Gå til innhold

Dream Theater - verdens beste musikk?


loathsome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dream Theater er kjedlige greier. Er ikke så lenge siden jeg satt meg ned med 'Scenes From a Memory Metropolis Part II' (som jeg har forstått er et av de best likte albumene deres), og det var ingenting som festet seg. Var så vidt jeg klarte å høre gjennom hele.

 

'Liquid Tension Experiment' er litt bedre, men ikke stort mer enn det.

Lenke til kommentar
Det er bra musikk (all instrumentspilling), veldig gode musikere, alle bortsett fra vokalisten. Herregud, han ødelegger hele bandet spør du meg. Hadde han ikke vært med i bandet, hadde jeg hørt på det.

7841804[/snapback]

 

Hør Liquid Tension Experiment da! \m/

 

 

Sjekk ut Acid Rain, Biaxident, Kindred Spirits osv. Herlig musikk!

Lenke til kommentar
Det er bra musikk (all instrumentspilling), veldig gode musikere, alle bortsett fra vokalisten. Herregud, han ødelegger hele bandet spør du meg. Hadde han ikke vært med i bandet, hadde jeg hørt på det.

7841804[/snapback]

 

Hør Liquid Tension Experiment da! \m/

 

 

Sjekk ut Acid Rain, Biaxident, Kindred Spirits osv. Herlig musikk!

7842008[/snapback]

 

Hadde LaBrie forlatt DT, hadde jeg seriøst starta en svær demonstrasjon. LaBrie er en STOR del av DT.

Lenke til kommentar

tja, rent musikalsk sett er de veldig flinke. Men ikke på nivå med Symphony X, DET er virkelig ett bra prog band. Images & Words, Awake og Metropolis Part II er deres store album, men de kunne strengt tatt ha unnlatt Train of Thought...

 

Men ett veldig bra band som sagt! Men du bør sjekke ut Symphony X, litt tøffere men enda mer teknisk og fantastisk.

Lenke til kommentar
Det er bra musikk (all instrumentspilling), veldig gode musikere, alle bortsett fra vokalisten. Herregud, han ødelegger hele bandet spør du meg. Hadde han ikke vært med i bandet, hadde jeg hørt på det.

7841804[/snapback]

 

Hør Liquid Tension Experiment da! \m/

 

 

Sjekk ut Acid Rain, Biaxident, Kindred Spirits osv. Herlig musikk!

7842008[/snapback]

 

Hadde LaBrie forlatt DT, hadde jeg seriøst starta en svær demonstrasjon. LaBrie er en STOR del av DT.

7842158[/snapback]

 

vokalisten ruler :thumbup:

Lenke til kommentar
tja... han er jo det svakeste leddet, og i følge mange ikke akkurat den beste vokalisten. Men har en unik stemme, det er jeg enig i. Men en veldig stor vokalist... vel...

Hør på det første albumet hvor det er en annen vokalist, og sammenlign.

7843149[/snapback]

Først påstår du at Symphony X er hardere og mer teknisk enn DT, og nå at Charlie Dominici er en bedre vokalist enn James LaBrie?

 

...du og jeg kommer definitivt aldri til å bli enige..

Lenke til kommentar
er ikke opptatt av at vi skal være enige, vi har alle forskjellige meninger. Sånn som du og jeg. Jeg sier bare det JEG mener. Og jeg synes ikke LaBrie er en stor vokalist, sett i forhold til mange andre.

7843405[/snapback]

100% enig med deg. Det finnes mange andre som knuser skrikerungen ned i støvlene. Keyboard-spilleren er heller ikke noe særlig... helt okey. Trommisen er grei nok, men jeg roper ikke hurra. Petrucci er interessant å høre på allene i små mengder, men sammen med skrotegjengen blir det "for mye av det gode".

Lenke til kommentar

Helt enig i at dream theater er et av verdens beste prog-metal band, om ikke det beste.

Digger Jordan Rudess, han er idolet :w00t:

Når det gjelder vokalisten synes jeg han er en essensiell del av bandet, han synger fett!

Jeg er i fullstendig ekstase når sanger som change of seasons, octavarium og learning to live når ørene mine :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva det er med stemmen til LaBrie, men jeg syns det er lett å bli lei den. Høres ut som han sliter litt av og til. Blir det for lange soloer blir det ofte noen grimaser (knipe igjen øynene og bite sammen tennene).

Men så er jo stemmen hans en stor del av DT. Lurer på hvordan det hadde blitt om Russell Allen (Symphony X) hadde byttet plass med LaBrie? Skulle ha likt å hørt det.

Lenke til kommentar
er ikke opptatt av at vi skal være enige, vi har alle forskjellige meninger. Sånn som du og jeg. Jeg sier bare det JEG mener. Og jeg synes ikke LaBrie er en stor vokalist, sett i forhold til mange andre.

7843405[/snapback]

Fair enough, jeg skal ikke ta fra deg meningen din. Jeg syns bare det var rart at du faktisk foretrekker Dominici (fra debutskiva) over LaBrie. Charlie sier i et intervju (DT - Score, 2006) at "the vocals were out of my range", og det høres.. Tynt, spinkelt, puslete.. Personlig syns jeg LaBrie gir de eldste låtene et skikkelig løft når han synger dem live.

 

Dessuten er fyren relativt diger, så han ER en stor vokalist. Bokstavelig talt. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Systematic Chaos er ferdig! :cool:

 

Hey Gang,

Well we just mastered the album today, so it is now officially finished and will be in the hands of Roadrunner Records tomorrow!!

 

In order to be able to release the info before some obscure fan website in Poland does, here's the final track listing and Production credits for ya:

 

DREAM THEATER - SYSTEMATIC CHAOS

1. In The Presence of Enemies Pt.1

2. Forsaken

3. Constant Motion

4. The Dark Eternal Night

5. Repentance

6. Prophets of War

7. The Ministry of Lost Souls

8. In The Presence of Enemies Pt.2

 

Produced by John Petrucci and Mike Portnoy

Engineered and Mixed by Paul Northfield

 

More info is coming soon, so stayed tuned! 

MP

kilde
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...