Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Da har jeg allerede gått opp mer på aksjer enn hva jeg kommer til å tjene i dag.. Kjedelig å tenke på når man skal jobbe fysisk i 10 timer, at jeg tjente like mye når jeg bakte muffins, spiste frokost og spilte online-spill :roll:

9444183[/snapback]

 

Tror nok du tjente mer på å jobbe i dag enn det du tjente på aksjemarkede.... Med mindre du solgte 09:47 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg allerede gått opp mer på aksjer enn hva jeg kommer til å tjene i dag.. Kjedelig å tenke på når man skal jobbe fysisk i 10 timer, at jeg tjente like mye når jeg bakte muffins, spiste frokost og spilte online-spill :roll:

9444183[/snapback]

 

Tror nok du tjente mer på å jobbe i dag enn det du tjente på aksjemarkede.... Med mindre du solgte 09:47 :)

9447213[/snapback]

 

Oj.. ja, du har nok rett der :p

det var da jeg reiste på jobb.. men men..

 

Ok, så kan jeg vel vente med kredittkortet, men jeg trodde ikke det var slik hos skandiabanken ihvertfall.. men har ikke sjekka det helt nøye heller..

Lenke til kommentar

Og så begynner vel nedturen igjen? Betyr dette at vi skal ned og teste den forrige bunnen, eller er det bare litt grus i maskineriet?

 

Solgte uansett alle aksjene mine på fredag, og er veldig fornøyd med en gevinst på over 50k, men timingen for denne siste nedturen kunne nesten ikke blitt dårligere. Kjøpte aksjer for nesten 70k på torsdag, og det betyr 3500 kroner rett ut av vinduet. :(

 

Kommer nok til å bli noen dager/uker med gjerdesitting igjen for min del, men denne gangen skal jeg iallfall prøve og bruke nedgangen til å sikre meg noen billige aksjer. ;)

Lenke til kommentar
Og så begynner vel nedturen igjen? Betyr dette at vi skal ned og teste den forrige bunnen, eller er det bare litt grus i maskineriet?

 

Solgte uansett alle aksjene mine på fredag, og er veldig fornøyd med en gevinst på over 50k, men timingen for denne siste nedturen kunne nesten ikke blitt dårligere. Kjøpte aksjer for nesten 70k på torsdag, og det betyr 3500 kroner rett ut av vinduet.  :(

 

Kommer nok til å bli noen dager/uker med gjerdesitting igjen for min del, men denne gangen skal jeg iallfall prøve og bruke nedgangen til å sikre meg noen billige aksjer.  ;)

9451577[/snapback]

Jeg kjører samme strategi som sist, rir gjennom stormen. GOGL er bankers!

Lenke til kommentar
Og så begynner vel nedturen igjen? Betyr dette at vi skal ned og teste den forrige bunnen, eller er det bare litt grus i maskineriet?

 

Solgte uansett alle aksjene mine på fredag, og er veldig fornøyd med en gevinst på over 50k, men timingen for denne siste nedturen kunne nesten ikke blitt dårligere. Kjøpte aksjer for nesten 70k på torsdag, og det betyr 3500 kroner rett ut av vinduet.  :(

 

Kommer nok til å bli noen dager/uker med gjerdesitting igjen for min del, men denne gangen skal jeg iallfall prøve og bruke nedgangen til å sikre meg noen billige aksjer.  ;)

9451577[/snapback]

Jeg kjører samme strategi som sist, rir gjennom stormen. GOGL er bankers!

9452125[/snapback]

Hvor lenge kan den fortsette egentlig? Har vært litt for godt til å vare med GOGL en stund nå..

 

 

(sorry for dobbelpost..)

Lenke til kommentar
Så dere tror på en korreksjon igjen altså? Da skal jeg stå klar for å kjøpe fond.. =)

9453581[/snapback]

Synes det ser litt skummelt ut akkurat nå ja, men det er jo også en mulighet at vi fortsetter opp igjen på mandag.

 

Hvor lenge kan den fortsette egentlig? Har vært litt for godt til å vare med GOGL en stund nå..

9453591[/snapback]

GOGL går som et uvær ja, men det er det også gode grunner til. Den kommer nok også til å fortsette veksten en god stund ennå. Billung mener iallfall at det kommer til å bli svært gode tider for bulk i minst 18 måneder fremover, men alt er selvfølgelig avhengig av at ikke disse urolighetene vi ser akkurat nå, får hele markedet til å gå på trynet.

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar
Og så begynner vel nedturen igjen? Betyr dette at vi skal ned og teste den forrige bunnen, eller er det bare litt grus i maskineriet?

 

Solgte uansett alle aksjene mine på fredag, og er veldig fornøyd med en gevinst på over 50k, men timingen for denne siste nedturen kunne nesten ikke blitt dårligere. Kjøpte aksjer for nesten 70k på torsdag, og det betyr 3500 kroner rett ut av vinduet.  :(

 

Kommer nok til å bli noen dager/uker med gjerdesitting igjen for min del, men denne gangen skal jeg iallfall prøve og bruke nedgangen til å sikre meg noen billige aksjer.  ;)

9451577[/snapback]

Jeg kjører samme strategi som sist, rir gjennom stormen. GOGL er bankers!

9452125[/snapback]

Hvor lenge kan den fortsette egentlig? Har vært litt for godt til å vare med GOGL en stund nå..

 

 

(sorry for dobbelpost..)

9453591[/snapback]

Markedet bestemmer, men en så lenge så fortsetter GOGL toget en god stund til, har fint troen på at vi skal klare hoppe oss opp over 50,- før jul om det ikke blir for ruglete på OSE. (Da blire mye champis sprut på nyttårsaften iallefall hoho) Ser ut som at tørrbulk viser mer styrke for hverdag som går enn hva markedet hadde trodd. Kan fort bli 90-100,- per aksje til sommeren 2008. GOGL-toget kommer ikke til å stoppe slikt jævlig press som det er i markedet. Heller ikke når ledelsen i selskapet er så jævlig kompetente som de er. J.F & Trøim for president!

 

GOGL er også priset under NAV så opp skarre gå.

 

 

Vi får se på mandag Splitter, lengre nedgang på sysselsettingstall tror jeg ikke vi for se. Folk med fatte at renten kanskje går ned 0.5% i US, da kan det faktisk bli en grei høst.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Får håpe på at renta redder oss igjen, ellers så kan jeg ikke tro at arbeidsledighetsrapporten trekker børsen ned i mange dager..

 

Uansett så har ihvertfall AGI gått ut på stopp-loss hos meg nå.. den hadde en mye større avkastning enn hva den ble solgt for nå, men redda meg, og fikk ihvertfall 500 kroner for det.. bedre enn ingenting :p

 

Det beste med det er at jeg kan pumpe inn en børspost til i GOGL ;)

 

EDIT:

 

Ser at Bjørn Inge Pettersen hos Nordnet kjøper salgsopsjoner i statoil.. jeg har hatt aksjer i statoil siden de ble børsnotert, og kjøpte 70 aksjer til 55 kroner stykket eller noe..

 

Uansett.. Er det noen av dere som har en formening om at det vil bli en større korreksjon hos statoi? bør jeg selge? En gang kommer jeg uansett til å ville kjøpe meg inn igjen regner jeg med..

 

Statoil har nå helt siden juni 2006 beveget seg sidelengs innenfor en stor rektangel formasjon mellom et støttenivå rundt 150 kroner og et motstandsnivå rundt 190 kroner. Det ligger også et betydelig motstandsnivå rundt 177-nivået (jf. topp i november 2006 og mai 2007). Både Stochastics og RSI momentum-indikatorer viser en kraftig overkjøpt situasjon for aksjen på helt kort sikt. Dette indikerer at en korreksjon ned gjerne er nær forestående. På nedsiden ligger det noe støtte rundt 170 kroner og deretter er neste støttenivå rundt 164 kroner og deretter ned mot 150-nivået.

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
Uansett så har ihvertfall AGI gått ut på stopp-loss hos meg nå.. den hadde en mye større avkastning enn hva den ble solgt for nå, men redda meg, og fikk ihvertfall 500 kroner for det.. bedre enn ingenting :p

 

Reserveoppdateringer kommer i løpet september.

9458883[/snapback]

 

Har sett du har sagt det.. :)

 

Den var jo på bra tur opp igjen nå, går den mer ned så er det mulig jeg kjøper meg inn igjen.. en post ihvertfall, den er jo ikke så dyr..

Lenke til kommentar
Mange småinvestorer som selger på grunn av panikk.

9465642[/snapback]

 

 

Tror ikke de selger pga panikk.. de fleste har lært seg det nå, men det er mange som heller vil selge, og få igjen noe, og så kjøpe igjen når den har nådd bunn..

 

Tar ut gevinsten de har fått sammen med oppturen de siste dagene..

 

Er usikker på hva jeg skal gjøre selv med GOGL..

-De andre står ihvertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...