Gå til innhold

Dream Theater - verdens beste musikk?


loathsome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6DoiT er vel det mest undervurderte albumet dems.

Amen. Skjønner ikke hva enkelte DT-fans har i mot det albumet. Det er en perfekt blanding av prog-sangstrukturer, tunge riff vel som stemmning. Tekstene på albumet tror jeg er noen av mine favoritt-tekster over alle tekster i all musikk jeg hører på. Eneste problemet med albumet er Rudess runker litt for mye her og der, men utenom det så er albumet prima.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Liker den melodiske siden av DT som er retter imot proggresiv rock, frammfor metall. Noen som kan anbefalle ett album jeg burde begynne med?

8310326[/snapback]

 

Kan anbefale deg å skaffe Images & Words. Det første DT-albumet jeg hørte, som igjen er et knakende bra album! :)

Lenke til kommentar
Liker den melodiske siden av DT som er retter imot proggresiv rock, frammfor metall. Noen som kan anbefalle ett album jeg burde begynne med?

8310326[/snapback]

 

Metropolis Pt. 2: Scenes From a Memory og/eller Octavarium. Førstnevnte er et konseptalbum, og er et mesterverk uten like. På Octavarium varierer de en del, både med tanke på tyngde og sanglengde, så her også finner du nok en del å like.

 

Og ja, Images & Words er en udødelig klassiker, og en av verdens beste progmetal skiver. Den er litt mer metal gjennom hele skiva, selv om den samtidig inneholder sinnsykt gode melodier også.

Lenke til kommentar
Brodern mente at jeg burde høre på disse tre: "Train of Thoughts", "Images and Words" og "Six Degrees of Inner Turbulence"

 

Så jeg får gi dem en kjangs, men jeg vet hva jeg liker og ikke liker for å si det sånn og DT ligger ikke så veldig bra ann akkurat nå :)

8075069[/snapback]

 

Da sier jeg takk til DT for min del, hadde de bare skutt han på synth så hadde alt vært så mye bedre. Noen av låtene begynner jo meget bra, men så kommer synthen inn og sender låtene rett i dass. Så jeg håper virkelig ikke at DT kommer på turne til Norge på en lang tid sånn at jeg slipper å være med brodern på konsert. Eller at han ikke får tak i billetter så kan alle andre gå :p

Lenke til kommentar
Brodern mente at jeg burde høre på disse tre: "Train of Thoughts", "Images and Words" og "Six Degrees of Inner Turbulence"

 

Så jeg får gi dem en kjangs, men jeg vet hva jeg liker og ikke liker for å si det sånn og DT ligger ikke så veldig bra ann akkurat nå :)

8075069[/snapback]

 

Da sier jeg takk til DT for min del, hadde de bare skutt han på synth så hadde alt vært så mye bedre. Noen av låtene begynner jo meget bra, men så kommer synthen inn og sender låtene rett i dass. Så jeg håper virkelig ikke at DT kommer på turne til Norge på en lang tid sånn at jeg slipper å være med brodern på konsert. Eller at han ikke får tak i billetter så kan alle andre gå :p

8312601[/snapback]

 

Du forstår deg ikke på en dyktig keyboardist, nei? Men det er vel sånn når man ikke er i stand til å forstå musikken...

Uten Rudess hadde det ikke vært mye igjen av DT, han er jo med og skaper musikken deres.

Lenke til kommentar

Jeg forstår meg ikke på keyboardist i det hele tatt, det er litt som å bli valg sist når man skulle velge lag på barneskolen til en eller annen sport. Det er få personer jeg synes er så mallplassert på en scene som når jeg ser en liten tusseladd som står bak synthen sin og prøver å passe inn i resten av gruppa. Synth hører kanskje hjemme i visse typer musikk, men rock/metal ikke i nærheten en gang, min mening så det er ikke vits i å lage noe diskusjon ut av det...

 

Synes faktisk jeg har gitt DT en fair kjangs med å høre igjennom det meste de har gitt ut og hvis det faktisk plager deg så mye at jeg faktisk ikke liker karen på synth og synes at han ødlegger musikken så tar jeg meg ikke så alt for nær av det, noe du tydligvis gjør...

Lenke til kommentar

Uenig med deg Manx. Dream Theaters leyboardist ( Jordan Rudess ) gjør en vannvittig bra jobb, spesielt i Images & Words! At keyboard ikke passer inn i rock/metal er nå litt å ta i, alt passer i alt, men noe passer bedre enn annet. Jordan Rudess fyller ut det lille ekstra som mangler i Dt sanger...

Lenke til kommentar
Uenig med deg Manx. Dream Theaters leyboardist ( Jordan Rudess ) gjør en vannvittig bra jobb, spesielt i Images & Words! At keyboard ikke passer inn i rock/metal er nå litt å ta i, alt passer i alt, men noe passer bedre enn annet. Jordan Rudess fyller ut det lille ekstra som mangler i Dt sanger...

8312828[/snapback]

 

Han kan godt være verdens beste keyboardist, det er ikke musikkeren jeg har noe problem med det er instrumentet...

 

Edit: y

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Jeg har vært en DT fan i 2 år nå. Og har hørt på alle studioalbumenne og sangene der + litt til. Jeg synes hvertfall DT ikke er platt, kjedelig og uhørt ELLER pretensiøst! :hrm:

So sagt Loathsome, hver medlem i bandet er demiguder i hva de gjør! Ikke til å sammenlignes av noen (Symphony X prøver hard). Og jeg må si at jeg blir lei av at folk nedrakker vokalisten James LaBrie. Han har virkelig oppnådd en kvalitet i stemmen, som tar helvetes mye slit til å nå.

 

DT skal visstnok komme til oslo oktober/november. Lurer på om jeg skal campe utenfor bilettluka :!:

Lenke til kommentar
6DoiT er vel det mest undervurderte albumet dems.

Amen. Skjønner ikke hva enkelte DT-fans har i mot det albumet. Det er en perfekt blanding av prog-sangstrukturer, tunge riff vel som stemmning. Tekstene på albumet tror jeg er noen av mine favoritt-tekster over alle tekster i all musikk jeg hører på. Eneste problemet med albumet er Rudess runker litt for mye her og der, men utenom det så er albumet prima.

8075711[/snapback]

 

WTF?

Har dere vært utelukket fra hele verden av DT fanbasen?! Dette er et av deres mest elskede album! Sitter rett på 3 plass, etter Images & Words og Scenes Of A Memory. Og dette var det selveste albumet som virkelig ga meg interesse i det bandet. The Glass Prison og Six Degrees Of Inner Turbulence gir sjokk av perfeksjonisme og ingen fan misliker det.

Leter dere etter undervurdert album, så er det garantert Falling Into Infinity eller When Dream & Day Unite.

 

Men folkens, KAN vi ikke fokusere på det snart-kommende albumet: Systematic Chaos?! :dontgetit:

Her er sanger, lengde og selveste coveret:

 

01. In The Presence of Enemies Pt. 1 (9:00)

02. Forsaken (5:36)

03. Constant Motion (6:55)

04. The Dark Eternal Night (8:51)

05. Repentance (10:43)

06. Prophets of War (6:01)

07. The Ministry of Lost Souls (14:57)

08. In The Presence of Enemies Pt. 2 (16:38)

post-114850-1175777391_thumb.jpg

Lenke til kommentar
6DoiT er vel det mest undervurderte albumet dems.

Amen. Skjønner ikke hva enkelte DT-fans har i mot det albumet. Det er en perfekt blanding av prog-sangstrukturer, tunge riff vel som stemmning. Tekstene på albumet tror jeg er noen av mine favoritt-tekster over alle tekster i all musikk jeg hører på. Eneste problemet med albumet er Rudess runker litt for mye her og der, men utenom det så er albumet prima.

8075711[/snapback]

 

WTF?

Har dere vært utelukket fra hele verden av DT fanbasen?! Dette er et av deres mest elskede album! Sitter rett på 3 plass, etter Images & Words og Scenes Of A Memory. Og dette var det selveste albumet som virkelig ga meg interesse i det bandet. The Glass Prison og Six Degrees Of Inner Turbulence gir sjokk av perfeksjonisme og ingen fan misliker det.

Leter dere etter undervurdert album, så er det garantert Falling Into Infinity eller When Dream & Day Unite.

 

Men folkens, KAN vi ikke fokusere på det snart-kommende albumet: Systematic Chaos?! :dontgetit:

Her er sanger, lengde og selveste coveret:

 

01. In The Presence of Enemies Pt. 1 (9:00)

02. Forsaken (5:36)

03. Constant Motion (6:55)

04. The Dark Eternal Night (8:51)

05. Repentance (10:43)

06. Prophets of War (6:01)

07. The Ministry of Lost Souls (14:57)

08. In The Presence of Enemies Pt. 2 (16:38)

8313923[/snapback]

 

 

Hvor har du fått den infoen fra?

Lenke til kommentar
for meg er DT gameboy musikk. Kjedeligt, grusomt, vondt å høre, keyboard lyder som høres ut som lyder fra et gameboy spill.

 

Er et av det kjedeligste bande jeg har hørt i mitt liv  :thumbdown:

8313924[/snapback]

 

Then you can go burn in hell! :)

Folk som hater progressiv rock er ikke friske. De sjuke kan værsågod og kjøpe seg en slipknot t-skjorte og leke poser.

 

 

@MGS3

Det er sagt til meg at bildet var leaked, men jeg vet ikke hvor den er ifra orginalt sett. Men alle kan prøve å lete etter mer info om albumet på mike portnoy forumet.

Forsåvidt er dette det mest intressante infoen, foreløbig.

Endret av Steinvakt
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...