir det annerledes. I alle fall til meg. Jeg synes ikke jenter er stygge i utgangspunktet, men når man blir vant til å se dem med sminke, blir det helt rart å se dem uten.

Lenke til kommentar
Vi blir så vant til å se en del jenter med sminke, at de ikke er til å kjenne igjen uten sminke. Men hvis du ser ei usminka jente du ikke har sett før, så blir det annerledes. I alle fall til meg. Jeg synes ikke jenter er stygge i utgangspunktet, men når man blir vant til å se dem med sminke, blir det helt rart å se dem uten.

 

Jepp. Det er derfor jeg kun sminker meg for spesielle anledninger. Og hvis jeg skulle oppfattes som stygg av gutter fordi de aldri har sett en usminket jente før, så får det være. Gidder altså ikke gjøre meg selv avhengig av noe så ubetydelig som sminke.

Lenke til kommentar

For å svare på spm. til trådstarter. Nei,ikke sminke på gutter, med mindre de spiller i et band og må se tristere ut enn Sad Sam eller løper rundt og tror de er en pirat. Og når jeg treffer på gutter som bruker med tid og hårstylingprodukter på å fikse det korte håret sitt enn det jeg noensinne skulle orke på mitt, blir jeg bare lattermild.

 

Og sånn ellers synes jeg det virker slitsomt å være jente som føler hun ikke kan vise seg offentlig uten sminke. Hvem i all verden var det som sa til unge jenter at de må kline seg inn med brunkrem og pudder?! Om man skulle havne innenfor en halvmeter i nærheten av dem,ser de eldre ut i huden enn damer dobbelt så gamle som dem. Jeg har lurt noen ganger på hvilke type gutter og menn som faller for jentene som gjemmer seg bak dette laget med fasademaling.

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med menn som bruker sminke, tar manikyr, styler håret sitt eller fjerner hårvekst. Ser det er mye fordommer ute og går her, men det virker som de færreste har forstått at det fint går an å ivareta sin maskulinitet selv om man bruker skjønnhetsprodukter. Det er hvor stort nummer du gjør ut av det som avgjør om folk reagerer negativt eller ikke.

 

Sannheten er at de færreste menn eller kvinner kan skille en velsminket mann fra en naturlig kjekk mann, og at de mest idoliserte mennene som topper kvinnenes popularitetslister ofte bruker mer sminke og skjønnhetspleie enn kvinnene de tiltrekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...