Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Bra løft i Wega Mining, opp 9 % i dag. Kanskje gull er på vei mot 6000 dollar. Når gullet passerer 1000 dollar tror jeg saueflokken begynner å kjøpe.

 

Én handel på 7000 kr betyr ikke et løft på 9% i realiteten..

 

Det spørs hvor mye aksjer du skal ha da, men det var jo et lite volum, og det forteller hvor liten kjøpsinteresse det er.

Ja eller hvor liten selgersiden er? ....

 

 

WEMI er på Axess og interessen på Axess generelt er lav utenom TSU. Haudemann tror jeg faktisk vil lykkes imotsetning til IGE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra løft i Wega Mining, opp 9 % i dag. Kanskje gull er på vei mot 6000 dollar. Når gullet passerer 1000 dollar tror jeg saueflokken begynner å kjøpe.

 

Én handel på 7000 kr betyr ikke et løft på 9% i realiteten..

 

Det spørs hvor mye aksjer du skal ha da, men det var jo et lite volum, og det forteller hvor liten kjøpsinteresse det er.

Ja eller hvor liten selgersiden er? ....

 

WEMI er på Axess og interessen på Axess generelt er lav utenom TSU. Haudemann tror jeg faktisk vil lykkes imotsetning til IGE.

 

Ingen trading aksje enda. Kanskje den blir notert på børsen. Den kan øke 10-20 ganger om de har en positiv utvikling i selskapet samtidig som gullprisen øker kraftig. En potensiell boble. En liten post hadde ikke vært dumt. En post som kan tapes, men samtidig kan bli til noe hvis de lykkes.

Lenke til kommentar
Endelig beveger SDRL seg den riktige veien igjen. Klarte også å kjøpe litt okser i dag. Mulig jeg skulle ha ventet litt, men håper at en pris på 116,80 skal vise seg å være veldig billig. Har et håp om at børsen skal stige til minst 450 før jeg selger.

Den beveger seg nå til et området som er særdeles fint for inngang!

Lenke til kommentar
Endelig beveger SDRL seg den riktige veien igjen. Klarte også å kjøpe litt okser i dag. Mulig jeg skulle ha ventet litt, men håper at en pris på 116,80 skal vise seg å være veldig billig. Har et håp om at børsen skal stige til minst 450 før jeg selger.

Den beveger seg nå til et området som er særdeles fint for inngang!

Enig i det, men har nesten ingenting igjen å kjøpe for. Brukte feriepengene til å kjøpe litt okser, og selv om jeg kanskje kunne skrapt sammen nok penger til en børspost eller to, har jeg en lei uvane med å kaste bort litt penger på mat og andre unødvendigheter. ;)

Lenke til kommentar
I fjor var andre kvartal et rekordkvartal, siden da har det bare gått nedover. Sesong er derfor ikke nok til å forklare inntektsfallet.

 

q1 og første halvdel av q2 er ikke de årstidene man jubler for i Supply. Vi har siste ukene sett mye gode rater og sist fra PSV Havila Faith på 22.500 GBP med konkurranse fra AHTS. Raten ble derfor noe presset. Du får vel vente noe da til resultatsesongen kommer skikkelig igang her på berget så får du se at Havila tjente noe mer enn en iskrem i q2.

 

Om du leser regnskap så tar jeg det som en selvfølge at du ikke regner inn asset-play på bunnlinja. Noe som var en årsak til at DESSC har levert monster utbytter siste 365 dager.

 

Supply er her på berget i Norge glemt, mens i US har Trico og Tidewater ikke vært tradet på samme måte overhodet.

 

Supply er en sektor som er både undervurt og glemt. Helt perfekt for en kjedelig, men klok investering.

 

Supply Rater kan du blandt annet se her: http://www.pixelwave.net/kunder/jgo/html/i...e&submenu=2

 

HAVI Break even:

RRV/PSV drift NOK ~45,000

AHTS (Saturn/Neptune) NOK ~70,000

Mars/Mercury bareboat/lease NOK 150,000

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Har dere begynt å kjøpe noe særlig igjen?

 

Har nå lastet opp med 3 poster SDRL, 1 QEC, 2 GOGL + bud på 3 til i morgen om den blir rimeligere..

 

Eller driver dere å satser på bull?

Satser både på bull og SDRL. Siden børsen har hikke om dagen, blir nok satsingen på bull bare kortvarig, men har tenk å sitte long i bull når klimaet blir litt bedre. Håper dessuten på en litt bedre dag for SDRL i morgen. Etter en veldig fin åpning bestemte alle av en eller annen grunn seg for å hoppe på salgsknappen det siste kvarteret. :(

Lenke til kommentar

Si om 50 år. Kull, olje og andre fossile brennstoff er ulovlige eller i alle fall veldig dyre. Kommer ikke REC-kursen til å sprette i lufta da? Tror dere REC blir en vinner-aksje over lang tid?

 

Vi leser jo om Tandberg Data som øyensynlig tar seg opp igjen. Eller er dette bare misslykkede PR-stunts for å lure kursen opp? :S Er det mulig å tjene gode penger på denne aksjen over tid, hvis vi sier 2 år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...