Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig skrivefeil av meg der, tok meg to sekunder å tolke meg selv.

 

GOGL har gått opp og ned i hele dag. Jeg regner med å selge meg ut på rundt 25kroner med stop-loss på 23. Selvfølgelig bør man ikke kjøpe rett før årsraporter og tro at den skal gå i været. Kjøp før og selg på nyhetene, ellers ender du opp med like mye eller mindre enn det du kjøpte for.

 

Det skal jo nevnes at børsindeksen har gått ned med over 1% i dag, så alt i alt var den en god handel. Nå som det ble lavere oljepris så burde GOGL egentlig tjene.

Lenke til kommentar

Hinsides tilstander over dammen idag, markdet er bull som aldri før på tørrlast sjekk ut dette:

 

Diana DSX 25.54 880,700 +2.20 (+9.43%)

Dryships DRYS 63.04 2,185,249 +6.90 (+12.29%)

Eagle Bulk EGLE 26.23 752,608 +1.36 (+5.47%)

Excel Maritime EXM 38.24 401,200 +2.75 (+7.75%)

Euroseas ESEA 14.28 171,565 +0.92 (+6.89%)

Freeseas FREE 7.30 26,065 +0.21 (+2.96%)

Genco Shipping GNK 55.23 230,600 +2.63 (+5.00%)

Navios Holdings NM 12.62 1,219,500 +0.76 (+6.41%)

OceanFreight OCNF 20.01 360,217 +0.11 (+0.55%)

Quintana Maritime QMAR 16.91 174,841 +0.54 (+3.30%)

TBS International TBSI 38.90 895,105 +3.36 (+9.45%)

 

 

Legger meg sover, ingenting vekker meg nå ;)

Lenke til kommentar

Beklager, seff skal jeg begrunne uttalelsen.

 

24SevenOffice har kjøpt opp Cerum SMB (med en kundeportefølje på 3k) som er Norges nest største aktører innenfor SaaS målt i kundemasse. Jeg tror 24SO, Norges største SaaS ERP/CRM leverandør vil få en god økning i kursen når alt er på plass og Cerum har blitt intergrert i 24SO for fullt.

 

Nå er TFSO-kursen rimelig lav så her tror jeg man kan få en kjapp avkastning.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om aksjehandel virkelig er verd de fysiske og psykiske kostnadene. Det blir sånn at du "bare må" sjekke kursen. Først et par ganger i uken, så omtrent hver dag, plutselig et par ganger om dagen. Til slutt sitter du der manisk og følger med på kursene kanskje 2-3 timer hver dag.

 

Anyway, gikk ut av GOGL på 26,20 i dag. Jeg tror aksjen vil forsette og stige, men jeg ønsker ikke å sitte for lenge. Grådighet er dødelig. Tjente litt over 10% på handelen.

 

TAD virker lovende, nede på 5-lav. Jeg tror de har gode tider i vente, men akuratt nå må jeg finne på andre ting å gjøre.

 

:)

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
Anyway, gikk ut av GOGL på 26,20 i dag. Jeg tror aksjen vil forsette og stige, men jeg ønsker ikke å sitte for lenge. Grådighet er dødelig. Tjente litt over 10% på handelen.

GOGL ser ut til å ha blitt en typisk trader-aksje som varierer mellom rundt 23 og 26. På et eller annet tidspunkt vil den nok bryte ut, men foreløpig har det vært mer å tjene på å godta tingenes tilstand.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om aksjehandel virkelig er verd de fysiske og psykiske kostnadene. Det blir sånn at du "bare må" sjekke kursen. Først et par ganger i uken, så omtrent hver dag, plutselig et par ganger om dagen. Til slutt sitter du der manisk og følger med på kursene kanskje 2-3 timer hver dag.

 

Dette er ikke noe å lure på i det hele tatt. Akkuratt sånn har jeg det. Jeg har vært ute av aksjemarkedet i over 2 mnd, men klarer jeg å holde meg fra å sjekke kursene på aksjene jeg satt med? Nei, ikke pokker! Det blir en sykdom.

 

Jeg har bestemt meg for å slutte helt med trading nå, alle mine penger på depokontoen hos nordnet er overført til høyrentekonto i YaBank.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om aksjehandel virkelig er verd de fysiske og psykiske kostnadene. Det blir sånn at du "bare må" sjekke kursen. Først et par ganger i uken, så omtrent hver dag, plutselig et par ganger om dagen. Til slutt sitter du der manisk og følger med på kursene kanskje 2-3 timer hver dag.

 

Dette er ikke noe å lure på i det hele tatt. Akkuratt sånn har jeg det. Jeg har vært ute av aksjemarkedet i over 2 mnd, men klarer jeg å holde meg fra å sjekke kursene på aksjene jeg satt med? Nei, ikke pokker! Det blir en sykdom.

 

Jeg har bestemt meg for å slutte helt med trading nå, alle mine penger på depokontoen hos nordnet er overført til høyrentekonto i YaBank.

9343158[/snapback]

Ditto! Etter bare et par måneder med disse greiene er det første jeg gjør etter jobb å sjekke kursene, og senere på kvelden må selvfølgelig DJ og Nasdaq følges med argusøyne. Hvis det fortsetter sånn, må jeg sikkert snart stå opp en halv time tidligere for å sjekke futtene også.

 

Har solgt meg helt ut med en bra gevinst nå, og er slett ikke sikker på at jeg gidder og kjøpe meg inn igjen.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt 500 000 og oppover, så kunne jeg ha gjort det som heltidsjobb. Det er ikke noe problem å tjene 50 000 på en uke. Du skal selvfølgelig være god, men etter mine erfaringer så det ikke vanskelig.

 

Virker dog som at det er mange som bommer katastrofalt. Du kjøper liksom ikke en stigende aksje. Heldigvis er det disse stakkars sjelen som sender pengene sine over til meg. :D

 

Jeg hadde planer om å fyre alle pengene jeg får gjennom lånekassen og jobb, inn på aksjemarkedet. Så vi får se hva som skjer. Kommer sikkert ikke til å kjøpe/selge mer enn en gang i uken heller. Når det gjelder større summer, så det ikke noe poeng i å ta kortsiktige investeringer. 2-3% opp er da ganske mange tusen kroner.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Er det ikke litt rart at Powel har falt med over 13% rett etter at de signerte seksmillionerskontrakten med Kraft AB? Er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

Ser også at Q-Free faller noen prosent i dag. Vil det ikke være en god investering hvis en av de større byene i Norge begynner med rushtidsavgift, og Q-Free får avtalen? :p

Endret av MrMinit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...