Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter som sminker seg


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

eg e gutt...har langt hår eg....bruke jo selfølgelig ikje sminka, mn synes dokke det e feminint å ha langt hår??

7885427[/snapback]

Nei?

 

Bare det ikke er som Bruktbilen sa.

 

Vegard: Jeg tror han var litt ironisk og satte det på spissen.

7886121[/snapback]

Oppfattet ikke mye ironi i det innlegget, men. Uansett synes jeg det er mange her som er på grensen til å virke kjønnsdiskriminerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feminint med gutter som har langt hår?

 

Nei det synes jeg ikke. De fleste heavy Rockere og Metall folk.. (jeg hører på slik musikk men har ikke stilen)

 

Uansett de fleste sånne folk har langt hår! Og de er de minst feminine menneskene jeg har sett.

 

Ja de bruker sminke, men på en helt annen måte. ikek for å se pene ut på byen, men for å se barske og Norske ut på scenen!!

Endret av Turbo-Totto
Lenke til kommentar
For noen dager siden på skolen sminket 2 venner av meg seg. (gutter)

 

(de skulle bare tulle med det) Jeg synes dette så helt jævlig ut. både feminint og ekkelt.

selvfølgelig lo jeg masse.

 

Menn skal være menn vi skal være barske Krigere fra det kalde nord!!

 

sminke er for jenter.

7885245[/snapback]

Og jenter er svake pinglete vesener som ikke kan annet enn å se på unger vokse opp, vi skal helst ikke ha noe med dem å gjøre, ugg ugg!

7886021[/snapback]

 

Har jeg sagt noe sånt? nei ikke det.. jeg sier bare at sminke er for at jenter skal se pene ut. og at menn ikke skal ha det. hvis dete blir vanlig blant gutter kommer vi vell om noen år til å se ut som transvestitter

Lenke til kommentar
Jeg tror neppe han virkelig mente av vi skulle være barske krigere fra det kalde nord.

 

Så ikke noe kjønndiskriminerende i innlegget hans. Det var vel heller ditt innlegg som var litt kjønnsdiskriminerende :p (skjønte at det var ironi...)

7886217[/snapback]

 

 

enig.. jeg mente det ikkepå den måten.. jeg ganske snill egentlig :)

Lenke til kommentar

Minner om regler for gjesteposting:

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person.

 

En post som ikke tilfredstilte kravene om dette er slettet.

 

Kommentarer på moderering tas som vanlig ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Menn skal ikke gå med sminke, jeg mener ikke dette fordi alle menn må være barsk, det vet jeg at ikke stemmer, men fordi menn ikke trenger sminke på samme måte som kvinner trenger sminke.

 

Jeg mener at kvinner tiltrekkes ofte av en mann som ser og oppfører seg maskulint, og ikke en mann som ser ut som ei stygg dame. _Litt_ sminke er ikke så ille hvis mannen MÅ ha sminke, men da burde det se ut som om han ikke har sminke på seg.

 

Big Brother deltagerene ble sminket av proffe folk før de dro inn i huset, jeg så ikke at de hadde sminket seg fordi jeg ikke hadde sett dem før...

Lenke til kommentar
Sminke har ikke noen stor nødvendighet, det er jo bare for at de vil se penere ut, selv om de kan bli styggere hvis de gjør det feil...

7868596[/snapback]

 

Og hvorfor skal ikke gutter få lov til dette?

Enkelte perioder oppover i tiden har dette vært relativt vanlig praksis blandt personer i eliten (både kvinner og menn), hvorfor ikke nå?

Lenke til kommentar

Og jenter er svake pinglete vesener som ikke kan annet enn å se på unger vokse opp, vi skal helst ikke ha noe med dem å gjøre, ugg ugg!

7886021[/snapback]

 

Har jeg sagt noe sånt? nei ikke det.. jeg sier bare at sminke er for at jenter skal se pene ut. og at menn ikke skal ha det. hvis dete blir vanlig blant gutter kommer vi vell om noen år til å se ut som transvestitter

7886275[/snapback]

Begynner å lure på om det faktisk bare er jeg som ikke er så nøye på kjønnsroller. Først uttaler du deg som om sminke er noe negativt, så sier du at det er for jenter, men sminke på jenter er ikke negativt?

Lenke til kommentar

Trenger og blir gutter penere av å ta på seg sminke? Synes jenter at guttene blir penere med sminke? Svært subjektivt, men det kommer nok an på hvordan type sminke og mengden.

 

Gutter får lov å sminke seg, men hvis de gjør det fordi de tror de blir penere i andre sines øyner så må noen snakke med dem om enkelte ting, men hvis det gir dem selvtillit når de sminker seg så får må de for all del gjøre det.

Lenke til kommentar
Sminke har ikke noen stor nødvendighet, det er jo bare for at de vil se penere ut, selv om de kan bli styggere hvis de gjør det feil...

7868596[/snapback]

 

Og hvorfor skal ikke gutter få lov til dette?

Enkelte perioder oppover i tiden har dette vært relativt vanlig praksis blandt personer i eliten (både kvinner og menn), hvorfor ikke nå?

7886356[/snapback]

Hvorfor nå?

 

Samfunnet utviklet seg etterhvert til at ikke engang eliten brukte sminke da de sikkert oppdaget at det var feminint og rart. Disse folkene i eliten var foresten ikke helt av det normale slaget heller.

Lenke til kommentar

Og jenter er svake pinglete vesener som ikke kan annet enn å se på unger vokse opp, vi skal helst ikke ha noe med dem å gjøre, ugg ugg!

7886021[/snapback]

 

Har jeg sagt noe sånt? nei ikke det.. jeg sier bare at sminke er for at jenter skal se pene ut. og at menn ikke skal ha det. hvis dete blir vanlig blant gutter kommer vi vell om noen år til å se ut som transvestitter

7886275[/snapback]

Begynner å lure på om det faktisk bare er jeg som ikke er så nøye på kjønnsroller. Først uttaler du deg som om sminke er noe negativt, så sier du at det er for jenter, men sminke på jenter er ikke negativt?

7886385[/snapback]

 

Jeg sier at sminke på gutter er negativt ikke sminke på jenter.. du må jo se forskjellen

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest dude...
Det finnes flere gutter som fint klarer 'pulle off' sminke. Er ikke mange av dem, men nok. Og det kan se veldig tøft ut, som på Mystery f.eks.

Har Han/Hun bytta kjønn :dontgetit: For meg kan jeg nesten ikke skille på om det er mann eller kvinne.... :/

 

lol,hvis du ikke kan se om mystery er en mann eller kvinne bør du få sjekket klarsynet ditt:)

Lenke til kommentar
Det er faktisk vitenskapelig bevist at homofile menn som regel (men regler har jo unntak) har flere feminine trekk enn heterofile menn. Homofile damer er derimot mer maskuline enn heterofile damer. (kilde: En episode av 60 minutes + Alfred Kinsey)

 

Basta bom for den diskusjonen.

Og homofile menn har i større grad "kvinnelig hjerne" - altså kvinnelige egenskaper.

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/1.6455901

 

Jeg synes det er helt OK at gutter sminker seg, spesielt synes jeg litt foundation og en concealer over eventuelle urenheter er helt forsvarlig. Det er da mye verre å ha masse synlig urenheter, gutter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...