Gå til innhold

Thompson angriper GTA IV (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Med tanke på at det er kommet 5 spill i serien allerede (har sett bort i fra ekspansjoner og utgivelsene til psp), så er det vel lite sansynlig at han får det slik han vil denne gangen også.

 

Det er forsåvidt fint at noen prøver å begrense volden i spill, men man må også ta i betrakning hvor voldeligt de egentlig er. Man ser lett grovere vold på film enn det man gjør i GTA spillene. Tror nette Thompson hadde likt "Grind House the Game". :D

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det lureste bill kan gjøre er å sørge for at tullingen fortsetter med dette, nesten så man skulle tro at Thompson er ansatt av microsoft for å drive med reklame

7640785[/snapback]

 

GTA-serien selger mer når det oppstår kontrovers rundt spillet. Ved lanseringen av GTA i UK, ble pr-mannen Max Clifford leid inn for å skape blest om spillet. Han jobb endte blant annet opp i at spillet ble diskutert i underhuset (engelske stortinget) som en fare for de unge. Slaget av spilet gikk til været. Kilde: Wikipedia

 

Ved lanseringen av GTA III i Norge tar Barne- og familieminister Laila Dåvøy opp dette spillet i media som et eksempel på spill som ødelegger unge. Øker slaget i etterkant av debatten? Jepp. Til og med stortingsrepresentantene måtte innrømme dette. Kilde: Referat fra muntlig spørretime i stortinget (søk i teksten etter grand)

 

Så Jack the Whack gjør djevelens arbeid. Om han ikke er ansatt av MS, så er i hvertfall Bill førnyd med hans arbeid.

 

edit: Mener ikke At Bill Gates er djevelen, bare et uttrykk.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Hu Clinton dama er jo med han. Kansje ikke på GTA4, men hun har utrykt enighet med han om vold i spillene og sånt. tror hun støtter han en del også.

7643417[/snapback]

Det er ein del politikarar som jobber for reglar som begrenser/forbyr sal av valdelege spel. For mange er dette rett nok bare eit PR-triks for å framstå som omsorgsfulle personar som ønskjer det beste for barna. Dei veit at det aldri vil bli noko av forslaga dei kjem med, men dei kan i alle fall seie at dei har gjort sitt beste.

Lenke til kommentar

kan noen daske denne thomsom fyren i ræva med en stor rosa dildo? er så tåpelig å holde på sånn, det fører jo så og si alltid til at spilla får veldig mye mer omtale i media og selger enda mer. som egentlig er bare moro.

 

men han her er vel så stam i nøtta at han ikke skjønner det...

Lenke til kommentar
Det er mer vold i mange filmer med 15-, tilogmed 11-årsgrense. Men er Jack interessert i det? Nei.

Han er nok bare ute etter å tjene penger.

7646684[/snapback]

Ja, men her kan du styre en person , og gjøre hva faen du vil med folk. I filmer er alt spillt inn hehe.

 

Men jeg selv elsker spillene, spesielt Vice City, og jeg håper det komer til data også! Noe annet hadde vært en katastrofe syntes da jeg! Han Thompson er bare en dritt som vil ha penger og bli kjent, han blir mer hatet en likt tror da jeg!

Lenke til kommentar

Gta blir aldri så bra på konsoll som pc nei.. uansett om det er ps2/3 xbox eller xbox 360. Vel de 2 nyest gjenstår det å se, men det er så digg å brukte musa til å sikte :p

 

Ellers håper jeg virkelig de finner på noe nytt nå, serien begynner å bli vannet ut og historiene dårligere. Spørsmålet blir vel hva de kan finne på?

Er spent da, som alle andre.. men stiller meg litt skeptisk denne gangen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har nylig skrevet en eksamensoppgave om voldsmedier. Oppgaven er en oppsummering av nær sagt hele debatten angående voldsmedier (fra den startet på 50-tallet og helt frem til i dag). Hovedtyngden i oppgaven består av forskningsrapporter og ekspertuttalelser. Standpunktet i oppgaven er at mediavold har en negativ påvirkning på titterne, og spesielt mye på barn. Utrolig men sant, hjernemålinger viser hjerneskade på barn som ser mye på mediavold (3 timer eller mer daglig). Mange forskere mener mediavold er mer skadelig enn tobakk og alkohol. Hvordan slik skade kan oppstå er det noen som vil forstå med en gang, men også dette står forklart nærmere i oppgaven.

 

Tilbakemeldingen på oppgaven var positiv. Den oppnådde karakteren 6 med tilhørende kommentar blant annet at standpunktet i konklusjonen var det eneste mulige. En kan egentlig ikke motsi standpunktet, ikke uten å støtte seg til myter eller falsk informasjon.

 

Ellers, Jack Thompson er ikke tatt med i oppgaven. Men jeg har registrert at han vanligvis blir feilsitert, gjort narr av, satt kommentarer og lignende helt ut av sin sammenheng og lignende. Hvorfor er det nødvendig å vrenge om på utsagn? Kan det være for at de skal virke mer "gale" enn de egentlig er?

 

Det er selvsagt ikke mine egne synspunkter eller mine egne meninger oppgaven er basert på, jeg ville lage den bunnsolid og hadde ikke tid til noen tiår med egen forskning. Kan legge til at jeg gleder meg til GTAIV, jeg håper det blir like gøy som forgjengeren. Men aldersgrensene bør overholdes, det er ikke uten grunn at vi har innført aldersgrenser.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...