Gå til innhold

Total War: Argh, dumme alliansebrytere


Anbefalte innlegg

Jeg spiller for tiden hard, og jeg lurer på om det er en command som er lagt inn i spillet for å backstabbe allierte... :ph34r: Absolutt alle jeg er alliert med kommer og backstabber meg med en gang jeg snur ryggen andre veien... Ødelegger alt for meg gang på gang.. :hrm: Noen andre som opplever dette?

 

Har også prøvd meg som Holy Roman Empire, og hver eneste gang så kommer Venice for å ta Vienna. Etter hvert så skjønnte jeg det da, og forsterka Vienna en god del, men da kom Venice med enda flere folk, og banka skiten ut av meg.. Og det var ikke det værste, men når jeg hadde mange flere soldater enn dem, og minst like bra units, så hadde dem overtaket hver gang, og banka meg lett som bare det.. :hrm:

 

Noen andre som har opplevd disse tingene og er dette en del av gameplayen på hard? Det er ihvertfall rimelig irriterende..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Machius,25/12-2006 : 23:45]

Jeg spiller for tiden hard, og jeg lurer på om det er en command som er lagt inn i spillet for å backstabbe allierte... :ph34r:  Absolutt alle jeg er alliert med kommer og backstabber meg med en gang jeg snur ryggen andre veien... Ødelegger alt for meg gang på gang..  :hrm: Noen andre som opplever dette?

 

Du kan jo gi dem små gaver for å blidgjøre dem (f. eks 50 florins hver runde eller selge dem/ gi map information til dem).

Endret av Zerox_Total_War
Lenke til kommentar

Haha, minner meg om da England prøvde seg på meg. Hadde en allianse med dem med Spania. En dag fikk jeg meldingen at England hadde blokkert en av mine havner. Dette endte i en fred med Frankriket, og jeg flyttet en fullscale insvasion på England. Dette endte tre runder senere, da Paven ba meg holde meg unna eller bli excommunicated. :ph34r:

 

Edit: Prøv en litt enklere vanskelighetsgrad.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
Haha, minner meg om da England prøvde seg på meg. Hadde en allianse med dem med Spania. En dag fikk jeg meldingen at England hadde blokkert en av mine havner. Dette endte i en fred med Frankriket, og jeg flyttet en fullscale insvasion på England. Dette endte tre runder senere, da Paven ba meg holde meg unna eller bli excommunicated. :ph34r:

 

Edit: Prøv en litt enklere vanskelighetsgrad.

7589591[/snapback]

 

Hadde noe samme som det siste der med Frankrike, fikk flere oppdrag om å gjøre skade på noe Holy Roman Empire greier, neste jeg får er at jeg må slutte å være slem med dem, for så å få nok et oppdrag der jeg skal ødelegge. (Tror iallefall det, husker ikke helt..)

Lenke til kommentar
Haha, minner meg om da England prøvde seg på meg. Hadde en allianse med dem med Spania. En dag fikk jeg meldingen at England hadde blokkert en av mine havner. Dette endte i en fred med Frankriket, og jeg flyttet en fullscale insvasion på England. Dette endte tre runder senere, da Paven ba meg holde meg unna eller bli excommunicated. :ph34r:

 

Edit: Prøv en litt enklere vanskelighetsgrad.

7589591[/snapback]

 

Hadde noe samme som det siste der med Frankrike, fikk flere oppdrag om å gjøre skade på noe Holy Roman Empire greier, neste jeg får er at jeg må slutte å være slem med dem, for så å få nok et oppdrag der jeg skal ødelegge. (Tror iallefall det, husker ikke helt..)

7590863[/snapback]

du fikk vel oppdrag av nobles om å kødde med de og oppdrag av paven om å være snill... :yes: eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er generelt sett vanskeligere å få de til å holde alliansene i Medieval 2 Total War og innimellom kan de bli brutt på de merkerligste tidspunkt, men jeg mener også at en god del alliansebryting i spillet som folk ser på som uklokt kanskje likevel ikke er det. Når en av vennene dine grenser til deg og han har bedre venner andre veier, så er det klart at han velger å luke bort deg og det må jo før eller siden gjøres om de skal ha håp om å nå sine mål.

 

Jeg var venn med Frankrike en gang og med Milan, jeg så på Milan som den tryggeste vennen å ha, men jeg tok feil, Milan hadde tatt store deler av Europa og Frankrike var på vikende front, men jeg så det for sent. Milan valgte å angripe Frankrike, siden både jeg og Frankrike var venner med Milan og Milan angrep Frankrike, ble også min allianse med Milan brutt. Jeg prøvde å hjelpe Frankrike, men kom ingen vei. Likevel hjalp Frankrike meg i et slag mot Milan hvor vi begge kjempet og vant så vidt det var. Men Frankrike ble slått på kampanjekartet og etter det drev nesten Milan meg fra det lille fotfeste jeg hadde i Europa. Milan kunne ikke fortsatt å ekspandert andre veier fordi de rikene den veien var sterkere.

 

Så jeg mener at det ikke er så _ille_ som alle skal ha det til å være og jeg mener bestemt at de tenker mer her enn i RTW.

Lenke til kommentar

Men det virker av og til litt tilfeldig at de bryter alliansen. F.eks når jeg var Danmark, kom det plutselig en britisk flåte og blokkerte havenen inn til Århus. For så å sende en diplomat den neste turen og be om fred. Har opplevd utallige liknende tilfeller der de gjør nettopp dette. Virker som de ærklærer krig litt tilfeldig om hvilken som er den nærmeste havnen.

 

Men det som er litt kult også er når de ber om fred, er å kreve en region i byttehandel for freden. De er som regel villig til nesten hva som helst når det er de som tilbyr fred.

Lenke til kommentar

Jeg var stormakten England, hadde slått ut Frankrike og Milano. Jeg var alliert med Det tysk-romerske riket, som hadde en eneste borg igjen. Alle land som grensa til deres tilhørte meg, unntatt ett, som tilhørte noen andre svin. Jeg ga dem penger hver runde og forholdet var bra. Plutselig en dag angriper de meg, med fislestyrkene sine. Hvor er logikken?

Lenke til kommentar
Jeg var stormakten England, hadde slått ut Frankrike og Milano. Jeg var alliert med Det tysk-romerske riket, som hadde en eneste borg igjen. Alle land som grensa til deres tilhørte meg, unntatt ett, som tilhørte noen andre svin. Jeg ga dem penger hver runde og forholdet var bra. Plutselig en dag angriper de meg, med fislestyrkene sine. Hvor er logikken?

7734093[/snapback]

Jeg tror jeg ville gjort det samme... er ikke noe vits og bare sitte der og være lat. kanskje prøvd å angripe noen andre enn min alliert, men i hvertfall brutt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...