Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Hansa IPA til noen få og 30 kroner er såpas mye billigere enn de andre IPA'ene til typisk 59 kroner at den må regnes som et kupp. Den er en fullt drikkbar IPA, selv for oss som setter pris på de beste IPA'ene som finnes. Hansa IPA har godt med humle, og selv om den er relativt enkel, har den nok trøkk til å være interesann nok også for kjennere.

Skal en sammenligne priser bør en ikke sammenligne Hansa IPA med typeriktige IPAs.

Den passer mer sammen med Pale Ales.

 

Litt overasket over at ikke Lucky Jack er nevnt her.

En glimrende butikk-Pale Ale.

 

Nå er jo Lucky Jack helt klart innenfor "de andre IPA'ene til typisk 59 kroner", når man ganger opp med størrelsen på flasken. Absolutt en glimrende IPA, men altså i den dyre leiren. Hansa IPA er den eneste som gir ordentlig humle innenfor sin prisklasse. Javisst er den nærmere en pale ale, men den har en fot innenfor IPA-definisjonen og.

 

Lucky Jack er en APA (og det er egentlig Hansas IPA og)

 

Jeg drikker forøvrig begge de nevnte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dobbel vakt idag, og hatt en generell lang og hektisk arbeidsuke, så sitter nå å roer ned de siste timene og tenker på hva slags øl det skal bli i kveld!

 

Lurer på om jeg skal starte med en Nøgne Ø Ipa. Litt fordi jeg liker denne spesielt godt, men også litt for at jeg har litt panikk for "humleflukt" og at denne har stått en mnd. Deretter skal jeg prøve årets andre juleøl, det blir enten St. Bernadous Christmas Ale, Nøgne Ø God Jul eller N'Ice Chouffe. Har kun smakt Underlig jul av årets til tross for at jeg har hatt mange i hus noen uker.

 

Hva slags øl skal du ta idag? Tross alt Fredag!

Lenke til kommentar

Hva slags øl skal du ta idag? Tross alt Fredag!

Er nettopp ferdig med ei Midtfyns imperial stout. Meget god. Er nå på kjøkkenet for å lage meg kveldsmat. Etter kveldsmaten blir det ei flaske Nøgne Ø imperial stout.

 

Husk at ei flaske imperial stout er noe som varer lenge. Ser du på tv-serier, så rekker ei flaske til to-tre-fire episoder. Den burde også nytes. Lukt og smak i intervaller.

 

Regner med at Gouldfan vil like at jeg har nevnt Mindtfyns imperial stout. Jeg er rett og slett en stor tilhenger av imperial stouts. Gleder meg allerede til Nøgne Øs ip nå. Forza.

Lenke til kommentar

Masse Juleøl. Ble veldig positivt overasket av Hansa JuleAle! Hansa begynner å skjønne hva øl handler om! Men nekter plent på at en Imperial Stout varer i fire(!) episoder!

Tja, her om dagen drakk jeg en To Øl Sur Mælk, en imperial stout lagret på eikefat med meklesyrebakterier. Satte på en film og brukte hele filmens to timer på å fullføre flasken. Det føltes ikke naturlig å drikke noe særlig fortere. Og en fabelaktig øl var det.

Lenke til kommentar

 

Masse Juleøl. Ble veldig positivt overasket av Hansa JuleAle! Hansa begynner å skjønne hva øl handler om! Men nekter plent på at en Imperial Stout varer i fire(!) episoder!

Tja, her om dagen drakk jeg en To Øl Sur Mælk, en imperial stout lagret på eikefat med meklesyrebakterier. Satte på en film og brukte hele filmens to timer på å fullføre flasken. Det føltes ikke naturlig å drikke noe særlig fortere. Og en fabelaktig øl var det.

 

Jævlig bra film!!!
Lenke til kommentar

 

 

Tja, her om dagen drakk jeg en To Øl Sur Mælk, en imperial stout lagret på eikefat med meklesyrebakterier. Satte på en film og brukte hele filmens to timer på å fullføre flasken. Det føltes ikke naturlig å drikke noe særlig fortere. Og en fabelaktig øl var det.

 

Jævlig bra film!!!

 

He he, regner med du tenker på filmreferansen på flasken, og jeg burde jo satt på A Clockwork Orange. Men jeg satte på en annen film, Sin City a Dame to Kill for. Den passet utmerket, masse "ultraviolence" der. Anbefales.

Lenke til kommentar

Er det noen som har tilgang til disse pluss sidene til avisene som har lest årets juleøltester? Hvilke er best? Prøvde meg på en Tuborg juleettellerannet og Ringnes Julebrygg i går. Helt på det jevne, men i det minste bedre enn Aass sitt som smakte helt forferdelig i år (i motsetningen til fjorårets parti som var himmelsk godt).

Lenke til kommentar

Er det noen som har tilgang til disse pluss sidene til avisene som har lest årets juleøltester? Hvilke er best? Prøvde meg på en Tuborg juleettellerannet og Ringnes Julebrygg i går. Helt på det jevne, men i det minste bedre enn Aass sitt som smakte helt forferdelig i år (i motsetningen til fjorårets parti som var himmelsk godt).

butikk eller pol? Tuborg bedre enn Aass? Skeptisk... Tuborg sitt juleøl er ikke mye å rope hurra for.
Lenke til kommentar

 

Er det noen som har tilgang til disse pluss sidene til avisene som har lest årets juleøltester? Hvilke er best? Prøvde meg på en Tuborg juleettellerannet og Ringnes Julebrygg i går. Helt på det jevne, men i det minste bedre enn Aass sitt som smakte helt forferdelig i år (i motsetningen til fjorårets parti som var himmelsk godt).

butikk eller pol? Tuborg bedre enn Aass? Skeptisk... Tuborg sitt juleøl er ikke mye å rope hurra for.

 

 

Tenkte på butikk :) Tuborg bedre enn Aass ja, mer om det under.

 

 

 

Hvilke er best?

Hvilken bil er best? Hvor langt er et tau?

 

Men både Aperitif og Nettavisen har testet juleøl..

 

 

Hehe, mente selvfølgelig "Hvilke scoret best?", men takk for linker!

 

Nå testet ikke Aperitif Aass sitt, men Nettavisen ga det 75 poeng, mot tuborgs 79 (2. plass). Begge to scoret Tuborg relativt høyt. Jeg har ikke smakt det på noen år (grunnet tidligere, dårlige erfaringer), men ble "positivt" overrasket i den forstand at det ikke smakte dritt. Det smaker veldig lite, men de smakene som er der er greie. Aass sitt var rett og slett ikke godt i det hele tatt og det var noe motvillig at jeg gadd å helle i meg de to flaskene jeg kjøpte.

 

Ser dog det er store sprik i hvilke øl som scorer bra/dårlig i de to testene (bl.a. Dahls og Hansa Julebrygg), så det er vel bare å gjøre som øvrige år. Samle sammen noen folk, handle inn, bli shitfaced, og gjøre seg opp en mening dagen derpå.

Lenke til kommentar

Sitter her med en Tuborg butikk-juleøl. Flott dyp farge og fint skum. Relativt ordinær, men julearomaene ligger der og vitner om et godt balansert og lett juleøl. Den har passelig søt maltaroma uten egentlige unoter. Humlen er godt tilbaketrukket men absolutt tilstede. Svært mye bedre enn i fjor, og jeg forstår at denne kommer høyt på tester. Dersom man forventer at juleøl skal smake som pils med litt ekstra fylde og sødme så er det akkurat det man får. Ikke noe øl jeg vil kjøpe igjen, det ligger litt for nær pilsner for min smak. Men for pils-elskere er nok dette akkurat passe julete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...