Gå til innhold

Dream Theater - verdens beste musikk?


loathsome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan strengt tatt ikke hørt mye på Dream Theater.  :hmm:

 

En stor del at DT er jo faktisk det at dem kommer med nye temaer midt i sanger. Med råfete overganger.

8595781[/snapback]

Hvis det var meg du snakka til, så har jeg kjøpt og eid samtlige plater bortsett fra Octavarium og den nye. Det vil også si at jeg har hørt alle de bra sangene dems, som er "When Dream and Day Unite", altså albumet med riktig vokalist og "Take The Time" fra "Images and words".

 

Nye temaer?

 

Jojo. Nei.

Det er egentlig ikke noe overraskende når de har gjort det på hver sang på hver plate siden de begynte på Images and Words.

 

Når et band slutter å overraske i det hele tatt og bare spiller den samme stive, sjelløse

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
Du kan strengt tatt ikke hørt mye på Dream Theater.  :hmm:

 

En stor del at DT er jo faktisk det at dem kommer med nye temaer midt i sanger. Med råfete overganger.

8595781[/snapback]

Hvis det var meg du snakka til, så har jeg kjøpt og eid samtlige plater bortsett fra Octavarium og den nye. Det vil også si at jeg har hørt alle de bra sangene dems, som er "When Dream and Day Unite", altså albumet med riktig vokalist og "Take The Time" fra "Images and words".

 

Nye temaer?

 

Jojo. Nei.

Det er egentlig ikke noe overraskende når de har gjort det på hver sang på hver plate siden de begynte på Images and Words.

 

Når et band slutter å overraske i det hele tatt og bare spiller den samme stive, sjelløse

8596092[/snapback]

 

Jaja, er det sån du føler det så... :p

 

Men jeg kjenner nok håra på armen reise seg på armen selvom det er 10000gang jeg hører sanger som learning to Live, metropolis osv :p

Lenke til kommentar
Dream Theatre noob her... Er det nyeste albumet noe å anbefale da?

Liker forsåvidt The Killers ganske godt, er det noe å sammenligne med?

8597971[/snapback]

 

Nye albumet har jeg hørt en gang, og det hørtes veldig Dream Theatersk ut, tror ikke det får så mange fler gjennomhøringer av meg, finnes mye bedre prog der ute.

 

The Killers og Dream Theater kan ikke sammenlignes

Lenke til kommentar

Systematic Chaos er så som så, litt bedre enn Octavarium (liker særlig de to første sangene). Kommer ikke helt på høyde med Scenes from a Memory (som også er litt kjedelig), kan vel legge til at jeg ikke er særlig begeistret for Rudess perioden.

 

Edit: Har hørt SC et par ganger, mange sanger som har kule elementer uten helt å fungere.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...