Gå til innhold

Dream Theater - verdens beste musikk?


loathsome

Anbefalte innlegg

DT har uten tvil mye bra, men jeg er enig med flere her inne som har skrevet at det blir for ensformig. Jeg kan aldri høre på DT 'hele' tiden, da blir jeg dritlei, men jeg hører på det i perioder. Dog er jeg ikke så fryktelig glad i stemmen til vokalisten.

 

Jeg foretrekker egentlig Liquid Tension Experiment. Måten de formidler musikken og steming på er herlig. Universial Mind er kul  :D  Synd de ikke har gitt ut flere plater enn 2, hadde vært kult om det kom ut flere !

8384209[/snapback]

 

Helt enig med med LTE-utsagnene dine. Skulle ønske de kunne laget LTE-3. Det hadde vært awsome, men de har gitt seg grunnet bandet er splittet. Men teknisk sett burde det jo ikke være så vanskelig å få laget et nytt album når 3 av medlemmene er i Dream Theater. Hvis ikke Tony Levin vil, kunne de jo funnet en erstatter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av grunnene til at LTE ikke eksisterer lenger er pga. av de har 3 av 4 medlemmene er med i Dream Theater. Om jeg ikke husker rett, så sa MP at da Magna Carta luftet idéen om et side-band, så han dette som en gyllen mulighet å prøve ut Jordan Rudess som en del av bandet. Selvfølgelig, var både Petrucci og Portnoy fornøyde, så de sparka ut daværende keyboardist og tok inn Rudess. Og vips, så var DT-besetningen satt, slik som den er i dag.

 

Og til eventuelt dere som skulle se frem til et nytt album fra LTE: det er bare å glemme det.

Endret av Seian
Lenke til kommentar
En av grunnene til at LTE ikke eksisterer lenger er pga. av de har 3 av 4 medlemmene er med i Dream Theater. Om jeg ikke husker rett, så sa MP at da Magna Carta luftet idéen om et side-band, så han dette som en gyllen mulighet å prøve ut Jordan Rudess som en del av bandet. Selvfølgelig, var både Petrucci og Portnoy fornøyde, så de sparka ut daværende keyboardist og tok inn Rudess. Og vips, så var DT-besetningen satt, slik som den er i dag.

 

Og til eventuelt dere som skulle se frem til et nytt album fra LTE: det er bare å glemme det.

8386297[/snapback]

 

Om jeg ikke husker feil sparka de først Derek, så tok de inn Rudess, de sparka han ikke fordi de ville ha Rudess.

 

Btw: De skal shoote en musikkvideo til "Constant Motion" sangen i neste uke. Positivt eller negativt? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg synes å huske at grunnen til at det ikke ble noen flere LTE-album var fordi Portnoy kranglet med Magna Carta om rettighetene og endte opp med å betalte store summer til dem for å kunne utgi platene. Derfor oppfordret han folk til å laste ned albumene i stedet for å kjøpe dem slik at Magan Carta tjente minst mulig på platesalget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

All shows are Dream Theater headlining shows

with Special Guests: Symphony X and one more act TBA

 

Wed Sept 26th - Ice Hall - Helsinki, Finland

Fri Sept 28th - Hovet - Stockholm, Sweden

Sat Sept 29th - Spectrum - Oslo, Norway

Thurs Oct 4th - Lotto Arena - Antwerp, Belgium

Fri Oct 5th - Zenith - Paris, France

 

:O :O, Symphony X

 

:dribble::dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat hørt Hollow Years, og meg må si jeg er imponert.

 

Fin sang :)

8465351[/snapback]

:D, du er heldig du som får oppdage DT for første gang ! :p

 

Skulle ønske jeg kunne fått den opplevelsen en gang til ;)

8465416[/snapback]

Jeg syns live-versjonen som ligger på Youtube var bedre enn den versjonen jeg hørte. Har de noen live-cd'er, eller vanlige, du vil anbefale?

Lenke til kommentar

Nei. *Jeg synger fjortentegnsangen... LALALLALALALALALALALA Fjortentegnsangen, sangen om de fjorten tegn, det er fjortentegnsangen. Og den er så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin=D*

 

:p

 

Nei, synes ikke DT lager verdens beste musikk. Det mangler spontanitet og råskap og det virker ikke som om det er rom for kunst og følelser i musikken deres. Selv om noen av sangene er ganske bra, klarer jeg ikke å like hele album, selv om de henger aldri så mye sammen. Nå skal det sies at jeg ikke liker mye ny musikk i det hele tatt, så jeg er kanskje litt låst fra før av? Nettopp ja, synes 1985-- er nytt ^^

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat hørt Hollow Years, og meg må si jeg er imponert.

 

Fin sang :)

8465351[/snapback]

:D, du er heldig du som får oppdage DT for første gang ! :p

 

Skulle ønske jeg kunne fått den opplevelsen en gang til ;)

8465416[/snapback]

Jeg syns live-versjonen som ligger på Youtube var bedre enn den versjonen jeg hørte. Har de noen live-cd'er, eller vanlige, du vil anbefale?

8466222[/snapback]

 

Tja, Labrie har ikke vært i toppform etter han øderla stemmebåndet i 93.

Men på den nyeste LIVE DVDen SCORE synger han bra som pokker.

 

Skal du kjøpe et album vil jeg anbefale Images & Words, Awake eller kansje Octavarium.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...