Gå til innhold

Dream Theater - verdens beste musikk?


loathsome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aktuelt at DT er verdas beste musikk. Høyrde på det litt for ei stund sidan, men blei fort lei. Altfor mykje runking, og dårleg vokal. Prog og metal skal haldast fråskild.

8000340[/snapback]

For nokon kan vel Dream Theater være verdas beste musikk?

 

Blir artig med nytt album.

Lenke til kommentar

Ved Octavarium's middelmådighet og forsøk på å lage musikk som hermer etter bla. U2 og Muse så ble jeg skikkelig skuffa. Håper de har bestemt seg for å lage skikkelig musikk denne gangen, titlene lover jo bra. (Har ikke noe i mot U2 eller Muse, men DT suger til å spille deres stil. Forøvrig så er tittellåten til Octavarium ikke så værst, men resten er skikkelig skikkelig triste middelmådige greier...)

 

Anyways, albumtitelen hinter til mer tungre stoff denne gangen. Forhåpentligvis så konsentrerer de seg mer om å skrive gode melodier denne gangen. Og gir keyboardisten forbud mot å komponere, gud hvor kjedelige og runkende soloer den mannen lager. (Med noen untak.)

 

*vente i spenning på nytt album*

Lenke til kommentar

Hei

jeg skal ha et foredrag om DT om to dager i musikktimen, og jeg vet egentlig ikke så mye om dem, så jeg hadde satt stor pris på om jeg kunne få svar på noen spørsmål:

1. hva slags sjanger er det, og historisk perspektiv til sjangeren?

2. hva slags stiltrekk er det brukt i musikken?

3. hva slags budskap har musikken?

 

takker for svar :D

 

Mvh SimenAero

Endret av SimenAero
Lenke til kommentar

Jeg hører en del på DT, men synes som mange andre her at vokalisten trekker bandet veldig mye ned. Liker rett og slett ikke stemmen hans så godt. Greit, da har man alternativet LTE som er uten vokal, men det er ikke helt det samme som DT. De spiller ikke like tungt, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

DREAM THEATER - SYSTEMATIC CHAOS

 

1, In The Presence of Enemies Pt.1

2, Forsaken

3, Constant Motion

4, The Dark Eternal Night

5, Repentance

6, Prophets of War

7, The Ministry of Lost Souls

8, In The Presence of Enemies Pt.2

 

Dette er altså tracklisten til den nye DT skiva som skal komme ut i Juni! Det første som slår meg når jeg ser navna er at det blir noen mørke sanger, f.eks The Dark Eternal Night. Men Mike Portnoy sier det blir en klassisk skive med litt av alt, deriblandt en 25 min lang epic! Dream Theater har også laget kontrakt med Roadrunner da Octavarium var deres siste med Warner Music Group worldwide.

 

"This album's got all of the elements we've become known for," reveals Portnoy. "The focus on musicianship, the skull-crushing riffs, the big progressive epics and the heart-wrenching melodies. We've got one of the strongest and most devoted fan bases in the world, and they should certainly be happy with the new material. By working closely with the label we hope to turn a great many new heads too."

 

:thumbup:

 

Denne posten er flyttet fra en egen tråd og inn hit av JohndoeMAKT

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Fant ut at jeg skulle prøve meg på DT siden jeg har en bror som trurer meg med at jeg skal på konsert neste gang de kommer...

 

Og er vel en ting som stikker seg ut for min del ALT for mye synth og da mener jeg synth i sin helhet. Så kan ikke si at jeg ser frem til den konserten :no:

Lenke til kommentar

Flott! Håper det blir mer musikalsk enn Octavarium, som var den støreste skuffelsen i bandet. Men bandet blir aldri det samme som da de spillte "When Dream and Day unite". Beste albumet noen gang levert av noe band, helt sinnsykt bra! Bare ta sanger som Ytse Jam, Afterlife, The ones Who helped to set the sun,+ alle de andre på plata. Sykt bra

 

La Brie er da ikke noen dårlig vokalist, men likte bedre vokalisten i nevnt album, mer fengene for min del. La Brie er flink, men har litt for mye heng i stemmen, det går litt ensporet.

Lenke til kommentar
Fant ut at jeg skulle prøve meg på DT siden jeg har en bror som trurer meg med at jeg skal på konsert neste gang de kommer...

 

Og er vel en ting som stikker seg ut for min del ALT for mye synth og da mener jeg synth i sin helhet. Så kan ikke si at jeg ser frem til den konserten :no:

8074271[/snapback]

 

Tidvis enig, derfor jeg ikke takler endel av utgivelsene til DT. Men, du burde sjekke ut "Images & Words" og "Scenes From A Memory". To mesterverk faktisk! Jeg er ikke prog-typen, men dette her er bare rå musikk.

Lenke til kommentar

Brodern mente at jeg burde høre på disse tre: "Train of Thoughts", "Images and Words" og "Six Degrees of Inner Turbulence"

 

Så jeg får gi dem en kjangs, men jeg vet hva jeg liker og ikke liker for å si det sånn og DT ligger ikke så veldig bra ann akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...